Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncernový večer ve Frankfurtu 2015: Důraz na zvýšené a sportovní vozy (+video)

David Bureš
Diskuze (3)
Audi, Bentley, Seat i mateřský Volkswagen se na frankfurtském koncernovém večeru pochlubily novými crossovery nebo SUV. Jiné značky zase vsadily na sportovního ducha.

Jako již tradičně jsme navštívili koncernový večer, na kterém značky skupiny Volkswagen Group představují v předvečer daného mezinárodního autosalonu své nejdůležitější chystané novinky. Také večer před oficiálním zahájením letošního frankfurtského autosalonu bylo na Group Night co si prohlédnout.

Prezentace nových automobilů se nesla v podobném duchu jako předchozí podobné večery. Přesto jsme tu jeden rozdíl našli, na večírku totiž chyběl Ferdinand Piëch se svojí ženou Ursulou, kteří byli tradičními hosty takové akce. Piëch už není předsedou dozorčí rady VW Group, a tak oba na Group Night chyběli.

Místo toho se však na večeru ukázal Herbert Diess, nový šéf značky Volkswagen, pro něhož to byl první koncernový večer v jeho funkci. Generálním ředitelem značky VW se Diess stal letos v červenci. Do Frankfurtu dorazil též Sébastien Ogier se svým spolujezdcem Julienem Ingrassiou, kteří se během uplynulého víkendu stali mistry světa v rally šampionátu WRC.

Video se připravuje ...

Prezentaci frankfurtských novinek koncernu Volkswagen Group zahájil Seat. Kdo čekal nové SUV, které se v příštím roce začne vyrábět v Kvasinách, může být zklamán, Seat si ale na IAA připravil zajímavou alternativu – koncept Leon Cross Sport. Jedná se o třídveřový hatchback kombinující prvky modelů Cupra a X-Perience, tedy oplastovanou zvýšenou karoserii se silným motorem pod kapotou. Jmenovitě se jedná o dvoulitrový turbomotor o výkonu 221 kW.

Bentley vsadilo na historický moment, poprvé prezentuje sériové luxusní SUV. Model Bentayga možná neoplývá právě elegantními křivkami, chlubí se ale maximálním komfortem na palubě a pořádně silným motorem pod kapotou. O pohon Bentaygy se stará šestilitrová V12 o výkonu 447 kW.

Lamborghini na sériovém SUV rovněž pracuje, zatím je tu ale snaha o návrat uplynulého léta. Huracán Spyder je nový otevřený model poháněný uprostřed uloženým desetiválcem o výkonu 449 kW. Jestliže konkurence od Ferrari nebo McLarenu vsází na pevnou skládací střechu, Huracán si podobně jako předchozí Gallardo uchovalo plátno.

Bugatti na jaře představilo poslední vyrobený kus modelu Veyron, nyní se tak musí automobilka z Molsheimu upřít k budoucím létům. Showcar Vision Gran Turismo je primárně speciálem pro hru Gran Turismo 6, automobilka jej ale postavila i ve skutečné velikosti.. Bugatti o Vision Gran Turismo mluví jako o autě pro fanoušky značky, které ukazuje budoucí designérský směr značky. I to naznačuje, že nástupce Veyronu se tímto speciálem alespoň částečně inspiruje.

Multivan Panamerica je zástupce nákladní divize Volkswagenu. Jedná se o koncept oplastované osobní dodávky, která se patrně dostane do výroby – verzi Panamericana automobilka odvodila od Multivanu již v minulosti. V útrobách konceptu pracuje 2.0 TDI o výkonu 150 kW, jehož síla je posílána všechna kola prostřednictvím sedmistupňového DSG. Zajímavostí konceptu je pak motocykl Ducati ukrytý v jeho zavazadlovém prostoru.

Prezentace značky Audi se nesla v duchu nové generace A4, která se na koncernovém večeru ukázala ve dvou karosářských verzích, jako sedan a kombi. Zastoupeny byly primárně úsporné varianty – A4 ultra s úsporným dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou a A4 g-tron se zážehovým dvoulitrem na CNG. Audi se ale pochlubilo i konceptem e-tron quattro, který je předběžnou ukázkou chystanou elektrického SUV. Designovou zajímavostí jsou velice ostře řezané rysy karoserie s minimalistickými hlavními světlomety.

