Muzeum Lamborghini: Historie Býka na jednom místě

Muzeum Lamborghini: Historie Býka na jednom místě

 

Na návštěvníky Muzea Lamborghini v Sant‘ Agatě čekají jak slavné vozy této značky, tak neznámé studie.

Sídlo automobilky Lamborghini je umístěno v italském městečku Sant‘ Agata Bolognese, ležícím v provincii Emilia Romana, které se přezdívá „Terra di Motori“, tedy kraj motorů. Vedle Lamborghini v tomto kraji totiž sídlí i Ferrari, Maserati nebo Pagani.

Součástí továrny Lamborghini je i podnikové muzeum této automobilky. Návštěvníky dovnitř muzea většinou láká před vchodem stojící Lamborghini, v našem případě se jednalo o oranžového Aventadora LP700-4. Další vozy je možné zadarmo spatřit i před blízkým obchodem se suvenýry. Tentokrát bílý Aventador byl zde při naší návštěvě doplněn oranžovým Gallardem LP570-4 Spyder Performante.

Expozice muzea je rozdělena do dvou podlaží. Zatímco v přízemí jsou vystaveny především automobily staršího data, v prvním patře se nacházejí modernější Lamborghini a koncepty, které se do sériové výroby nedostaly.

Vystavené vozy jsou průběžně obměňovány, ta nejslavnější Lamborghini historie ale na svém místě zůstávají. V muzeu je tak možné si prohlédnout Miuru, první supersport na světě, který se začal vyrábět v roce 1966, tmavě modrou Espadu, takřka pětimetrové luxusní gran turismo, kterému se přezdívalo italský Rolls-Royce, či Countach, supersport s klínovitou karoserií a k nebi otevíranými dveřmi, který na počátku sedmdesátých let nahradil Miuru.

V současnosti je v muzeu vystaven stříbrný Countach ve verzi 25th Anniversary, na jehož tvorbě se podílel i Horacio Pagani, zakladatel stejnojmenné automobilky.

Nechybí ani modrá Jarama, gran turismo ze 70. let, a černé monstrum LM002, velký offroad s 5,2litrovým dvanáctiválcem z Countache. Jak mohutný je tento vůz, dokazuje opodál stojící Jalpa ve žlutém laku, osmiválcové baby-lambo s karoserií typu targa, vyráběné v osmdesátých letech. Jalpa byla ve skutečnosti lehce modernizovaný model Silhouette, který mezi lety 1976-1979 vznikl v pouhých 55 exemplářích.

Historie Lamborghini ve fotografii (178 snímků)

Dominantou prvního patra muzea je na zdi zavěšené žluté Murciélago LP640. Ze sériových aut tu je vystaven ještě Reventón, inspirovaný letouny typu stealth, který vznikl v 20kusové sérii.

Bok po boku stojící koncepty – oranžové Canto a červená Acosta – se měly stát nástupci Lamborghini Diablo. Acostu navrhl v roce 1996 Marcello Gandini, tvůrce Miury, Countache a dalších vozů této automobilky. Canto naopak pochází z dílny Norihoka Harady ze studia Zagato. K sériové výrobě mělo blíže Canto, které bylo pečlivě testováno a několikrát přepracováno, nástupcem Diabla se ale nakonec v roce 2001 stalo Murciélago, pod jehož křivkami se podepsal Luc Donckerwolke.

Dvě vystavené studie s otevřenou karoserií od sebe dělí 13 let, přesto se v mnohém podobají. Limetkově zelené Diablo Roadster z roku 1992 bylo předobrazem sériového Diabla Roadster. Stejné designové prvky – ať už minimalistické čelní sklo nebo ochranné oblouky za kabinou – využívá i perleťově bílý Concept S z roku 2005, stojící na základech Gallarda.

Šedý prototyp vznikl v polovině 80. let v rámci projektu P132, z něhož později vzešlo Diablo. Automobil byl postaven na stejném šasi jako Countach, jeho křivky navrhl Marcello Gandini. Ze stejné doby pochází i bílá studie P140, která se měla stát tehdejším novým malým Lamborghini. Modré Gallardo pro italskou policii vzniklo ve dvou exemplářích, které sloužily v jižní Itálii a v okolí Boloně. Jejich služba skončila v roce 2008, kdy byly nahrazeny modernějšími Gallardy LP560-4. Druhé vyrobené Gallardo Polizia bylo před dvěma lety zničeno během autonehody.

Zelenkavá Miura Concept vznikla v roce 2006 ke čtyřicátému výročí vzniku originální Miury. Oranžové Diablo GT2 je pak ukázkou, že také Lamborghini občas zavítají na závodní tratě. Italská automobilka spolu se švýcarským výrobcem hodinek Blancpain dokonce pořádá značkový šampionát Lamborghini Blancpain Super Trofeo, kterého se účastní upravená Gallarda Super Trofeo.

