Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Rio III: Třídveřová verze příští rok

David Bureš
Diskuze (10)
Nová generace Kii Rio má lákat zákazníky svěžím designem a moderními liniemi.

Kia přivezla do Ženevy třetí generaci konkurenta pro Fabii, Fiestu a Punto. Nové Rio bude nabízeno v pětidveřovém a nově i třídveřovém provedení. Z motorů nabídne dvě zážehové a dvě vznětové jednotky.

Nové Rio zahodilo nevýrazný vzhled svého předchůdce a své zákazníky bude lákat svěžími liniemi v duchu současného trendu této korejské automobilky. Příkladem je typicky tvarovaná maska současných vozů Kia, logo se však z mřížky přesunulo nad ní. Světlomety jsou doplněny o příplatková diodová denní světla. Mohutný C-sloupek je podobný SUV Sportage.

Dvoubarevný interiér s podařenými detaily a téměř sportovním tříramenným volantem působí téměř přepychově. Oproti svému předchůdci je prostornější, Kia tvrdí, že výška nad zadními sedadly vzrostla o 8 mm, prostor na předních sedadlech je zase delší o 45 mm. Narostla i přihrádka před spolujezdcem a další vnitřní odkládací prostory.

Automobil oproti předchůdci narostl, jeho délka je 4.045 mm (mezigeneračně +20 mm) a šířka 1.720 mm (+25 mm), samotný rozvor je s 2.570 mm o celých 70 mm delší. Výška 1.470 mm znamená, že nové Rio je o 15 mm nižší než svůj předchůdce.

Zavazadlový prostor je proti předchůdci 100 mm širší, jeho objem je 288 l. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60/40.

Nová generace Ria bude nabízena se dvěma benzinovými a dvěma dieselovými motory. Upravený benzinový čtyřválec 1,25 „Gamma“ v Ženevě představuje i nové Picanto, jeho výkon je v Riu 63 kW v 6000 min-1, vrchol točivého momentu je 118 Nm v 4000 min-1.

Větší benzinový 1,4litr produkuje výkon 80 kW v 6000 min-1 a vrchol točivého momentu je 136 Nm v 4200 min-1.

Z dieselových jednotek bude v nabídce 1,4litrový čtyřválec a 1,1litrový tříválec. Prvně jmenovaný nabídne 66 kW v 4000 min-1 a 216 Nm v 1750 min-1. Tříválec má výkon 52 kW v 4000 min-1 a vrchol točivého momentu 162 Nm v 1750 min-1.

Podvozek vychází z minulé generace. Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson bylo upraveno jen minimálně, zadní zavěšení s torzní příčkou má tužší vlečná ramena pro lepší jízdní stabilitu. Delší tlumiče mají s upravenou geometrií zlepšit kvalitu jízdy. Brzdy budou na všech kolech kotoučové, vpředu o průměru 256 mm, vzadu o průměru 262 mm.

Nová karoserie z vysokopevnostní oceli je tužší než u předchozího Ria. Zvláštní pozornost byla věnována zesílení motorového prostoru a podlahy mezi B-sloupkem a příčnou přepážkou palubní desky. Kia je přesvědčena, že Rio získá 5 hvězdiček v testech Euro NCAP.

V příplatkové výbavě nebude chybět rádio s CD a MP3 přehrávačem a vstupem AUX, automatická klimatizace a vyhřívané přední sedačky. Barvu karoserie bude možné vybírat z 10 odstínů.

Kia Rio III - Základní technická data
Motor1,4 CVVT1,25 CVVT1,4 CRDi1,1 CRDi
Převodovka6M (4A)5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1396124813961120
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]80/600063/600066/400052/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]136/4200118/4000216/1750162/1750
Max. rychlost [km/h]181167171161
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,513,014,216,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,24,84,13,5

Nové pětidveřové Rio se začne v Evropě prodávat v září, třídveřové verze se dočkáme až na začátku příštího roku. Výroba bude probíhat v domácí korejské továrně Sohari.

Jméno Rio se v nabídce automobilky Kia objevilo poprvé v roce 2000. O pět let později přišla na trh druhá generace, která se prodala ve více než 860.000 exemplářích a stala se tak třetím nejprodávanějším autem značky na zahraničních trzích.

David Bureš
Diskuze (10)
4. 3. 2011 18:02
Re: 1.2 Turbo GDI
prevodovku odhadujem na 6stupnovy manual
krutak neuviedli ale odhadujem ze by mohol atakovat 200Nm
4. 3. 2011 17:27
Re: 1.2 Turbo GDI
z náklaďáku ;-)
4. 3. 2011 15:13
Re: 1.2 Turbo GDI
Boze, to tam bude turbo vetsi nez motoror, ne? ;-) a co kroutak? a prevodovka?
4. 3. 2011 09:34
Re: Spotreba
je to trochu ako keby usite horucou ihlou,ale tak ja som sa docital z ich oficialnych materialov zo Zenevy nasledujucu spotreby
1.4 - 5,2l / 4,8l
1.25 - 4,8l / 4,3l
za lomitkom spotreba s ISG(vypinanie motoru na ked stoji auto dlhsiu dobu)
1.4D - 4,1l / 3,5l
1.1D - 3,5l / 3,2 l
vsetko kombinovany cyklus
4. 3. 2011 09:16
Re: Technické údaje
zrejme hej,ich ofiko udaje vravia o 70 ps and 162 Nm