Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

L.A. Auto Show 2016: To nejlepší z Kalifornie

Michal Fokt
Diskuze (1)
V Americe právě probíhá jedena ze tří nejdůležitějších automobilových výstav. Jaké novinky přináší?

Detroit, New York a Los Angeles – to je „svatá trojice“ amerických autosalonů, u nichž je záruka, že tam bude k vidění řada významných novinek. Nic proti východnímu pobřeží, ale L.A. Auto Show se za poslední léta stalo asi jednoznačnou americkou dvojkou, přičemž jí rozhodně pomohlo přesunutí termínu konání z prosince na polovinu listopadu. Zvětšil se tak odstup od NAIAS a přibylo firem, ochotných prezentovat své chlouby na kalifornské šou.

A město andělů ani letos nezklamalo, i když jsem očekával, že to bude ještě o něco lepší. Ovšem debutovaly zde krasavice Alfa Romeo Stelvio a Mazda CX-5 i opulentní Mercedes-Maybach S 650, jimž jsme se věnovali v samostatných článcích, tím to ale zdaleka nekončí, teď jsou na řadě premiéry, které nejsou pro Evropu zase až tak důležité a podíváme se na ně tedy jen v krátkosti.

Acura Precision Cockpit

Luxusní značka Hondy také připravuje supermoderní komunikační rozhraní. Bude fungovat na platformě Androidu a bude tvořeno třemi základními prvky. Tedy vlastně čtyřmi. Displej s úhlopříčkou 12,3", umístěný před volantem, umožňuje různé zobrazení klasických přístrojů v kombinaci s dalšími jízdními informacemi zatímco středová obrazovka slouží k přístupu do menu. K ovládání Japonci zvolili touchpad, jenž má být jakými hybridem s dotykovou obrazovkou. Jízdní režimy se volí velkým designovým kruhovým prvkem v centru středového panelu.

Na displeji před volantem par řidič v poloautonomním módu může sledovat, co senzory vozu "vidí". Jedná se prozatím o koncept, je ale je jasné, že od něho odvozená finální verze se vbrzku objeví v některém z nových modelů Acury, ať už to bude sedan RLX/Legend nebo SUV MDX.

Aston Martin Vanquish S 2018

Ikonické kupé Vanquish prošlo modernizací, která se dotkla jak motoru, tak podvozku a aerodynamiky. 5,9litrový dvanáctiválec bude co nevidět vystřídán přeplňovanými V8 od AMG, na sklonku kariéry si tedy ještě střihl zapamatovatelný výkon 600 koní (441 kW). Toho bylo docíleno přepracováním sání, což současně zlepšilo odezvu na plyn, zatímco překalibrování převodovky nyní umožňuje rychlejší podřazení a plynulejší změny kvaltů při nižších rychlostech.

Auto má dále přepracovaný výfuk, nové silentbloky stabilizátorů a modifikované naladění tlumičů a pružin. Vylepšena byla i aerodynamika, auto má nový přední lip a zadní difuzor a rozšířily se možnosti individualizace interiéru.

Cadillac CT6 PHEV

Než plně propukne v prémiové třídě elektromobilní šílenství, Cadillac překlene „mrtvé období“ plug-in hybridy. Pohledný model CT6 PHEV je vybaven přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem a dvěma elektromotory, což je na plug-in docela zajímavá kombinace. Celkový výkon systému činí 250 kW a točivý moment má maximum 586 N.m, samotné elektromotory disponují 74,5 kW každý a dovezou auto bez emisí na vzdálenost až 48 km a to rychlostmi do 125 km/h.

CT6 PHEV není přitom žádný lenoch, stovku umí za zhruba 5,5 s. Celkový akční rádius auta činí 643 km a kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 3,6 l na 100 km.

Genesis G80 Sport

Model G80 bude do příchodu korejského konkurenta trojkového BMW a céčkového mercedesu tvořit základ nabídky značky Genesis. Jakkoli se jedná už o poměrně velký „midsize“ sedan, tahle kategorie stále ještě patří k těm, v níž by majitelé mohli hledat určitý sportovní náboj. V Los Angeles tedy byl představen model G80 Sport.

Co to „Sport“ obnáší? V první řadě dvakrát přeplňovaný V6 3,3 l s výkonem 272 kW při 6000/min a točivým momentem 510 N.m v rozmezí 1300-4500/min. Ne, že by to nešlo lépe, ale roli vrcholné motorizace zaujímá v rámci G80 atmosférický osmiválcový pětilitr, jemuž není záhodno lézt do zelí. G80 3.3T Sport má mimo jiné sportovněji laděný adaptivní podvozek, 19“ kola, silnější brzdy, doplňky karoserie v tmavém chromu, volant s tlustším věncem, sportovní sedadla s kontrastním šitím, karbonové dekory a semišový černý strop.

