Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Kia Cee‘d – První dojmy, rozměry, motory, technika (autosalonové video)

Vitek
Diskuze (50)
Nová generace Cee’du má premiéru na autosalonu v Ženevě. Redakce Auto.cz byla vpředvečer autosalonu na speciální prezentaci, kde se vůz poprvé oficiálně ukázal.

Aktualizováno 6. 3. 2012 13:54 Přidali jsme video představující Cee’d přímo na ženevském autosalonu!

Z dnešního pohledu působí první Cee’d jako taková rozcvička. Model, který Kiu ve větším měřítku uvedl na evropské silnice a prosadil koncept sedmileté záruky, ve srovnání se svým nástupcem bledne.

Z novinky je zřetelně cítit vedení Petera Schreyera, bývalého designéra VW a Audi, který do podoby první generace Cee’du promluvil jen nepatrně. Druhé vydání ale naplno rozvíjí jeho tvarovou filozofii a to rovnou v nové evoluci, která jde dál než u Sportage a Sorenta, ale i než u nového Ria.

Expersivní přídi dominuje tygří maska, poprvé zbavená hranatých tvarů. Nový Cee’d rozvíjí zcela novou hru tvarů a křivek, které působí modernějším a robustnějším dojmem. Až profil odhalí typické rysy modelu Cee’d – tvar bočního prosklení a prolis ve spodní části dveří. Záď, tvarově ne nepodobná menšímu Riu, sází na robustní proporce zjemněné složitějšími prolisy.

Design interiéru se proměnil ještě výrazněji. Společné orámování přístrojového štítu a panelu rádia/navigace dohromady s mírným natočením palubní desky k řidiči navozují lehce sportovní atmosféru. A troufneme si tvrdit, že ne zcela náhodou připomínají Audi A4/A5.

Crash test na vlastní kůži: Nová Kia Cee’d má za sebou první nehodu! (foto + video)

Nízký středový tunel nezapře příbuznost s i30, stejně jako sdílení některých ovladačů v interiéru. Ale například tlačítka ovládající zrcátka se proti Hyundai přesunula z bočních dveří na palubní desku.

K zajímavým detailům patří plně digitální ručičkový rychloměr. V jeho středu se mohou zobrazovat údaje palubního počítače, teploměr chladící kapaliny, pokyny navigace apod. Volant s náznakem anatomického tvarování padne dobře do ruky, je na něm ale možná až zbytečně po francouzsku přetlačítkováno.

Velký rozsah nastavení předního sedadla umožňuje (v kombinaci s manuálním nastavováním) zvolit nečekaně nízkou pozici. Ze Cee’du je navíc i dobře vidět, přestože má rozvidlené sloupky čelního okna. Malá trojúhelníková okénka samozřejmě žádný reálný přínos nepřináší, relativně tenké sloupky a velká prosklená plocha ale výrazně pomáhají.

S výhledem dozadu je to slabší, hlavně kvůli mohutným C sloupkům s minimálním prosklením. Prostor na zadních sedadlech odpovídá standardu nižší střední třídy.

Rozměry a technika

Kia Cee’d je ve své druhé generaci dlouhá 4310 mm, což představuje oproti předchůdci prodloužení o 50 mm, zatímco výška se naopak snížila o 10 mm na 1470 mm. Menší o 10 mm je nyní i celková šířka, která má hodnotu 1780 mm. Rozchod se naopak rozšířil o 17 mm na 1563 mm vpředu a o 32 mm na 1576 mm vzadu. Hodnota rozvoru náprav 2650 je stejná jako u sesterského Hyundai i30 a také jako u předchozí generace.

Tvar karoserie s plynulejším přechodem mezi kapotou motoru a čelním sklem a zadním spoilerem se spolu se zakrytovanou kapotou i podlahou se postaral o koeficient aerodynamického odporu 0,30.

Ženeva živě: Kia Cee´d SW - První živé fotografie verze kombi

Nárůst vnějších rozměrů se příznivě projevuje i v interiéru, kde mají cestující na předních sedadlech o 21 mm více prostoru v podélném směru na nohy a také o 12 mm více místa nad svými hlavami. Pasažéři na zadních sedadlech se mohou těšit z 5 mm navíc pro svá ramena. Objem zavazadlového prostoru vzrostl o 40 litrů na 380 litrů.

Kia Cee’d 1,6 GDI: Poprvé za volantem nové generace Cee’du!

Paleta pohonných jednotek ze začátku nabídne tři zážehové a dva vznětové motory s výkony od 66 kW do 99 kW. Paleta pohonných jednotek se má shodovat s příbuzným Hyundai i30 a tak můžeme počítat s benzinovými čtyřválci 1,4 CVVT (73 kW) a 1,6 GDi (99 kW), které v nabídce doplňují turbodiesely 1,4 CRDi (66 kW) a 1,6 CRDi s výkony 81 kW a 94 kW.

Nejvýkonnější turbodiesel 1,6 CRDi (94 kW) má z akcelerovat z 0 na 100 km/h za 10,9 s a dosahovat v kombinovaném cyklu spotřeby paliva 4,1 litru nafty na 100 km, resp 3,4 l s ISG. Benzinový 1,6 GDi (99 kW) zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,9 s a v kombinovaném cyklu spotřebuje 5,7 l, resp. 4,8 s ISG.

Podle automobilka má nový Cee’d dosahovat v průměru o 4 % nižší spotřeby paliva než jeho předchůdce. K snížení spotřeby paliva má přispět i paket EcoDynamics, jehož součástí je start-stop systém, pneumatiky s nízkým valivým odporem a odpojitelný alternátor.

Všechny motory má být možné kombinovat s šestistupňovými manuálním nebo automatickými převodovkami. Pro některé verze s motorem 1,6 GDi bude k dispozici i šestistupňová dvouspojková převodovka.

Kia slibuje i vylepšení jízdních vlastností, na němž má mít velký podíl torzní tuhost karoserie zvýšená o 45 % spolu s podvozkem využívajícím vpředu nezávislé zavěšení uložené v pomocném rámu, vpěry McPherson, vinuté pružiny, plynové tlumiče a zkrutný stabilizátor. Vzadu je použito nezávislé víceprvkové zavěšení uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče.

V nabídce příplatkové výbavy nového Cee’du bude i adaptivní posilovač řízení FlexSteer, který nabídne jeden ze tří stupňů nastavení, označených Comfort, Normal a Sport.

Lukáš Vaverka a Ondřej Pavlůsek


Vitek
Diskuze (50)
9. 3. 2012 22:46
Re: parada
Takže spokojnosť na obidvoch stranách ;-)
9. 3. 2012 14:12
Podařená
jak tak čtu příspěvky, tak souhlasím s tím, že by to chtělo rozšířit paletu motorů :). Jinak si myslím, že výbavou má Ceed na 91% zákazníků. Neznám nikoho kdo by už měl auto s parkovacím asistentem :-) a nutně ho chtěl/potřeboval. Jinak Ceed bude u mne v užším výběru na nové auto. Buď Oktávka nebo Ceed. Focuse děsně zmršili. Oktávka 1.4TSI má jedinou chybu v tom, že jsou škodovky populární u zlodějů :).
Avatar - sendador
8. 3. 2012 12:13
Re: neskutocna sleha, bomba roka
>:D >:D >:D
Avatar - Renton
7. 3. 2012 20:33
Re: neskutocna sleha, bomba roka
Niekedy mam pocit, ze tych 1982 bude asi rok narodenia tvojich rodicov...
Avatar - Ronault.
7. 3. 2012 19:24
Re: parada
S tím souhlasím. :yes: