Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia: Nejprve posílení image a až potom sportovní modely

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Již nějakou dobu se i díky Peteru Schreyerovi spekuluje o brzkém nástupu sportovních modelů značky Kia s pohonem zadních kol, ale realita je prý jiná.

Peter Schreyer se z šéfdesignéra automobilky Kia vypracoval na pozici jednoho z jejích tří ředitelů a nikdy se netajil svým snem o sériovém kupé s pohonem zadních kol, nesoucím jméno právě této značky. Jeho sen ve spojení s atraktivním konceptem GT4 Stinger, připraveným pro letošním detroitský autosalon stojí za vlnou spekulací o produkci sériového modelu vycházejícího právě z této studie.

Kromě sériové podoby GT4 Stingeru jsme se navíc měli dočkat i velkého kupé s pohonem zadních kol, vycházejícího z konceptu Kia GT, představeného na frankfurtském autosalonu v roce 2011.

Všechny tyto spekulace a vášně okolo nových sportovních modelů s pohonem zadních kol se rozhodl lehce zmrazit Soon-Nam Lee, viceprezident marketingu značky Kia, v rozhovoru pro Automotive News.

Soon-Nam Lee sice neřekl, že se dvojice výše zmíněných modelů pod značkou Kia nikdy nedočkáme, ale uvedl celkem rozumné důvody, proč s jejich uvedením do sériové výroby hodlá automobilka ještě nějakou dobu počkat.

Hlavním důvodem je skutečnost, že při současném vnímání značky Kia zákazníky není jisté, že se sportovní modely budou prodávat v takových počtech, aby byly ziskové. Jinými slovy Kia si sice za posledních dvacet let velmi zlepšila svou image, ale stále jsou její modely na řadě trhů přijímány s despektem a zákazníci je vnímají jako levnější alternativu k jiným značkám.

Sportovní vůz si navíc řada zákazníků nepořizuje jen pro požitek z jízdy, ale také jako prostředek zlepšující jejich vlastní image. Za této situace není podle Soon-Nam Lee vhodné uvádět na trh modely, které sice nabídnou atraktivní design a špičkové jízdní vlastnosti, když jméno jejich výrobce nemá ten patřičný zvuk.

Právě proto nechce Kia uspěchat uvedení modelů, jejichž možnou podobu naznačují koncepty GT4 Stinger a GT, ale chce se zaměřit na další posilování své image, aby sériové sportovní vozy byly při svém uvedení na všech trzích vnímány jako rovnocenní soupeři pro zavedenou evropskou, severoamerickou a japonskou konkurenci.

Jak dlouho ještě chce Kia upevňovat svou globální image Soon-Nam Lee nezmínil. Zájemci o sportovní zadokolky jihokorejské značky se tak musí obrnit trpělivostí a pokud nelpí na tom, která náprava je poháněna a chtějí si užít výkonnější model, pak jsou jim k dispozici dvojčata Cee´d GT a Pro_Cee´d GT.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Avatar - King
7. 5. 2014 12:40
Trošku na hlavu
Prý nejdříve zlepšení image a pak sportovní modely. >:D :yes:

A co jako zvýší té značce to image? Kia Rio? Sportage?

Zlepšila image Hyundaie Elantra? Ne, na vnímání značky sakra zapracovala auta, která drze vlezla do zelí renomovaným zančkám - Genesis, Genesis Coupe, Equus.

Co zajistilo respekt jinak naprosto sterilnímu Peugeotu? 205 GTi. A co Renault a jeho RS, popřípadě Spider Sport, Clio V6? A tak můžeme pokračovat donekonečna. Kia se musí smířit s tím, že je budgetovou značkou Hyundaie, jedinou komplikací bylo, že Schreyer designem zašlapal Hyundai do země a tak je třeba utlumit Kiu jinak. 8-s
Avatar - Czerwik
7. 5. 2014 11:05
Re: Kii nějak docházej nápady!
ja neviem, ale okrem farby a vertikálne umiestnených svetlometov nevidím podobnosť žiadnu
Avatar - Czerwik
7. 5. 2014 11:02
Re: je pravda
Rio GT by bola pecka... by som musel vymeniť [odkaz] >:D
7. 5. 2014 09:47
Re: Kii nějak docházej nápady!
Výborný odkaz, díky :yes:
Jako každá umělecká tvorba je i (ten kvalitní) design aut věcí vývoje osobnosti tvůrce a ten má právo prostě myslet po svém a používat svůj šuplík s nápady, to si pejskové můžou klidně hlasivky uštěkat. Někdy se jeho vize postupně přestanou z nějakého důvodu investorovi (automobilce) líbit (Bangle, de Silva), takže i velká osobnost může dostat stopku. Schreyer se imho chová dost obezřetně a svoje řešení nijak autoritativně netlačí do popředí - nechává hodně prostoru ostatním designérům v rámci Kie (nebo dnes H/K) a vyžaduje pouze některé jednotící markanty. Takže máme dost odlišnou Sportage, Rio...
Dnešní etapa designu je imho výrazně ovlivňovaná generací, která prošla londýnskou Royal College of Art anebo zkušeností v koncernu VW, zejména v Audi. Je to jiné, než expresivní design po italsku, ale není to rozhodně studené. Schreyer patří mezi dominantní figury téhle "skupiny".
Myslím ale, že diskuse tady by se užitečněji mohla zabývat tím, jestli imageový zadokolkový sporťák od Kie už ano nebo ne. Podle mého na to Kia opravdu ještě není z hlediska pozice značky zralá. Pro ni (i pro Hyundai) se v rámci posouvání vnímání značky výš v téhle fázi imho vysloveně vyplatí soustředit se na módní zboží - čili na CUV, která podle všeho budou hlavním typem karosáže téhle dekády. H/K mají v tomto manko, prošvihly francouzský nástup, ale jako obří výrobce by měly být schopné zmobilizovat se a umazat ho. Svým způsobem připraveni jsou (Venga/ix20, Soul, vlastně i Sportage/ix35) a pekingská premiéra cosi naznačila.
6. 5. 2014 22:09
Re: Kii nějak docházej nápady!
Kii? Pokud se vůbec skloňuje, tak pak Kia - žena, tedy maximálně Kie.

Ještě jsi zapomněl ke svému odkazu napsat, že Schreyer neodešel, ale byl vyhozen >:D pro neschopnost.