Nejnovějším exponátem muzea je v současnosti sedan Estoque, představený na pařížském autosalonu v roce 2008. Italská automobilka i nadále zvažuje, zda tento vůz nebude sériově vyrábět.

Lamborghini v muzeu rovněž připomíná, že automobilkou vyrobené motory se objevují i v závodních lodích. Jeden z vystavených exemplářů, s typovým označením L900, má dvanáct válců a objem 9,3 litru. Tato jednotka z roku 1991 dosahuje výkonu 485 kW v 5.200 min-1.

Expozici ještě doplňují monoposty formule 1, které používaly motor Lamborghini, nechybí ani různé verze vidlicového dvanáctiválce, tradičního motoru automobilky Lamborghini. První verzi tohoto dvanáctiválce navrhl v polovině šedesátých let Giotto Bizzarrini, v průběhu let modernizovaný motor se přestal vyrábět až loni. Posledním modelem, který tento agregát používal, bylo Murciélago. V průběhu více než čtyřiceti let vzrostl objem této V12 z 3,5litru na 6,5litru. Nynější Lamborghini Aventador pohání zcela nový 6,5litrový dvanáctiválec .

Muzeum Lamborghini je otevřeno ve všední dny od 10:00 do 12:30 a od 13:30 do 17:00. Dospělí za vstup zaplatí 13 euro, snížené vstupné činí 10 euro. Spolu s průvodcem je možné navštívit i montážní halu, dospělí za tuto prohlídku zaplatí 40 euro, snížené vstupné je 30 euro.

Historie Lamborghini - Ve znamení Býka


Muzeum Lamborghini - fotogalerie
 

Historie Lamborghini ve fotografii
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Český export letos zaznamená historický rekord. Přidaná hodnota zůstává stejná Český export letos zaznamená historický rekord. Přidaná hodnota zůstává stejná

Množství výrobků a služeb vyvezených z Česka má být letos…

Berní úředníci dostávají odměny za to, s jakým nasazením doměřují daně firmám Berní úředníci dostávají odměny za to, s jakým nasazením doměřují daně firmám

Finanční správa vyplácí berním úředníkům odměny v…

 

Štítky Lamborghini

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 





 
Uber zintenzivnil testy aut bez řidiče. Vystavěl pro ně falešné městečko plné nástrah

Uber zintenzivnil testy aut bez řidiče. Vystavěl pro ně falešné městečko plné nástrah

Dnes 13:56

Společnost Uber nechala postavit falešné město, ve kterém testuje schopnosti autonomních vozů. A plánuje jej rozšiřovat!




Blesk.cz

Bolest Bokové i láska Solaříkové: V kalendáři se známé tváře spojily pro dobrou věc

Bolest Bokové i láska Solaříkové: V kalendáři se…

Nejenom, že jsou slavní, ale také mají srdce na pravém místě. Herci David Prachař (58), David Kraus (37) nebo…

Legendární Kindle si teď můžete vzít do vany. Amazon představil vodotěsný Oasis

Legendární Kindle si teď můžete vzít do vany. Amazon…

Splňuje stupeň krytí IPx8, což znamená, že výrobce garantuje hodinu dva metry pod hladinou, aniž by dovnitř…

 

iSport.cz

Mladíček chytal v LM. Chyba i chvála od Mourinha: Měli jsme na něj taktiku

Mladíček chytal v LM. Chyba i chvála od Mourinha:…

Nejde o to, jestli je hráč dost starý, ale zda je dost dobrý, řekl kdysi Johan Cruyff. Právě touhle filozofií se…

Hudlerovu kariéru ohrožují záhadné problémy, léčí ho doktor celebrit

Hudlerovu kariéru ohrožují záhadné problémy, léčí ho…

Kariéra jednoho z nejžádanějších českých hokejových útočníků poslední dekády Jiřího Hudlera (33) se dostala do…

 

Reflex.cz

Nespolupracovat s ANO je extrémní postoj. Jít do vlády s Babišem je v zájmu vlasti, říká Švejnar

Nespolupracovat s ANO je extrémní postoj. Jít do…

Prakticky všechny přední strany vylučují povolební spolupráci s Andrejem Babišem a jeho hnutím ANO. Podle…

Český doktor House: Imunolog Jaroslav Svoboda o kouření, které (někdy) prospívá zdraví

Český doktor House: Imunolog Jaroslav Svoboda o…

Imunolog Jaroslav Svoboda dělá velmi podobnou práci jako Hugh Laurie v americkém seriálu Dr. House – přijímá…