Korejský Fluence – Samsung SM3 – dostal facelift, Evropa je v pořadí
Podobu klasického vozu se stupňovitou zádí, který vychází z aktuální generace Méganu aktuální generace Méganu, známe již tři roky. Představovaný Samsung SM3 ovšem vypadá hlavně zepředu trochu jinak. Této části dominuje černá voštinová mřížka chladiče, která je uvnitř i vně bohatě zdobená chromem. Fluence se dosud chlubil mnohem decentnější maskou s úzkou vodorovnou štěrbinou. Odcházející SM3 ji má pro změnu lakovanou v barvě karoserie, rozdělenou jediným žebrem a širokým chromovaným pásem v horní části.
Kapota dostala vpředu hranatější prolis a nárazník ztratil dosavadní „úsměv“. Jinak bychom vizuální změny hlavně oproti evropské verzi hledali stejně snadno jako pověstnou jehlu v kupce sena, maximálně budou k dispozici nová litá kola. A co interiér? Přístrojům dominuje velký digitální rychloměr umístěný uprostřed, doteď se Fluence spoléhal na analogovou klasiku. Standardem je i elektrická parkovací brzda, páku už na středové konzole nehledejme. Informační systém Smart Connect spojený s navigací se určitě objeví ve vyšších výbavách, konkrétní specifikace se ovšem budou tradičně rozcházet podle trhů.
Motory zatím zůstávají tajemstvím. Zcela jistě očekávejme zážehovou šestnáctistovku spojenou s bezestupňovou převodovkou. Současný model se v České republice nabízí s benzinovými čtyřválci 1,6/81 kW a 2,0/105 kW, turbodiesely zastupuje jednotka 1,5 dCi ve variantách 66 a 81 kW. K základnímu agregátu se dodává pouze pětistupňový manuál, ke dvoulitru zase jen šestistupňový. Výkonnější dCi je možné vybavit také dvouspojkovou skříní EDC. Mimochodem, akční ceník začíná na 264.900 Kč.
Bude modernizovaný Fluence vypadat skutečně stejně jako jeho jihokorejský sourozenec nebo dostane masku odpovídající novému stylu francouzské značky? To se dozvíme již koncem září v metropoli nad Seinou, dosud se tedy, jak je uvedeno výše, obě dvojčata lišila. Místo výroby vozů pro starý kontinent, konkrétně turecká Bursa, se určitě nezmění.