Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britové nasadili starému Defenderu elektromotory přímo do kol. V každém rohu je 649 Nm

Daniel Fuglevič
Diskuze (15)

Tradiční off-road je u britské firmy prvním kouskem z nadcházející série klasických vozů na elektřinu.

Přestavby klasických vozů na elektromobily jsou stále populárnější. Další firmou, která se chce na poli těchto konverzí prosadit, je i britské Bedeo. V případě jejich prvotiny, upraveného Land Roveru Defender 110, však společnost vsadila na trochu jinou konfiguraci elektrického pohonu než konkurence. Tradiční off-road totiž využívá elektromotory zabudované přímo v kolech.

Video se připravuje ...

Koncept elektromotorů umístěných přímo v kolech vozu není v kategorii přestaveb klasických vozů zrovna obvyklý. Bedeo ostatně uvádí, že v tomto ohledu přichází s reálným provedením jako první na světě. Čtveřice použitých e-motorů pochází od dceřiné společnosti Protean Electric, která na vývoji strávila osm let a schopnosti techniky utvrzuje desítkami milionů testovacích kilometrů napříč Evropou.

Každé kolo starého Defenderu pohání elektromotor o výkonu 60 kW (81 koní) a točivém momentu 649 Nm. Energii zajišťuje baterie o kapacitě 75 kWh poskytující dojezd na jedno nabití až 247 km. Standardem je 22kW palubní nabíječka, volitelně firma nabízí rychlonabíječku o výkonu 50 kW, se kterou nabití do plné kapacity zabere 90 minut.

Díky inovativní lehké konstrukci elektromotorů, baterie i nabíječky má Defender vážit stejně jako původní varianta s naftovým motorem, přesné číslo ale firma neuvádí. S využitou konfigurací elektromotorů v kolech pak byly kromě spalovacího motoru z vozu odstraněny i hnací hřídele a další díly originálního ústrojí. Tichý off-road však stále není žádným rychlíkem po stránce dynamiky, z nuly na 100 km/h se dostane za 10 sekund a maximálně dosáhne 130 km/h.

V portfoliu firmy Bedeo jde o první model z nadcházející rodiny znovuzrozených klasických vozů na elektřinu. Svou technologii elektromotorů zabudovaných do kol už přitom nabízí delší dobu, avšak ve formě range-extenderů pro staré naftové dodávky, kterým tímto zvyšuje dojezd a pracovní životnost. Cenovku přestavby Land Roveru Defender na elektromobil společnost zatím nezveřejnila.

Daniel Fuglevič
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - W.O. PRSCLEY
21. 4. 2024 16:10
Až se to bude brodit, nezkratuje se to?
Až se to bude brodit, nezkratuje se to? :-[]
Avatar - chcíplý pes
21. 4. 2024 07:14
Re: a k čemu je to jako dobré?
Passat B5,5, Lynda Phan :D :D :D
20. 4. 2024 20:11
Re: a k čemu je to jako dobré?
Hammunasakra
auto snů: apoho Lexus LC 500 :D :D :D
20. 4. 2024 17:56
Re: .....V každém rohu je 649 Nm
ok :-)
20. 4. 2024 17:46
Re: .....V každém rohu je 649 Nm
Nadsázka.