Nové Ducati Monster 1200R připomnělo, že do portfolia VW Group patří také italský výrobce motocyklů. Jedná se o nového „naháče,“ který má být větším monstrem než kdy dříve. Zároveň ale Ducati upozorňuje, že motorka je díky nastavitelným tlumičům použitelná každý den.

Novou Škodu Superb Combi dobře zná snad již každý český automobilový fanoušek, na mezinárodním autosalonu se ale tento kombík střední třídy ukázal vůbec poprvé. V rychlosti tak shrňme, že zavazadelník ostře řezaného kombi má v základu 650 litrů.

Premiéru druhé generace Tiguanu jsme ve Frankfurtu čekali, Volkswagen nás ale do poslední chvíle napínal, zda toto SUV skutečně spatříme. Novinka se pyšní ostřejšími rysy inspirovanými konceptem Cross Coupé GTE, zájemce o ještě větší sportovnost zaujme nabídka optického paketu R-Line. V prodeji bude i plug-in hybrid Tiguan GTE prezentovaný zatím jako koncept. Auto pohání benzinový čtyřválec 1.4 TSI kombinovaný s elektromotorem o celkovém výkonu 160 kW, přičemž jen na elektřinu ujede až 50 kilometrů.

Realitou již jsou různé systémy automatizovaného řízení, jejichž nabídka se v následujících letech bude dále rozšiřovat. Volkswagen v současnosti mimo jiné pracuje na systému samočinného parkování V-Charge, jehož krátká prezentace ve Frankfurtu nechyběla. V-Charge je určen hlavně pro elektromobily, které si díky němu samy najdou volnou nabíječku.

Koncernový večer vrcholil prezentací značky Porsche. Zvenku byly dva stříbrné exempláře modernizované 911 velice nenápadné, ty hlavní změny se ale stejně odehrály v útrobách vozu. 911 nově místo atmosférického plnění používá hned dvě turbodmychadla, o její pohon se nově stará dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec typu boxer. Severní smyčku Nürburgringu mimochodem modernizovaná 911 objela za sedm minut a 30 sekund.

Jestliže jste faceliftovanou 911 považovali za jedinou frankfurtskou novinku Porsche, byli jste na tom stejně jako my. Stuttgartský výrobce ale přece jen na IAA ukáže i koncept nového čtyřmístného auta, dosud známého jako Pajun. Velice sportovně působící čtyřmístný automobil se nakonec jmenuje Mission E, přičemž jeho název odkazuje na čistě elektrický pohon. Pod povrchem minimalistické karoserie se ukrývají dva elektromotory o celkovém výkonu 440 kW.

Koncernový večer pak jako již tradičně uzavřel svým proslovem generální ředitel VW Group Martin Winterkorn. Ten slíbil, že značky skupiny uvedou do roku 2020 na trh 20 nových modelů s plug-in hybridním nebo elektrickým pohonem.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - Pekelná Micinka
15. 9. 2015 12:41
Vuřty AG
Zlatý gazík je otřesný. Ten oblouk kolem dveří Chironu je geniání, kéž by byla i nějaká civilněji vzhlížející varianta, ultimátní hyper GT. Koncept Audi i Porsche mají pěkně vyřešené zadky, oboje bych si uměl představit u sériových modelů.
15. 9. 2015 09:31
VAG
Těžko říct, jestli v tom má prsty už Italdesign, ale obecně se VAG silně zvedá z designové šedi. Kromě Bentaygy vypadá vše výborně :yes:
Avatar - mango
15. 9. 2015 08:25
Leon Cross Sport
Čekal jsem jako první příjezd nového Tiguanu a najednou Seat. Vypadal skvěle :yes: Jedinou chybičkou na kráse bylo 3-dveřové provedení. 3-dveřové auto jsem měl jednou a už bych ho nechtěl, velmi nepraktické. Ale vzhledově se jim povedlo :-)