Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini váhá nad zcela novým modelem: Má přijít crossover nebo sedan? Poraďte!

David Bureš
Diskuze (11)
Lamborghini se rozhoduje, zda bude sériově vyrábět sedan Estoque, nebo nepřímého nástupce off-roadu LM002.

Italská automobilka Lamborghini již delší dobu tvrdí, že chystá výrobu třetí modelové řady, která by doplnila ryzí supersporty v nabídce – desetiválcové Gallardo a dvanáctiválcový Aventador. Vedení zvažuje, zda dá přednost sedanu, nebo crossoveru. Nové Lamborghini se má začít vyrábět v průběhu roku 2014 jako modelový rok 2015.

Rok 2014 bude pro Lamborghini významný v tom, že automobilka ze Sant‘ Agaty bude slavit padesátileté výročí své existence. Minulá jubilea symbolicky slavily výroční automobily (Countach 25th Anniversary, Diablo SE30 a Murciélago 40th Anniversary), za tři roky dá ale vedení přednost novému autu.

Již dříve ze Sant‘ Agaty zaznělo, že třetí model v nabídce bude automobil pro každodenní použití. To dává větší šanci supersportovnímu sedanu Estoque, o jehož sériové výrobě se dlouhodobě spekuluje už od jeho premiéry na podzim 2008. Matthias Müller, generální ředitel Porsche, které tak jako automobilka ze Sant‘ Agaty patří do koncernu Volkswagen, letos v lednu řekl, že by sériové Estoque mohlo použít platformu Porsche Panamera.

Lamborghini však vážně uvažuje i nad výrobou crossoveru, který by se stal nepřímým nástupcem off-roadu LM002, vyráběného mezi lety 1986 a 1992. Takové Lamborghini by zacílilo především na Ferrari FF, jeho koncepce by se však více podobala BMW X6 se svažující se střechou. Základem samotného auta, které by bylo pravděpodobně pouze dvoudveřové, by bylo Porsche Cayenne.

Rozhodnutí o tom, jak bude třetí modelová řada Lamborghini vypadat, má padnout do letošního října. Náznak vozu, ve formě prvních nákresů, popřípadě konceptu, by tak mohl být představen na autosalonu ve Frankfurtu.

Lamborghini ale pracuje i na dalších automobilech. Příští rok se má začít vyrábět Aventador LP700-4 Roadster, blíží se nástupce desetiválcového Gallarda, které se vyrábí už od roku 2003. Příští baby-lambo zacílí na Ferrari 458 Italia a McLaren MP4-12C.

Také se spekuluje o sériové výrobě super lehkého konceptu Sesto Elemento. Ten by vznikl jen v desetikusové edici, která bude určena výhradně na závodní okruhy.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - Righ
30. 6. 2011 20:07
Re: Blbá otázka
Jako fanda Lamborghini a jeho ryzich supersportu bych byl samozrejme radsi, kdyby vypustili sportovni sedan ala Estoque. To je nicmene ciste emocionalni postoj, na kterym se podle ocekavani veze valna vetsina hlasujicich v ankete. Kdybych mel nicmene v intencich predkladany otazky uvazovat jako odpovednej manazer a brat ohled pouze na moznej zisk (jakoze nic jinyho u soukromy firmy roli nehraje), jednoznacne bych rozsiril nabidku o SUV/crossover.

Nepoustel bych se nicmene do stavby nejakyho nefalsovanyho off-roadu jako nastupce LM002 - misto toho bych vytvoril na bazi Cayenne co nejhonosnejsi a nejopulentnejsi "sportovni" SUVcko ve stylu X6, dal do nej (mimo jiny) dyzlovou V8 od Audi a pak uz jen sledoval strme rostouci krivku trzeb. Je to tak panove, maximalni okazalost a prvoplanovy dojem luxusu a mohovitosti ridice dnes hybou trhem drahych aut. Proto jsou tak extremne uspesny velky mestsky SUVcka v cele s bestiema jako X6 nebo GL, a to jsou pritom evropsky zakaznici podstatne umirnejnejsi nez jejich protejsky na Blizkym vychode, v USA, v Cine a nebo treba v Latinsky Americe. Na techo trzich se pritom odehrava a hlavne bude odehravat vestina automobilovyho businessu, zvlaste pak toho s luxusnim zbozi.

Takze se zretelem k ocekavanym prodejnim uspechum a vynosum muzu doporucit jedine to SUV. 8-s
Avatar - beibej
30. 6. 2011 14:33
gétéčko
já bych viděl nový model jako méně ultimativní a levnější GT. Něco s čím by se dalo jezdit častěji a pohodlněji. Zkrátka něco jako F California. Hlavně nepotřebujem převlečený Tuareg/Caenne/Q7.
30. 6. 2011 12:58
smesne
prijde me to smesne, kor u automobilky ktera ma moznost bez vetsich investic mit oboje, celej koncern VW je prospikovanej platformama ktere staci jen upravit a udelat z nich dalsi Lamba, a to tam jeste vlastne neni Porsche ze ktereho budou moct nakonec taky chychazet

podle me to nakonec stejne dopadne tak ze udelaji oboje :-!
30. 6. 2011 10:43
Re: je jedno jaké auto....
Asi chceš být takhle po ránu vtipný, ale moc to láměš přes koleno.
Avatar - positivemind
30. 6. 2011 09:12
Já bych Lamborghini poradil, aby
si tu radit nenechávalo, páč by pak museli vymýšlet auto s V12, spotřebou 3 litry, za 300k, váhou tak kolem tuny, vypínatelný 4x4 (jinak zadek), přípravu pro nějaké ty driftíky a kufr ideálka kolem 600l.