Lamborghini Urus se odkládá, kvůli situaci na Blízkém východě
Příchod nového SUV od Lamborghini se loni zdála jako hotová věc. Letos se ale ukázalo, že vedení koncernu VW Group, jehož je italský výrobce součástí, ještě nedalo projektu definitivní zelenou. Nyní vyšlo najevo, proč SUV na schválení stále čeká.
Automobilka totiž eviduje náznaky, z nichž vyplývá, že by mohlo dojít ke zpomalení prodejů na vybraných trzích, například na Středním východě. Tvrdí to alespoň vysoce postavený, avšak nejmenovaný představitel Lamborghini, kterého citoval ve své zprávě britský magazín Autocar.
Právě Blízký východ by byl pro SUV velkým odbytištěm, situaci na trhu zde ale aktuálně ovlivňují probíhající boje s islámskými radikály. Důležitým trhem pro SUV by bylo také Rusko, které však v současnosti rovněž trápí problémy. I kvůli krizi na Ukrajině klesají na ruském trhu prodeje nových aut.
S oddalováním rozhodnutí o výrobě SUV souvisí i následující problémy – chybějící technika pro takový vůz a hlavně nedostatečná výrobní kapacita. Vývoj by sice zlevnilo využití koncernové platformy, Lamborghini ale nemá v domovském závodě v Sant‘ Agatě prostor pro výrobu dalšího auta. Výroba mimo Itálii (například v Bratislavě, jak se spekulovalo) by se nemusela líbit zákazníkům. Proto by domovský závod zřejmě musel být rozšířen.
Lamborghini ale přesto projektu vycházejícího z loňského konceptu Urus věří, a proto nadále probíhají diskuze o možné výrobě tohoto vozu. SUV by italské značce mohlo výrazně zvýšit prodeje, při premiéře konceptu Urus vedení značky uvedlo, že by ročně mohlo vznikat až 3.000 exemplářů SUV.
Nynější úspěch Huracánu ale ukazuje, že prodejním trhákem může být i supersport. Za pouhých deset měsíců od vstupu na trh bylo prodáno již 3.000 exemplářů tohoto babylamba. Otázkou samozřejmě je, jak dlouho takové prodeje Huracánu vydrží, za současné situace by se ale Lamborghini možná mohlo bez Urusu obejít.
Loňské plány značky počítaly s tím, že sériová verze konceptu Urus vstoupí na trh v roce 2017. Oddalování jeho schválení ale zřejmě jeho zahájení prodeje pozdrží. Sériové auto by nicméně mělo použít platformu MLB z chystané druhé generace Audi Q7 a zřejmě i plug-in hybridní pohon. Ten Lamborghini naznačilo konceptem Asterion, který pohání soustava 5,2litrového desetiválce a tří elektromotorů o kombinovaném výkonu 910 koní (669 kW).