Honda Civic Si

Civic 10. generace sice u masových modelů nyní nabízí výkon přes 180 koní, což je věc u kompaktní Hondy dosud nevídaná, ale mezi touto variantou a sportovním Type R s výkonem přes 300 koní zeje obrovská propast. Tu vyplní v příštím roce verze Civic Si. Ta se nyní prezentovala ve formě prototypu s karoserií kupé, ale je pravděpodobné, že ji dostane i sedan a kdoví, možná i pětidveřový hatchback.

Prototyp vychází z produkčního kupé, přední nárazník je však odvozen od evropského hatchbacku, na zádi nechybí křídlo, pozměněný nárazník s designovou koncovkou výfuku a auto dostalo také velká kola, za kterými jsou vidět oproti CTR výrazně menší kotouče. Není divu, Civic Si dostane nikoli foukaný dvoulitr, ale pouze přeplňovanou patnáctistovku. Výkon zatím Honda tají, ale dá se očekávat někde v rozmezí 210-240 koní. Interiér se od běžných Civiců liší pouze sportovními sedadly, kontrastními švy na čalounění, karbonovými dekory a červenými koberečky.

Chevrolet Colorado ZR2

Velké americké pick-upy rozhodně mají daleko do pozérských přibližovadel, stále u nich převládá „pracovní“ funkce, ale na druhou stranu většinou nejde o žádné extrémní stroje do těžkého terénu. Model Colorado od Chevyho ale teď takový topmodel v nabídce bude mít. Je označen ZR2 a přináší oproti klasice řadu úprav. V první řadě dostal sofistikovaný systém tlumičů Multimatic DSSV (Dynamic Suspensions Spool Valve), které mají zaručit lepší absorpci rázů jak v terénu, tak na silnici. Podvozek má dále zvýšenou světlost, širší rozchod kol a spodek auta dostal dodatečné ochrany, stejně jako spodní část předního nárazníku.

Produkční verze bohužel postrádá vizuální atraktivitu původního konceptu, jedinou změnou oproti běžným verzím je snad pouze nová maska chladiče a design kol. Pohon všech kol disponuje devíti variantami, od prostého 2WD až po 4WD s redukcí a uzávěrkou obou diferenciálů.

Lamborghini Huracán LP580-2 Spyder

Vyznavači rozevlátých zadních náprav mohou být spokojeni, huracán s pohonem zadních kol bude i v provedení roadster. Jeho atmosférický 5,2litrový V10 má výkon 580 koní, je tedy trošku slabší, než čtyřkolka, ale i tak zvládne stovku za 3,6 s a rozjede se na rychlost 319 km/h.

Auto má řízení modifikované s ohledem na změnu koncepce pohonu, k dispozici je systém launch control a změnilo se rozložení váhy na 40:60. Do prodeje půjde celosvětově v lednu 2017.

Mazda RT24-P

Mazda už má zase závodní prototyp! Ale další vítězství v Le Mans z toho nekouká, RT24-P je totiž auto, postavené podle regulí Daytona Prototype international (DPi) a bude závodit v USA v šampionátu IMSA. Mazda usoudila, že s diesely moc imageové parády neudělá a pod kapotou má benzinový motor MZ-2.0T s turbem a výkonem cca 600 koní. Pohledný design auta mají na svědomí stylisté Mazdy, šasi je však v zásadě Riley Mk. 30 do firem Multimatic a Riley Technologies. A kdoví, třeba vyhraje hned první lednový závod, jímž je kultovní 24 hours Daytona.

Nissan Sentra Nismo

Kompaktní sedan Nissan Sentra dostal pro Ameriku tovární tuning od divize Nismo, což kromě agresivnějšího bodykitu, červených ozdob a 18“ kol se specifickým designem zahrnuje zejména silnější motor. Jedná se o známou přeplňovanou benzinovou šestnáctistovku vyladěnou na výkon 191 koní (140 kW) a točivý moment 240 N.m. Vzhledem k tomu, že tento motor umí i více, lze očekávat, že si Japonci ještě dělají místo ještě pro verzi

Sentra Nismo RS

Auto lze mít kromě šestistupňového manuálu i s CVT, byly posíleny přední brzdy a nově naladěn podvozek a řízení. Bodykit kromě vizuálního efektu přináší i funkční benefity, vztlak na zadní nápravě byl snížen o 30 %. Se sedadly se Nissan nepochlubil, v kabině ale vidíme červené dekory, zkombinované s karbonem.

Michal Fokt
Diskuze (1)
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2016 12:39
faceliftovany note
nebol tam? vie niekto? vdaka ...