Kia Soul 2014: Druhá generace stylového Korejce
Zcela jistě nejstylovější korejské auto posledních let Kia Soul se představuje v New Yorku ve své druhé generaci. Vědoma si své stylistické výlučnosti si ponechala charakteristické tvary přídě, profilu i zádě, takže byla zachována identita modelu, současně však asi nebudete mít problém novinku od dosavadní verze odlišit, což platí zejména o zadní části karoserie.
Rozdílů je ovšem víc, než jen pozměněné plechy a polykarbonát. Soul spočívá na novém šasi, které má být o 29 % tužší, než dosavadní, díky čemuž si vůz mohl dovolit zmenšit tloušťku sloupků čelního skla. Přepracováno bylo i zavěšení obou náprav (McPherson vpředu, torzní příčka vzadu), což má vylepšit řízení, které lze nastavit ve třech režimech Comfort, Normal a Sport.
Karoserie si podle všeho ponechala svou délku 4105 mm, je ale o 15 mm širší (1800 mm), má o 20,3 mm delší rozvor, zatímco výška zůstává na 1610 mm. O nezanedbatelných 60,9 mm je pak širší vstup do kufru. Ačkoli kabina současného Soulu byla opravdu cool, i ta prošla v nové generaci výraznou změnou k lepšímu. Je sice méně extravagantní, ale z první fotky působí mnohem hodnotnějším dojmem: nechybí ani kožen(kov?)é čalounění přístrojového kšiltu a dekory ve stylu klavírového laku.
Pro Soul je připraveno sedm laků karoserie a v Americe bude nabízen ve třech verzích Base Soul, Soul Plus a Soul Exclaim. Tam nesmí chybět ani bohatá elektronická výbava a mimo jiné vymoženosti velmi potěší zejména nabídka ventilovaných sedadel nebo vyhřívaný věnec volantu. Nezvyklé, na tuto kategorii. K mání je třeba i audio Infinity nebo až 18" kola.
Nabídka motorů začíná na 1,6 GDI s 97 kW a 160 N.m a končí dvoulitrem GDI se 122 kW a 205 N.m, v obou případech alternativně se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Top verze výbavy pak pouze s automatem. Je jisté, že v Evropě tudo dvojici doplní minimálně dva diesely, není ale vyloučeno ani vypuštění dvoulitru z nabídky.
Nová generace Soulu se začne v Česku prodávat v prvním čtvrtletí 2014.