Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejrychlejší auto na Nürburgringu oficiálně. Lamborghini Aventador SVJ má 770 koní

David Bureš
Diskuze (2)
Vrcholná verze Aventadoru odkazující svým jménem na slavnou Miuru Jota objela okruh Nürburgring Nordschleife za šest minut a 44,97 sekundy.

Lamborghini před pár týdny oznámilo, že jeho připravovaný model Aventador SVJ se stal nejrychlejším sériovým autem na slavné trati Nürburgring Nordschleife. Tehdy ale vůz zůstával ještě ukryt před vrstvou kamufláže. Nyní se však na akci The Quail v americkém Monterey konečně odhalil světu oficiálně, a tak konečně známe všechny jeho detaily, které jeho rekordní jízdě přispěly.

Základem je nadále atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který byl oproti Aventadoru S posílen o 30 koní na 770 koní (566 kW), zatímco jeho točivý moment vzrostl o 30 N.m na 720 N.m. Spárován je nadále se sedmistupňovou sekvenční převodovkou (avšak dále vylepšenou) a pohání všechna kola.

Video se připravuje ...

Se suchou hmotností 1.525 kg se tak podařilo srazit poměr váhy a výkonu na 1,98 kilogramu na koně. Závratná síla pak autu umožní zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 2,8 sekundy a překonat rychlost 350 km/h.

To by ale k objetí 20,6 kilometru dlouhé tratě za šest minut a 44,97 sekundy nestačilo. Důležitou novinkou Aventadoru Super Veloce Jota je přepracovaná aerodynamika, díky níž se proti předchůdci, Aventadoru SV, podařilo zvýšit přítlak na obou nápravách o 40 %.

Auto odkazující svým jménem na slavné modely Diablo Super Veloce a Miura Jota využívá patentovaný systém aktivních aerodynamických prvků Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA), jehož součástí je nejen aktivní zadní křídlo z karbonových vláken, ale také přepracovaná příď s aktivními klapkami. Systém poprvé prezentovaný v Huracánu Performante byl u Aventadoru SVJ dále vylepšen, v závislosti na potřebě vylepšuje přítlak nebo proudění vzduchu.

Video se připravuje ...

Ostatně celý agresivní design byl ovlivněn funkcí, ať už mluvíme o obřím zadním difusoru nebo třeba větších bočních chladicích otvorech zlepšujících chlazení. To samé platí pro výfukový systém s vysoko umístěnými koncovkami jak u nějakého motocyklu, který je díky své blízkosti k motoru o hodně lehčí. Lehká jsou také nová hliníková kola nebo přepracovaný kryt motoru z karbonových vláken.

Upraven byl také podvozek pro lepší grip, jehož součástí jsou magneto-reologické tlumiče nebo natáčecí zadní náprava, která vylepšuje stabilitu ve vysokých rychlostech a manévrovatelnost zase v těch nízkých. Překalibrováno bylo i dynamické řízení. Pneumatiky dodalo Pirelli, základem je obutí P Zero Corsa, alternativou jsou okruhové pneumatiky P Tero Trofeo R, s nimiž se však nadále může i na běžné silnice.

Zajetá kola na oblíbených okruzích pak můžete sledovat na příplatkovém telemetrickém systému. Mimochodem, vůz v základu postrádá navigaci, dodávána je však bez dodatečného příplatku.

Vzhled auta lze upravit pomocí individualizačního program Ad Personam. Lamborghini se na premiéře chlubí speciální edicí SVJ 63 odkazující na rok založení automobilky Lamborghini. Vyobrazené číslice 63 doplňuje množství karbonových dílů.

Pokud vás technické detaily Lamborghini Aventador SVJ zaujaly, vězte, že automobilka postaví jen 900 exemplářů tohoto auta. Doporučená cena v Evropě činí 349.116 eur bez daně, což je v přepočtu asi 8,7 milionu korun.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - Vekacik
25. 8. 2018 14:58
paráda
Nemůžu si pomoct, ale to auto vypadá i po těch letech naprosto božský.. ty výfuky ve stylu huracan performante mu seknou více než ten jeden centrální
24. 8. 2018 09:56
Kodiaq
O 0,001s rychlejší než Kodiaq. >:D