Lamborghini: Karbonový monokok pro nového býka

Lamborghini: Karbonový monokok pro nového býka

 
 

Murciélago používalo trubkový rám, základem jeho nástupce však bude karbonový monokok.

Automobilka Lamborghini představila karbonový monokok, který bude základem nástupce Murciélaga, jehož oficiální premiéra proběhne na březnovém ženevském autosalonu.

Monokok si italská automobilka vyvinula s použitím vlastního patentovaného postupu a bude si ho i sama vyrábět.

Nejtužší část středu auta bude vyrobena z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP - Carbon Fibre Reinforced Plastic), který automobilka poprvé ukázala loni v Paříži na studii Sesto Elemento.

Oproti podobné karbonové vaně v McLarenu MP4-12C však budou tvořit základ nástupce Murciélaga i A-sloupky, B-sloupky a střecha.

Samotný monokok bude podle Lamborghini vážit 147,5 kilogramu, zatímco hmotnost celého skeletu karoserie bude 229,5 kg. Udávaná torzní tuhost karbonové vany je podle vedení 35.000 Nm/rad. Předchozí Murciélago přitom mělo torzní tuhost 20.000 Nm/rad, Koenigsegg CCR 28.100 Nm/rad a Ferrari F50 zvládalo 34.600 Nm/rad.

Lamborghini Aventador LP700-4: Technická data

Vysoká tuhost auta má pomoci preciznímu řízení a citlivé zpětné vazbě. Podle Lamborghini se má ostrost řízení blížit závodním autům.

Jednotlivé prvky monokoku byly vyrobeny pomocí tří různých technologií. Automobilkou patentovaný proces RTM tvaruje uhlíková vlákna za pomoci nízkých teplot a minimálního tlaku, aniž by byla narušena kvalita, přesnost a úroveň povrchové úpravy. Kvalita každého monokoku bude kontrolována s tolerancí 0,1 mm.

Spolu s tímto procesem bude používáno splétání komponentů v několika vrstvách, což zlepšuje absorpci energie v případě nárazu.

Část kompozitových součástek pak bude nejdříve předimpregnována, díky čemuž se zlepší jejích povrchová úprava. Proto bude tato technika použita na vlákna na viditelných místech.

Na vybraných místech monokoku bude pro vyšší tuhost rovněž použita pěna z epoxidové pryskyřice. Ta je nejen vložkou mezi jednotlivými vrstvami, ale také tlumí vibrace a hluk. Šasi bude se zbytkem karoserie propojeno pomocí hliníkových komponent.

Lamborghini Aventador LP700-4: Další technické detaily

Automobilka na konci ledna představila odpružení nového dvanáctiválcového modelu, které bude typu push-rod. Tlumiče a vinuté pružiny nebudou připojeny přímo ke kolům, ale pevně směrem dovnitř do skeletu karoserie. Budou umístěny napříč, vpředu pod čelním sklem a vzadu těsně za motorem.

Už z předchozí doby známe ostatní technické parametry auta. Lamborghini Aventador LP700-4, jak bude dvanáctiválcový býk pravděpodobně označen, použije nově vyvinutý vidlicový dvanáctiválec o výkonu 525 kW (700 koní) v 8250 min-1 a novou sedmistupňovou sekvenční převodovku ISR. Pohon všech kol obstará místo viskózní spojky systém Haldex.

Lamborghini: Nový motor 6,5 l V12 a převodovka ISR

Jake.auto.cz: Lamborghini Aventador LP700-4 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Pěkně žhavá lamba: Tisíce aventadorů musí do servisu, hrozí jim požár Pěkně žhavá lamba: Tisíce aventadorů musí do servisu, hrozí jim požár

Majitelům vozů Lamborghini Aventador hrozí, že jim jejich…

Lamborghini vzdoruje: Nástupce aventadoru zase dostane atmosférický V12! Lamborghini vzdoruje: Nástupce aventadoru zase dostane atmosférický V12!

U Lamborghini jdou proti proudu - i nadále zůstávají u…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…