Kia Optima Sportwagon dorazila do Česka. Kolik stojí větší kufr?
S modelem Optima Sportwagon automobilka Kia poprvé vstupuje do segmentu kombi střední třídy. Vůz jsme měli možnost prohlédnout ještě před letošním autosalonem v Ženevě a v těchto dnech probíhá v Německu mezinárodní dynamická prezentace, které jsme se také účastnili, než si ale řekneme něco k jízdním vlastnostem, podíváme se na ceny pro český trh.
Nabídka startuje výbavovou linií Business Line, která je však určena pouze firemním zákazníkům. Za 669.980 Kč dostanete kombi s motorem 1.7 CRDi (104 kW), za novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která v nové generaci nahradila šestistupňový automat, se připlácí 55.000 Kč. Příplatek za praktičtější karoserii není přehnaný – ve srovnání se sedanem jsou všechny ceny vyšší o 30.000 Kč. Business Line zahrnuje sedm airbagů, parkovací senzory vpředu a vzadu, látkové čalounění, sadu na lepení pneumatik, litá 16“ kola, navigaci se sedmipalcovým displejem nebo automatickou dvouzónovou klimatizaci. Jediným příplatkovým prvkem je metalíza za 18.000 Kč.
Dalším stupněm je linie Exclusive za nejméně 764.980 Kč. Čalounění sedadel kombinuje látku a kůži, dálková a tlumená světla se přepínají automaticky, kola jsou litá sedmnáctipalcová, světlomety jsou xenonové a vzadu pak najdeme diody. Vedle metalízy můžete sáhnout také po paketu Easy za 25.000 Kč, který zahrnuje praktické kolejnice v zavazadlovém prostoru, mobilní přepážku a elektricky otevírané víko pátých dveří.
Linie GT Line je v rámci nabídky optimy novinkou a podobně jako u cee´du a sportage jde o sportovnější laděnou variantu. I zde se nicméně musíte spokojit pouze s motorem 1.7 CRDi a není možnost volby manuální šestistupňové převodovky. Za 899.980 Kč dostanete Dynamicky laděný exteriér a kokpit, litá 18“kola, osmipalcovou navigaci, vyhřívaná a ventilované přední sedadla, inteligentní parkovací asistent pro kolmé i příčné parkování, prémiové audio Harman Kardon o výkonu 490 W a paket Easy. Připlatit si například můžete 30.000 Kč za paket Parking s 360°kamerou, 55.000 Kč stojí paket Tech, který vedle mnoha dalšího zahrnuje také adaptivní tlumiče, a za 10.000 Kč získáte sedadla s prémiovým koženým čalouněním a šedým prošíváním.
Na samotném vrcholu základní nabídky najdeme zbrusu novou linii GT za 999.980 Kč. Pod kapotou má dvoulitrový turbomotor řady Theta o výkonu 180 kW, který je kombinován pouze s automatickou šestistupňovou převodovkou. Vedle červeně lakovaných brzdových třmenů dostanete ve standardu například pakety Easy, Parking a Tech, adaptivní tlumiče jsou již tedy ve standardu. Jde v podstatě o takové „hot-kombi“ v podání Kie, které neskončilo pouze u nového motoru. Dalším úpravám se budu věnovat v prvních jízdních dojmech.
Vedle cen standardního provedení zveřejnila Kia také ceník plug-in hybridní varianty se základem ve dvoulitrovém atmosférickém čtyřválci a kombinovaným výkonem 151 kW. Vůz je zatím v nabídce pouze jako sedan, stojí 1.149.980 Kč, a v jeho výbavě naleznete vše od navigace, přes adaptivní tempomat, diodové přední světlomety, až po kožené čalounění. Pokud pominu příplatek 18.000 Kč za metalízu, vybavenější Kiu Optima v podstatě nenajdete. Poznáte ji snadno podle vnějších designových odlišností a speciálních sedmnáctipalcových kol s nižším aerodynamickým odporem.
Kia Optima Sportwagon a PHEV - technická data a české ceny | |||
Motor | 1.7 CRDi | 2.0 T-GDI | 2.0 PHEV |
Zdvihový objem [cm3] | 1685 | 1998 | 1999 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 104/4000 | 180/6000 | 115/6000** |
Točivý moment [N.m/min] | 340/1750-2500 | 353/4000 | 189/5000 |
Převodovka | 6M (7A)* | 6A | 6A |
Kombinovaná spotřeba [l] | 4.4 (4.6) | 8.2 | 1.6 |
Maximální rychlost [km/h] | 203 | 232 | 192 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10.2 (11.1) | 7.6 | 9.4 |
Cena Business Line [Kč] | 669.980 | - | - |
Cena Exclusive [Kč] | 764.980 | - | - |
Cena GT Line [Kč] | 899.980 | - | - |
Cena GT [Kč] | - | 999.980 | - |
Cena PHEV [Kč] | - | - | 1.149.980 |
*příplatek za automat činí 55.000 Kč, ** kombinovaný výkon činí 151 kW |