Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Huracán umí být pětiválcem? Na zadokolku se ale těšíme!

David Bureš
Diskuze (6)
Italský supersport se kvůli snížení spotřeby a emisí dočkal systému vypínání válců. Nabídku pak již brzy doplní nová základní verze.

Lamborghini lehce modernizoval model Huracán pro modelový rok 2016. Nejpodstatnější úpravou je nový systém vypínání válců, díky němuž desetiválcový supersport umí jezdit pouze na pět válců. Základní cena zůstává na částce 169.500 eur bez daně (cca 4,58 milionu korun).

Příchod takové techniky avizovalo Lamborghini již při debutu Huracánu Spyder, obdobný systém používá také dvanáctiválcový Aventador. Automobilka slibuje, že vypnutí poloviny válců je nepostřehnutelné a velice rychlé. Novinkou je též stop-start systém.

Důvodem tohoto řešení je snaha o snížení spotřeby Huracánu. Normovaná spotřeba díky novým prvkům klesla z 12,5 l/100 km na 12,3 l/100 km. Vypouštěné emise oxidu uhličitého v normovaném cyklu se pak snížily z 290 na 283 g/km.

Huracán modelového roku 2016 se dočkal i dalších změn. Zákazníci mohou vybírat z bohatší nabídky laků karoserie a čalounění interiéru. Novinkami v příplatkové výbavě je tempomat, hudební systém Sensonium s deseti reproduktory o výkonu 390 W nebo osvětlení motorového prostoru pomocí diod.

Lamborghini pak rovněž tvrdí, že nastavení systému pohonu všech kol bylo upraveno tak, aby se auto v režimu Strada chovalo neutrálněji než dosud. Mnohé recenze Huracánu v minulosti vyčítaly, že je až příliš nedotáčivý.

Huracán je aktuálně nabízen pouze ve dvou verzích, jako kupé a Spyder, již brzy tyto modely doplní další provedení. Lamborghini už přijímá objednávky na model LP 580-2, který by se světu měl poprvé oficiálně ukázat na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles.

Huracán LP 580-2 by se měl stát novou základní variantou. Ta přinese nejen pouze pohon jedné (zadní) nápravy, ale také snížený výkon. Zatímco dnešní Huracán LP 610-4 s pohonem všech kol se chlubí 610 koňmi (449 kW), nový základ poskytne „jen“ 580 koní (427 kW).

Verze LP 580-2 by měla být nabízena také v podobě Spyderu. Lamborghini pak údajně pracuje i na další variantě Huracánu s poháněnou zadní nápravou. Ta by naopak měla být extrémnější než dosavadní LP 610-4. Dokonce by podle některých zpráv mohla nést přídomek Superleggera, vyhrazený pro odlehčené modely.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Kobler
9. 11. 2015 22:30
Re: tohle vypínání válců mi připomíná tu cimrmanovu dvanácti
No musím říct že už jsem viděl ledacos ale takto nepřehledné webovky(které máte v odkazu) ještě ne.
A vůbec tady neřeším obsah daného webu. Z čistě designového hlediska je to opravdu hrůza , a tak mě napadá že snad už je tento web neaktivní , nebo je prostě pan Vít Vrba slepý a web si dělá svépomoci.

Jinak si myslím že by nemělo nikoho těšit když takové pěkné kousky končí ve svodidlech.
9. 11. 2015 18:08
Re: tohle vypínání válců mi připomíná tu cimrmanovu dvanácti
....
AŽ PRVNÍ Z TĚCH POPELNIC [odkaz] PUDE DO SVODIDEL!!!
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - flyboyeda
9. 11. 2015 17:04
Z 12,5 na 12,3 to si ty prvky strčte víte kam
:no:
Avatar - Barry Lyndon
9. 11. 2015 15:38
Re: tohle vypínání válců mi připomíná tu cimrmanovu dvanácti
pravda, ten jeden by sice při popojíždění v koloně snadno utáhl auto, ale už ne zbylých 9 válců... >:D
Avatar - jimmbo205
9. 11. 2015 15:34
Re: tohle vypínání válců mi připomíná tu cimrmanovu dvanácti
ale právě proto to vypíná jen 5 válců a na 9 >:D