Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Ceed GT se představuje: Vrchol řady má pořád 150 kW

David Bureš
Diskuze (30)
I v nové generaci zůstává vrchol řady Ceed spíše warm hatchem než hot hatchem. Ani jeho výkon se mezigeneračně nezměnil.

Kia od začátku letošního roku postupně rozšiřuje paletu nové generace modelu Ceed. Po pětidveřovém hatchbacku následovalo kombi a shooting brake, společně s jehož premiérou došlo i na uvedení sportovně laděné verze Ceed GT. Veřejnosti se oficiálně představí na říjnovém autosalonu v Paříži, dostupný bude s karoserií hatchback (Ceed GT) i shooting brake (ProCeed GT).

Novinka přesně navazuje na duch předchůdce, jehož tvary ovlivnily i další sportovně laděné Kie. Nadále je tak spíše warm hatchem než hot hatchem, ambice mít nejrychlejší auto s v segmentu ostatně Kia ani neměla.

„Nový Ceed GT zaujímá v kategorii středně velkých rodinných vozů jedinečné postavení; nemá přitom prvoplánové ambice, jako např. nejvyšší maximální rychlost nebo nejrychlejší akceleraci z 0 na 100. Nabízí vyšší agilitu a přilnavost na nerovných vozovkách, maximální sebejistotu a pohodlí na dlouhých cestách, stejně tak jako bezprostředně reagující přeplňovaný motor, dokonale sladěný se vkusem evropských zákazníků,“ říká o charakteru Ceedu GT výkonný ředitel evropské divize Kia Emilio Herrera.

Zachován byl i motor. V útrobách Ceedu GT tudíž nadále najdeme zážehový čtyřválec 1.6 T-GDI naladěný na výkon 150 kW v 6000 otáčkách a točivý moment 265 N.m, dostupný v 1500-4500 otáčkách, což jsou stejné hodnoty jako doposud. Výraznějšímu zvuku napomáhají nové výfukové klapky, nechybí ani elektronický generátor zvuku.

Novinkou je však možnost kombinace turbodmychadlem přeplňovaného přímovstřikového motoru se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, kterou předchůdce nenabízel. Vedle příplatkového automatu z vlastního vývoje však nadále bude k dispozici také šestistupňový manuál.

Sedmistupňovou dvouspojku bude možné ovládat pomocí speciálních hliníkových páček pod volantem. Nastavení logiky řazení pak bude možné upravit ovladačem Drive Mode Select, přičemž sepnutí sportovního režimu dále upraví účinek posilovače řízení a odezvu hnacího ústrojí.

Ceed GT se pak proti běžným verzím odliší také sportovnější vizáží. Nový je nárazník s většími otvory sání vzduchu i „tygří“ maska chladiče s tmavě chromovaným lemováním a subtilními červenými akcenty. Zboku zaujmou výraznější prahy nebo standardně dodávaná 18palcová kola, za nimiž se rýsují červeně lakované brzdové třmeny. Záď pětidveřového hatchbacku zdobí střešní spoiler nebo difusor.

Uvnitř najdeme černou látkou potažený strop místo šedé, dole zploštělý sportovní volant, hliníkové pedály nebo nová sportovní sedadla s většími a pevnějšími výplněmi v oblasti boků a stehen.

Jízdní vlastnosti ladil tým Alberta Biermanna, bývalého šéfa BMW M. Podvozek je proti běžnému Ceedu kvůli snížení těžišti snížen o pět milimetrů, tužší pružiny zmenšují náklony karoserie a pomáhají agilnějšímu jízdnímu charakteru. V oblouku se může hodit i přibrzďování vnitřních kol nebo standardně dodávané pneumatiky Michelin Pilot Sport 4. Auto ale má být nadále pohodlné i na nekvalitním povrchu, jsou tak měkčí stabilizátory pro lepší kontakt kol s vozovkou.

Prodej Ceedu GT bude spuštěn v prvním čtvrtletí roku 2019.

David Bureš
Diskuze (30)
13. 9. 2018 21:40
Re: postacujuce
Dnes máš jako auto na každý den použitelné i auto s 300 nebo i více koníky, protože dnes je standardem DCC nebo něco jiného, podobně elektronicky nastavitelné, kdy ten extrém si nastavíš tehdy, kdy ho potřebuješ. A jinak jedeš na normální "civilizované" nastavení.
Avatar - praděda7
13. 9. 2018 21:24
Re: Nuda....
Jo kamaráde, i Pablo Picasso byl ve své době považován za divného..... :-!
Avatar - Ozzman
13. 9. 2018 20:26
Re: postacujuce
Ještě, že si nemusíš koupit 300 koňový tvrdý extrém, ale třeba i pohodlnné auto :-) Dvesta koní je nadprůměrná dynamika, o tom žádná, ale HH nestačí ani omylem.. vžydť +/-dve ste koní má kdejakej naftovej kombik.
Avatar - Ozzman
13. 9. 2018 20:19
Re: Nuda....
Jsem divnej, když se mi CTR v této generaci vlastně líbí? >:D
Avatar - Dzakobo
13. 9. 2018 20:13
Re: Ztraceno v prekladu?
Musíš pořád prudit, nejdřív se ti nelíbí čtyřlitrový W16 a teď tohle >:D

Je otázka, na jaké Nm je korejská převodovka dimenzovaná, aby vydržela nějaký slušný čip motoru. 230 koní lze dostat pohodlně i z Fordových 1.5/1.6 ecoboost, radši tu 1.5 - má chlazené svody, tak by turbo mohlo vydržet déle.