22.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Koenigsegg One:1 a jeho těžká havárie na Nürburgringu. Výrobce objasňuje příčiny...

 

Zdemolovaný hypersport bude po těžké nehodě opět opraven. Karbonový monokok totiž vydržel, a tak je možné jej znovu použít.

Tento týden jsme vás informovali o tom, že na Severní smyčce Nürburgringu těžce havaroval Koenigsegg One:1 při pokusu o rekord na této trati. Automobilka se k nehodě postavila čelem a vysvětlila, proč k ní došlo. Na vině bylo vadné ABS.

Koenigsegg havarovaný vůz již krátce po nehodě převezl zpět do sídla firmy ve švédském Ängelholmu, kde vrak spolu s daty z telemetrie analyzoval. Následně dokonce inženýři zjištěnou závadu simulovali na testovací dráze automobilky.

Nejprve připomeňme, co se v „Zeleném pekle“ vlastně stalo. Z analýzy vyplynulo, že One:1 se v úseku Fuchsröhre (liščí nora) zhruba při rychlosti 170 km/h zasekla přední brzda, následkem čehož auto trefilo v zatáčce Adenauer Forst svodidla a po 22 metru dlouhém letu skončilo mimo trať. Výsledkem byl velice zničený automobil, který navíc začal lehce hořet – kvůli styku karbonových dílů s horkým výfukem. Požár ale sám pilot rychle uhasil pomocí „kabinového“ hasicího přístroje.

To všechno podle zjištění techniků způsobila porucha snímače ABS na levém předním kole. Automobilka tvrdí, že varovná kontrolka sice jezdce upozornila na závadu, ten si ji ale nevšiml. Během samotné jízdy si přitom pilot dle výrobce nemusí závady všimnout, protože rozdíl v brzdění zaznamená až v době, kdy se skutečně sepne ABS. K tomu během jízdy na Ringu došlo bohužel až před samotnou nehodou, v předchozích zatáčkách jezdec tak tvrdě nebrzdil.

Koenigsegg One:1: Švédské megaauto s 1360 koňmi

Výrobce proto varovnou kontrolku přesune, aby i za takových podmínek byla skutečně vidět. Koenisegg uznává, že současná pozice ve středu palubní desky není ideální. Vedle toho zahrne do svého aktivního systému varování i upozornění na nefunkční ABS. Systém v současné podobě omezí maximální rychlost na 100 km/h v případě závady na některém ze systémů aut – adaptivním podvozku nebo aktivní aerodynamice.

Zároveň ale výrobce zákazníky ujišťuje, že taková závada je nebezpečná jen při tvrdém zacházení na trati. Pokud by k ní došlo na běžné silnici, auto za standardních podmínek zůstává bezpečné a ovladatelné a může samo dojet do servisu. I brzdné čáry na Severní smyčce v místě nehody dokazují, že vůz jel až do nárazu rovně a nedostal smyk.

Nehoda je pak důkazem, že karbonové šasi koenigseggu je opravdu tuhé. Panely karoserie sice byly samozřejmě při nárazu zničeny, samotný monokok ale zůstal nedotčen, díky čemuž ho automobilka znovu použije. Havarovaný exemplář se tak znovu postaví! Pro Koenigsegg je rovněž důležité zjištění, že airbagy při nárazu zafungovaly tak, jak měly, a že nedošlo k úniku provozních kapalin. I díky tomu se jezdci nic nestalo a po rutinní kontrole v nemocnici mohl ten samý den zamířit domů.

Těžká nehoda každopádně Koenigsegg neodrazuje, firma se chce v budoucnu na Severní smyčku vrátit, aby se o rekordní jízdu pokusila znovu. One:1 s výkonovou váhou 1 kůň na 1 kg má totiž velkou šanci zajet perfektní čas. Auto o hmotnosti 1.360 kg pohání přeplňovaný pětilitrový osmiválec o výkonu 1.360 koní (1.000 kW).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Barbara, která v reality show ulovila milionáře: Dcera svého tátu poznala až v televizi

Barbara, která v reality show ulovila milionáře:…

Rozárie Kautmanová (9) je dcerou Barbary Kautmanové (41) a tehdejšího milionáře z novácké reality show Vem si…

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Asi se dočtu, že jsem se trefil, řekl Vrba. Limberského zranění? Směšné

Asi se dočtu, že jsem se trefil, řekl Vrba.…

Dokonale trefil sestavu. Pavlu Vrbovi vyšlo nasazení třígólového Aleše Čermáka i dalších dvou nových tváří Marka…

 

Reflex.cz

Malebná Santana: Vesnička na východě Madeiry vás okouzlí osobitou architekturou

Malebná Santana: Vesnička na východě Madeiry vás…

Obec Santana, ležící na severovýchodě portugalského subtropického ostrova Madeira, je proslavena prostou, ale…

Parker Solar Probe: Sonda proletí kolem Slunce v rekordně malé vzdálenosti. Jakému žáru bude čelit?

Parker Solar Probe: Sonda proletí kolem Slunce v…

Vstříc samotnému peklu. Do míst, kam se ještě žádná sonda nikdy neodvážila. Parker Solar Probe mine Slunce v…