Lancia Delta Turbo Ecochic (LPG): Na plný plyn
Agregát vyvinula divize Fiat Powertrain Technologies a z objemu 1,4 litru poskytuje díky přeplňování výkon 88 kW (120 k). Vyrábí jej ve spolupráci s firmou Landi Renzo. Lancia nazývá své modely s dvoupalivovými motory Ecochic. Premiéru měly již na jaře v Ženevě, ale jen coby malý Ypsilon a MPV Musa, navíc s nepřeplňovanou osmiventilovou čtrnáctistovkou řady FIRE. Jen pro zajímavost – Ypsilon Ecochic zvládne ujet takřka 1300 km bez tankování, u větší Musy činí akční rádius 1200 km. Nádrž na LPG o objemu 39 litrů je namontována vzadu místo rezervy.
Delta s motorem 1.4 TurboJet na LPG bude v Itálii v prodeji od 24. října. Za specifikaci Argento zaplatí zákazníci celkem 23.700 Euro, slevy poskytované italskou vládou i samotnou automobilkou za nákup vozidla s emisemi do CO2 do 120 g/km ji ovšem srazí až na 18.700 Euro, a to včetně započteného šrotovného za starý vůz.
Dalších změn se extravagantní stylový hatchback na pomezí nižší střední a střední třídy dočká v červenci 2010, kdy se začne montovat nový čistě benzinový turbomotor 1,4 litru, který bude splňovat emisní normu Euro 5. Bude disponovat technologií MultiAir a také režimem Start & Stop. Výkon standardní verze vzroste na 99 kW (135 k), ostřejší varianta bude mít 121 kW, obě tedy posílí o 11 kW (15 k). Delta se bude nabízet také s novou převodovkou C635 z vývoje FPT. Verze s motorem 1,8 Turbo bude mít k dispozici dvouspojkovou variantu tohoto ústrojí.
Fiat v současné době nabízí v Evropě širokou škálu modelů s tovární zástavbou dvoupalivových systémů. LPG mohou spalovat malá Panda a Punto Classic s dvanáctistovkou FIRE, větší osmiventilový motor 1,4 litru pak tepe v Grande Puntu, respektive v jeho modernizovaném provedení Punto Evo, stranou nezůstává ani malé MPV Idea. Šestnáctiventilový agregát 1,4 litru bez přeplňování pak pohání Bravo. Nově představovaný 1,4 T-Jet LPG se příští rok dostane pod kapotu i tohoto hatchbacku nižší střední třídy, dočká se jej také menší Punto Evo.
Kromě pohonu na LPG nabízí italská automobilka také modely BioPower s pohonem na benzin a metan. Tato technologie je k dispozici pro motory 1,2 8V FIRE (Panda a Punto Classic), 1,4 8V FIRE (Grande Punto, Punto Evo a malé Qubo) a konečně pro 1,6 16V Torque v řadách Multipla a Doblò.