29.9. 2016 Jan Mička Jan Mička

Land Rover Discovery naživo: Auto pro cestu z města až na kraj světa

Land Rover Discovery naživo: Auto pro cestu z města až na kraj světa
 

Na autosalonu v Paříži si právě odbývá premiéru nová generace Land Roveru Discovery. Vůz jsme si pořádně prohlédli a tady jsou naše první dojmy!

Land Roveru se dařilo tajit kompletní podobu nové generace modelu Discovery až do samotného pařížského autosalonu. Jistě, už před časem jsme viděli pár prototypů prohánět se po Nordschleife a hodně toho napověděly také oficiální fotografie z testování, kompletní odhalení podoby byla ale stejně velká věc. Zatímco vy jste už včera hltali první pořádné oficiální informace, připravovalo se na výstavní premiéru hned několik exemplářů nového Discovery. Hned první autosalonový den ráno jsem vydal vůz prozkoumat, hledání ale bylo delší, než jsem předpokládal.

Nejde o to, že by nové Discovery nebylo hezké, naopak se mi velice líbí a jde vidět posun od nekompromisního offroadu více k civilnějšímu pojetí designu, když ale vůz srovnáte se současným Discovery Sport, nástupcem oblíbeného Freelanderu, budete se řídit pouze většími rozměry. Abyste poznali kouzlo nového Discovery, musíte se zaměřit na detaily – třeba ozdobné prvky v předních blatnících, unikátní pojetí předního nárazníku s úzkými otvory pro přívod vzduchu k brzdám, nebo charakteristicky stupňovitou střechu se „schodem“ za prostředním sloupkem karoserie. Auto navenek působí, jako by jej po staletí tvarovaly proudy vody – je neuvěřitelně čisté, žádný prvek není vyloženě navíc a zachovává si majestátní postoj.

Mezigeneračně nedošlo pouze ke změně stavby karoserie (vůz má samonosnou hliníkovou karoserii jako Range Rover a F-Pace), ale také nárůstu vnějších rozměru. Oblé tvary dělají záď o něco macatější, co ale světlá výška 283 milimetrů? Přiznám se, že i se svými 190 centimetry jsem při nastupování za volant div nemusel na špičky, menší postavy nechť si tedy s sebou nosí skládací schůdky.

Nový Land Rover Discovery - kompletní informace

Usadíte se do pohodlných předních sedadel, interiér vás obklopí, a hned poznáte ten rozdíl mezi Land Roverem a Jaguarem F-Pace. Na levně vyhlížející plasty tady zapomeňte, kokpit voní kvalitní kůží a s každým dotekem máte pocit něčeho výjimečného. Líbí se mi širokoúhlý displej infotainmentu a také klasické pojetí přístrojového štítu se dvěma analogovými ukazateli a velkým palubním počítačem uprostřed. Nelze nicméně říci, že byste se uvnitř museli s ostatními cestujícími hledat – interiér je jenom tak velký, abyste měli kolem sebe dostatek prostoru, ale necítili se v něm jako v prázdné tovární hale.

Důležitým posunem vpřed je ovládání druhé a třetí řady sedadel. Nový způsob prostřednictvím mobilní aplikace Land Rover prezentoval pouze skrze „prořezaný“ prototyp tyčící se na podstavci, nicméně ani levnější řešení nevypadá zle. Důležitým prvkem jsou tlačítka v zavazadlovém prostoru, díky kterým můžete elektromechanicky sklopit do roviny s podlahou a stejně tak je i napřímit. Z kufru toho v sedmimístném uspořádání moc nezbude a poslední dvě sedadla jsou pouze nouzová, popravdě řečeno jsem ale očekával trochu více i druhé řady.

Místa je tady ve všech směrech na rozdávání, sedáky jsou ale ukotvené dost nízko a připadáte si jako na bidýlku. Cestující budou mít kolena vystrčená dost vysoko, podpora stehen je slabší, nicméně potěší možnost elektricky naklápět opěradla. Abyste se dostali do třetí řady, musíte využít silu elektromotorů i tu vlastní – elektricky se totiž odklápějí právě pouze opěradla a celé sedadlo musíte v kolejnicích posunout svépomocí.

Celkově je nové Discovery jednoznačným posunem kupředu. Myslí více na rodinu, vypadá luxusně a takové je i uvnitř, navíc mezigeneračně se zlepšila také průchodnost terénem. Vždyť se kterým prémiovým SUV se můžete brodit až do hloubky 900 milimetrů? Tak vidíte.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2016 - AKTUÁLNÍ INFORMACE >>

Spolupracujeme s TipCars.com
Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů

Počátky dnešního elektromobilu BMW i3 se datují už do…

Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu

Desetitisíce odpůrců odchodu Británie z Evropské unie se…

Zvýší-li Spojené státy cla na automobily, Evropská unie zareaguje, řekl eurokomisař Zvýší-li Spojené státy cla na automobily, Evropská unie zareaguje, řekl eurokomisař

Evropská unie odpoví, pokud Spojené státy zvýší cla na…

 
 












Blesk.cz

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz na zakázaný web, zaplatí tučnou pokutu

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz…

Ruskou sněmovnou (Státní duma) prošel nový zákon (TASS v ruštině), který zkomplikuje život tamním vyhledávačům.…

Na co drahé kufry? Muž v Praze přišel do vlaku s popelnicí!

Na co drahé kufry? Muž v Praze přišel do vlaku s popelnicí!

Nač kupovat na dovolenou drahé kufry! Pasažér vlaku z pražského hlavního nádraží si zavazadlo udělal z běžné…

 

iSport.cz

Hvězdného jména se nazalekli. Nejsme komparz, radují se čeští hrdinové

Hvězdného jména se nazalekli. Nejsme komparz, radují…

Že budou na Ostrava Beach Open bojovat o nejvyšší příčky české ženy, se počítalo. Senzačně se k nim přidali i…

Jižní Korea - Mexiko 1:2. Chicharito 50. gólem přiblížil postup

Jižní Korea - Mexiko 1:2. Chicharito 50. gólem…

Fotbalisté Mexika ve druhém utkání na mistrovství světa porazili Jižní Koreu 2:1, ve skupině F navázali na…

 

Reflex.cz

Chystáte se na dovolenou do Švýcarska? Tady je 12 švýcarských unikátů a důvodů, proč je navštívit

Chystáte se na dovolenou do Švýcarska? Tady je 12…

Co se vám vybaví, když se řekne Švýcarsko? Matterhorn, čokoláda, hodinky, nebo snad sýry? Tahle malá, neutralitu…

Unikátní fotogalerie: Kočky sjeté kočičím kokainem vykouzlí úsměv každému

Unikátní fotogalerie: Kočky sjeté kočičím kokainem…

Jestli jste milovníci domácích mazlíčků, svéhlavých a inteligentních koček, pak musíte znát tuto rostlinu: šantu…