Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Korejci v Česku investují hlavně do autoprůmyslu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
Česká republika již několik let úspěšně láká nejrůznější jihokorejské investory. Dosud největší investicí je nošovická továrna značky Hyundai, kterou následovali i dodavatelé dílů.

Korejci také například vstoupili do letecké dopravy, když koupili podíl v Českých aeroliniích. Státní agentura CzechInvest do země od roku 1993 přilákala dvacet korejských investic o celkovém objemu téměř 47 miliard korun. Investice pomohly vytvořit 8600 pracovních míst.

Nově oznámil jihokorejský výrobce pneumatik Nexen Tire, že uvažuje o výstavbě závodu v České republice. Společnost byla založena v roce 1942. Sídlo firmy je v jihokorejském Jangsanu, kde je zaměstnáno 2275 lidí. V roce 2007 firma otevřela pobočku v Číně.

Nexen se zaměřuje na výrobu pneumatik pro osobní automobily, lehká užitková vozidla a SUV. Firma v současnosti vyváží pneumatiky do 130 zemí světa. Za loňský rok vykázala čistý zisk 133,4 miliardy wonů (asi 2,5 miliardy korun). Pro srovnání, jeden z největších světových výrobců pneumatik, společnost Michelin, měla v tomtéž roce čistý zisk v přepočtu asi 40 miliard korun.

Pneumatiky Nexen používá Škoda Auto na modelech Octavia a Rapid. Jako originální komponenty je nasazují i korejské značky Hyundai a Kia. Nexen na svém webu uvádí, že je Hyundai používá například u modelu i30.

Výběr korejských investic v ČR z posledních několika let:

• V roce 2008 zahájila výrobu automobilů v nošovické továrně společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech. Investiční náklady dosáhly 1,1 miliardy eur (30,1 miliardy korun). Byl to vůbec první závod firmy v Evropě.

• Moravskoslezský kraj se stal sídlem i dalších investic, jakými jsou závod Sungwoo Hitech (2006) na výrobu částí automobilových karoserií a společnost Plakor Czech, která lisuje plastové díly pro Hyundai a Kia.

• V Chlebovicích u Frýdku-Místku provozuje závod výrobce plastových autodílů Hanwha. Na rozšíření areálu o další haly má firma vynaložit 160 milionů eur (asi 4,4 miliardy Kč).

• Továrnu v Třinci za sedm až osm milionů eur (zhruba 192 až 219 milionů korun) se rozhodla postavit firma Deachang Seat, dodavatel dílů pro Hyundai a Kia. Firma v roce 2011 zakoupila pozemek v průmyslové zóně Baliny.

• V říjnu 2013 otevřela korejská GS Caltex, která produkuje plastový granulát pro použití například při výrobě automobilů nebo domácích spotřebičů, první závod v Evropě v průmyslové zóně Nové Pole v Karviné. Investovala 400 milionů korun.

• Loni se korejské aerolinie Korean Air staly vlastníkem 44procentního podílu v ČSA, za který zaplatily 2,64 milionu eur (tehdy 68,3 milionu korun).

• V roce 2009 koupila jihokorejská strojírenská skupina Doosan plzeňskou Škodu Power (nyní Doosan Škoda Power), která je v současnosti jedním z pěti nejsilnějších světových výrobců turbín. Investice byla ve výši 11,5 miliardy korun.

• Mezi první korejské firmy, které v České republice začaly podnikat, patřily společnosti Samsung, LG Group či Daewoo.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
28. 3. 2014 22:29
Re: !?!
Pro tvůj klid na automobilovém průmyslu je závislý "celý" svět ne jen ČR :-)
Avatar - CarlosOstrava
28. 3. 2014 09:05
Nexen na i30?
Na modelu i30 se používají z výroby pneu značky Hankook a Continental...tedy aspoň v Nošovicích...
27. 3. 2014 20:47
Re: !?!
Sucasni politici uvazuju max na 4-8rokov, takze budes asi jediny koho to desi, ale neboj, nejako to dopadne. Skoncia auta, pridu osobne kozmicke lode a po nich transpondery ;-)
Avatar - M1chal
27. 3. 2014 19:47
!?!
Obrovská závislot ČR na autoprůmyslu, mě celkem děsí 8-s
27. 3. 2014 19:33
Re: Asie v Evropě
Tak sem to nemyslel ale to je jedno :-)