reklama


Kia Cee’d 1,6 GDI: Poprvé za volantem nové generace Cee’du

Kia Cee’d 1,6 GDI: Poprvé za volantem nové generace Cee’du

 
 

Ještě před oficiální premiérou jsme v okolí Prahy vyzkoušeli novou Kiu Cee’d. Čím se liší od sesterského Hyundai i30?

Exklusivní nabídku českého zastoupení Kia nebylo možné odmítnout. Z Koreje dorazil do středočeských Čestlic předsériový kus modelu Cee’d. Vůz s motorem 1,6 GDI (99 kW) vznikl v mateřském závodě Kia, sériové vozy ale bude na náš trh dodávat evropská továrna v Žilině.

Tento konkrétní vůz dostal nejsilnější benzinový motor a téměř plnou výbavu. Díky tomu můžeme snadněji srovnávat s Hyundaiem i30 1,6 GDI, který máme v redakční garáži. Ačkoliv zběžné srovnání po několikakilometrové jízdě a bez přímé konfrontace samozřejmě žádné hlubší závěr přinést nemůže.

Přímovstřikový atmosférický čtyřválec je velmi dobře utlumen. Proti aplikaci stejného agregátu v Hyundai má méně výraznou odezvu, zrovna reakce na plynový pedál ale mohou být předmětem finálního ladění a proti prototypu doznat změn.

Podvozek reflektuje sportovnější ladění značky Kia, ve srovnání s konkurenty to ale znamená standard. Rozhodně není tvrdý, je ale jistý a nabízí přesné vedení. Milovníky houpavé jízdy neuspokojí, i se 17palcovými koly si ale tlumiče předsériového exempláře věděly rady. Jinými slovy nastavení podvozku ve srovnání s i30 lépe odpovídají evropskému mainstreamu, v němž udává konvence německý způsob ladění podvozků.

Poměrně odtažité reaguje přesně a netrpí slepým místem kolem středové polohy, kde natočení volantu nevede ke změně směru jízdy. Tužší chod řízení by přišel při dynamičtější jízdě vhod, na vině je ale zřejmě nezapojený přepínač nastavení posilovače (comfort, normal, sport), který nevyvolal žádnou znatelnou změnu řízení.

Nový Cee’d jsme bohužel nemohli vyzkoušet na dálnici, a proto si zhodnocení jízdy ve vyšších rychlostech necháme na oficiální jízdní prezentaci nebo klasický redakční test.

Funkční výbava aktuálně překonává i30. Parkovací asistent, který auto sám zaparkuje, vyhřívaný volant nebo systém varování před opuštěním jízdního pruhu zatím z korejské produkce nalezneme jen v o třídu větší i40.

Ženeva živě: Kia Cee‘d – První osobní dojmy, rozměry, motory, technika

Cee’d k tomu ještě přidává novinku v podobě TFT displeje, který nahrazuje konvenční ručičkový rychloměr. Displej s vysokým rozlišením napodobuje grafiku klasického ukazatele i pohyb ručičky po něm, uprostřed se pak nachází plocha zobrazující nepřeberné množství údajů – palubní počítač, teplota chladící kapaliny, indikace jízdy v pruzích a další.

Takové řešení nemá v běžných vozech obdoby. Podobně řešený přístrojový štít najdeme zatím jen třeba v Mercedesu třídy S, faceliftovaném Lexusu LS, Jaguaru XJ nebo Range Roveru Evoque.

Nový Cee'd má dnes premiéru na ženevském autosalonu, k prodejcům dorazí první vozy v dubnu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Co Praze chybí nejvíce? Nová budova magistrátu ani pavilony zoo to nejsou, míní analytici Co Praze chybí nejvíce? Nová budova magistrátu ani pavilony zoo to nejsou, míní analytici

Pro další budoucnost Prahy je klíčové dobudování vnějšího…

Porošenko varuje: Ukrajině hrozí ruský útok Porošenko varuje: Ukrajině hrozí ruský útok

Ukrajinský prezident Petro Porošenko opět varoval před…

Řidiči hrozí stávkou, vládě dali tři týdny Řidiči hrozí stávkou, vládě dali tři týdny

Dopravní odbory daly kvůli mzdám řidičů autobusů vládě,…

V západoněmecké škole zasahovaly zvláštní jednotky, byl to ale planý poplach V západoněmecké škole zasahovaly zvláštní jednotky, byl to ale planý poplach

Na škole v obci Menden na západě Německa zasahovaly kvůli…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Cee’d 1,6 GDI: Poprvé za volantem nové…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva

Únik paliva je asi ten poslední důvod ke svolávací akci,…

 




Video: Kia Ceed TCR chce vítězit Video: Kia Ceed TCR chce vítězit

Kia připravuje na závodní sezonu šampionátu TCR speciál…

Kia Cee´d TCR je tady. Chce zatopit Golfu a Astře v sérii cesťáků. Kia Cee´d TCR je tady. Chce zatopit Golfu a Astře v sérii cesťáků.

První snímek závodního Cee´du pro seriál TCR zveřejnilo…

 



 
Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Dnes 11:00

Na první pohled se to možná nezdá, změn je však více než dost. Tou největší je paradoxně nejmenší motor, který se dosud ve Škodě Rapid objevil.




Blesk.cz

Maddie nikdo neunesl. Z hotelu odešla sama, když hledala rodiče! Bývalý policista zveřejnil šokující teorii

Maddie nikdo neunesl. Z hotelu odešla sama, když…

Další šokující tvrzení v případě ztracené Maddie! Novinář a bývalý policista Mark Williams-Thomas v televizi…

 

iSport.cz

Potíže Strašákova nástupce. Lídrovi kotle Slavie hrozí 4 roky bez fotbalu

Potíže Strašákova nástupce. Lídrovi kotle Slavie…

Život bez chození na fotbal si neumí představit, ale možná se pro něj stane realitou. Lídr aktivních fanoušků…

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů se odmítá těžko

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů…

O jednu z největších hvězd může přijít pražská Sparta. Do čínského klubu Che-nan Ťi-na-jie by mohla opora…

 

Reflex.cz

Legendární reportážní fotograf Jan Šibík představuje na výstavě svět, z kterého někdy mrazí

Legendární reportážní fotograf Jan Šibík představuje…

Před deseti lety jsem potkal Jana Šibíka (53), jednoho z nejlepších českých reportážních fotografů posledního…

Poprvé za více než 100 let roste ve volné přírodě počet tygrů, jenže na světě již žije jen kolem 4 tisíc

Poprvé za více než 100 let roste ve volné přírodě…

Tygr, největší kočkovitá šelma, je ve volné přírodě už dlouho mimořádně ohroženým druhem. Přesto Světový fond na…

 
 
reklama