Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Sportage omládla: Kromě svěžího vzhledu dostala i novou techniku!

Tomáš Dusil
Diskuze (9)
Sportage se od roku 2015 vyrábí už ve čtvrté generaci. Pro modelový rok 2019 prodělal vůz vzhledové úpravy a dále změny související také s měřením spotřeby v novém měřícím cyklu WLTP. Co obnášejí?

SUV Sportage je v Evropě nejprodávanějším modelem korejské automobilky. Na rozdíl od první a druhé generace je současný model i po tvarové stránce velmi atraktivní a zajímavý. Ani technika však za vzhledem nikterak nezaostává. Verzi pro modelový rok 2019 poznáte podle inovované přední a zadní části. Nové jsou oba nárazníky a tvarové změny dostaly také svítilny. Celek dotvářejí kola o průměru 16, 17 a 19 placů vyvedené v novém designu. Za příplatek je možné mít více chromu a zákazníci jistě uvítají také pět nových barevných odstínů. Chybět nebude ani verze GT Line, vyznačující se černou maskou chladiče či chromovanými lištami na prazích. Pro verzi GT Line jsou také vyhrazena 19palcová kola.

V kabině se inovovalo méně. Za zmínku stojí volant nového tvaru, stejně jako změněná grafika přístrojového štítu. Další novinkou je dvoubarevné čalounění v kombinaci šedé a černé. GT Line, bude mít barevně stejně řešená sedadla, ovšem s koženým čalouněním. Za příplatek bude kůže pouze černá, ale navíc dostane červené stehování. Novinkou v Evropě bude také možnost zvolit si nový infotainment s 8palcovým dotykovým displejem. V rámci změn se rozšíří nabídka bezpečnostních a asistenčních systémů. Například systém monitorující auto kolem dokola při parkování (360 stupňů).

Mild hybrid se 48 volty

Největší novinkou na poli techniky je verze EcoDynamics+ poháněná kombinací vznětového motoru s mild hybridní technologií s napětím 48 voltů. Jde o první produkt v rámci strategie globální elektrifikace vozů této značky. Díky tomu se Kia může pochlubit tím, že napříč svou modelovou řadou nabízí hybrid, plug-in hybrid, elektromobil a 48voltový mild-hybrid. Cílem je snížit emise oxidu uhličitého na fleet v novém měřícím cyklu WLTP o čtyři procenta.

Ofenzíva ekologických vozidel, které mají společný základ v pohonu na elektřinu, má do roku 2025 zahrnovat 16 aut! Přesněji to bude pět nových hybridních aut, pět plug-in hybridů, pět elektromobilů a v roce 2020 dorazí také vůz poháněný elektrickou energií z palivových článků.

Další změna se bude u Sportage týkat vznětového motoru. Stávající 1.7 CRDi nahradí nový motor 1.6 CRDi z řady U3. Má být nejčistším dieselem, jaký kdy Kia Motors vyráběla. V nabídce budou dvě verze s výkony 85 a 100 kW, u vyšších verzí kombinované s pohonem všech kol a sedmi stupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou. Všechny motory nyní splňují normu Euro 6d TEMP. Na evropském trhu se nový Sportage objeví ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Tomáš Dusil
Diskuze (9)
24. 5. 2018 10:34
Re: sportage
My sme mali jediny diesel aky sa tam vtedy daval 2.0 103kw a ta spotreba pod 8 skoro nesla. Pri 180tkm to uz neslo ani pod 9. A to sa s tym nejazdilo vobec nejako extra rychlo. Inak sme s autom boli velmi spokojny.
24. 5. 2018 08:41
Re: sportage
Má 1.7 v Carensovi a můžu říct, že spotřeba je výborná, na to jak je to těžké auto s velkou čelní plochou. Jestli to bude změna k lepšímu uvidíme, 1.6 je oproti 1.7 dost netahavá, třeba ji už naladili lépe.
24. 5. 2018 08:04
Re: sportage
Ja neviem s akym motorom a akym sposobom jazdite vy ale mal som 5 rokov Proceed s 1,6 CRDI a uz 5 rokov mam Sportage s 2,0 Crdi (135 KW) a na spotrebu sa v ziadnom pripade stazovat nemozem. S 4x4 a s automatickou prevodovkou mam priemernu spotrebu 6,8 litra, pricom moj styl jazdy urcite nie je voci spotrebe prijemnym, skor naopak.

Jedine negativum bolo prvych 15000km, tam bola spotrebau Sportage aj 8 litrov a aj 1,6 Crdi mala prve tisice km vyrazne vyssie spotrebu. Ale cital som to aj u ostatnych uzivatelov tychto motorov, ze zabehnutie CRDI motora trva daleko dlhsie ako u konkurencie. Na druhej strane nebolo ani na 1,6 a ani na 2,0 CRDI ani jedinej poruchy, zatial co o inych znaciek aut v nasej firme sa to iste povedat neda.
24. 5. 2018 07:21
Re: sportage
Je to CRDi nie CDTi(opel). Inak s tou spotrebou mas pravdu. Mali sme doma Sportage Diesel 2008 a to zralo aj travu vedla cesty. Auta pekne kvalitne ale ta spotreba bola fakt vysoka. Inak zaujimave je ze v Mexiku som jazdil novy Sportage s automatom a 2.0 benzin atmo a mal som spotrebu okolo 6.5l. Preco sa aj ku nam nedovaza taky motor?
Avatar - Bubáq
23. 5. 2018 22:18
Re: sportage
Dokud neuvidím naživo, netroufnu si tento facelift hodnotit. V této velikosti je ale Tucson hezčí, monumentálnější. Ve zbytku produkce H/K Kia exceluje, Hyundai paběrkuje.
Sportage a Tucson potřebují nové motory jako drbání: jejich spotřeba, nejvyšší ve třídě, je fakt těžko stravitelná. Snad bude 1,6 CDTI lepší, než 1,7.