Koncernu Volkswagen se daří, od ledna prodal 5,29 milionu automobilů
Dosáhl tak překvapivě vzhledem k současné ekonomické recesi navýšení o 2,8 %, zatímco celý globální trh o prakticky stejnou hodnotu (2,9 %) poklesl. Celosvětový podíl koncernu v kategorii osobních automobilů také za stejné časové období vzrostl, a to o 0,6 % na 10,2 %. V říjnu VW dodal po celé planetě celkem 502.600 vozů, což je v porovnání s loňskem pokles o 5,1 %, to je ale stále velmi dobrý výsledek, neboť trh s novými automobily se celkově v meziročním porovnání propadl o 16 procent.
Detlef Wittig, současný viceprezident oddělení prodeje a marketingu koncernu VW, řekl: V říjnu došlo k dalšímu zhoršení celosvětové situace v automobilovém průmyslu. VW Group se i přes značný pokles globálního trhu podařilo udržet svůj podíl. Náš cíl je stále stejný – do konce letošního roku chceme prodat více automobilů než v roce 2007.
Koncernu se daří zejména mimo Evropu, i když i tam se tempo růstu zpomalilo. V Brazílii se za prvních deset měsíců prodalo 550.700 nových vozů (+ 16,7 %). V Číně to bylo celkem 853.800 kusů, což znamená nárůst o 12,6 %. V druhé nejlidnatější zemi světa, v Indii, se prodalo 16.700 vozů, což je o 66 procent více než v roce 2007. Expandující ruský trh zaznamenal meziroční zvýšení o 64,4 %, své zákazníky našlo 107.900 nových automobilů.
Celkem 3 miliony aut prodal koncern v Evropě, což znamená také zvýšení o 0,4 %. Na domácím trhu noví majitelé odebrali celkem 881.500 kusů osobních i užitkových automobilů všech koncernových značek (nárůst o 1,8 %). Pouze v ostatních zemích západní Evropy čísla klesla o 5,6 %, přičemž celkový počet zde prodaných vozů dosáhl do konce října 1,65 milionu.
Nejúspěšnější značkou celé skupiny mezi osobními vozy je pochopitelně Volkswagen. Celosvětově se wolfsburské automobilce podařilo navýšit prodeje o 2,1 % na 3,1 milionu vozů, přičemž v Německu stouply o 3,2 % na 439.600 kusů.