Kia má další malý crossover. Po Stonicu přichází Rio X-Line
Segment malých SUV a crossoverů je mezi evropskými zákazníky stále populárnější. Dobře to ví i v automobilce Kia, která v Evropě letos zahajuje prodej malého crossoveru Stonic. Nyní výrobce představuje další takový vůz, Rio X-Line. Druhý zástupce v jednom segmentu má svůj důvod, Rio X-Line je totiž určeno pro ruský trh. U nás se prodávat nebude.
Stejně jako Stonic i Rio X-Line je postaveno na základech modelu Rio. V tomto případě však nemluvíme o u nás známém pětidveřovém hatchbacku, ale o sedanu nabízeného v Rusku nebo Číně. Od něj je odvozen i hatchback, prodávaný jako K2. Tento hatchback a sedan se proti „našemu“ Riu liší ne tak dravou přídí s protaženými světlomety a větší maskou chladiče.
Crossover, který se na čínském trhu prodává jako K2 Cross, se od „evropského“ Ria liší také zadními partiemi. Na zádi jsou pak opticky propojená koncová světla, stejně jako u jiných crossoverů tu nemůže chybět pečlivé oplastování dolní části karoserie.
Co se týče rozměrů, je Rio X-Line o delší než Stonic. Na délku měří 4.240 mm, což je o rovných 100 mm více než u malého crossoveru prodávaného na našem trhu. Na šířku má 1.750 mm (o 10 méně než Stonic) a na výšku 1.500 mm (stejně jako u Stonicu). Oproti výchozímu hatchbacku světlá výška narostla o 45 mm.
Proměnil se také interiér. Volant nebo ovladače na středovém panelu známe z Ria nebo Stonicu, palubní deska se ale liší. Obrazovka multimediálního systému se u Ria X-Line posunula níže, pod výdechy ventilace, není tak hezky na očích jako v Riu a Stonicu.
Z hlediska motorů se ruští zákazníci mohou těšit na ty samé jednotky, které jsou nabízené v nejlidnatější zemi světa. Na výběr budou mít dva zážehové čtyřválce, čtrnáctistovku (74 kW a 132 N.m) a šestnáctistovku (91 kW a 151 N.m).
Kia Rio X-Line je dalším modelem značky s tímto přízviskem. Na letošním frankfurtském autosalonu automobilka představila Picanto X-Line, oplastované miniautíčko se zvýšenou světlostí.