Lanzante připraví sérii Porsche 911 Turbo s motorem z F1

 

Britská firma Lanzante se rozhodla zastínit všechny dosavadní společnosti, které se věnují úpravám Porsche 911 a postaví celkem jedenáct vozů, za jejichž zadní nápravu uloží motory skutečně používané v monopostech F1.

Společnost Lanzante se sídlem v Petersfieldu v anglickém Hampshire založil Paul Lanzante v sedmdesátých letech dvacátého století. K jejím největším úspěchům patří vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans z roku 1995, kdy ji reprezentoval McLaren F1.

Nedávno jméno této firmy proběhlo v médiích v souvislosti s úpravou pětice čistě okruhových hypersportů McLaren P1 GTR v model P1 LM, který je schválen pro běžný silniční provoz. V současnosti se tato firma, která má bohaté zkušenosti se závodními vozy značek McLaren, Porsche a Lotus věnuje opravám i renovacím klasických vozů, přípravě klasických i moderních vozů pro závody a nejnověji rozjíždí úžasný projekt.

Tím se má stát stavba jedenácti vozů Porsche 911 Turbo, známých i pod interním továrním označením 930, s motory používanými původně v monopostech F1. Za zadní nápravu těchto vozů se díky spolupráci s McLaren Racing usadí vidlicový šestiválec o objemu 1,5 litru s úhlem rozevření válců 90 stupňů a dvojicí turbodmychadel, který nese značku TAG turbo a proslavil se právě v monopostech stáje McLaren.

Obyčejné Porsche? Tahle 911 Turbo má ve své zádi motor z F1

Lanzante potvrdilo stavbu těchto vozů prostřednictvím svého účtu na Instagramu a chce s nimi navázat na vůz, který byl již před lety k vidění například i v McLaren Technology Centre. Ten se na první pohled od výchozího Porsche 911 Turbo lišil prakticky jen spoilerem pod přídí a koly ve stylu úprav německé společnosti Ruf Automobile GmbH. V interiéru pak výraznou odlišnost představoval otáčkoměr s označením TAG Turbo a červeným polem až za 9000 otáčkami za minutu.

Nově postavená Porsche s motory TAG Turbo, pocházejícími z vývojového oddělení společnosti Porsche, mají vycházet ze sériových vozů s interním označením 930. Do jejich zádí mají zamířit motory, které byly skutečně v letech 1984 až 1987 používány v monopostech F1. Původ a historii každého motoru pak mají dokumentovat štítky, které budou k vidění po otevření kapoty motoru.

Dynamické schopnosti Porsche s motorem TAG turbo sice prozatím známy nejsou, ale o jeho schopnostech a kvalitách ledacos vypovídá skutečnost, že tým z Wokingu s těmito motory vyhrál v letech 1984 až 1987 pětadvacet Grand Prix. McLaren jim vděčí za dva konstruktérské tituly, zatímco Niki Lauda za mistrovský titul z roku 1984 a Alain Prost za mistrovské tituly z let 1985 a 1986.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Ekologické organizace kritizovaly závěry klimatické konference. Státy o nich jednaly dva týdny Ekologické organizace kritizovaly závěry klimatické konference. Státy o nich jednaly dva týdny

Světová konference o klimatu COP24 v polských Katovicích…

Po opuštění OPEC se Katar obrací ke Spojeným státům. Chce investovat desítky miliard dolarů Po opuštění OPEC se Katar obrací ke Spojeným státům. Chce investovat desítky miliard dolarů

Katarská státní společnost Qatar Petroleum oznámila podle…

Německo zpřísňuje zákon o zahraničních investicích do obrany nebo energetiky Německo zpřísňuje zákon o zahraničních investicích do obrany nebo energetiky

Německá vláda se po dlouhých debatách shodla na návrhu…

 
Zdroj: Lanzante

Štítky Porsche Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Auto pro každé dobrodružství! Má i solární panely, stojí 4,5 milionu Auto pro každé dobrodružství! Má i solární panely, stojí 4,5 milionu

V USA existuje řada firem, které upravují pick-upy a…

Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent! Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent!

Pomyslné emisní nůžky neustále svírají spalovací motory.…

 






 
Ze Škody Favorit se stává sběratelský kousek. Jedním takovým jsme se svezli

Ze Škody Favorit se stává sběratelský kousek. Jedním takovým jsme se svezli

Včera

Ceny favoritů letí vzhůru, mnohdy až ke stotisícovým částkám. Je to nafouknutá bublina, nebo cena odráží jeho skutečné kvality?




Blesk.cz

Připravte se na pohřeb, říkali lékaři rodičům. Malý bojovník to nevzdal a přežil

Připravte se na pohřeb, říkali lékaři rodičům. Malý…

Mladému páru z amerického státu Indiana se narodil chlapeček Rowan o tři měsíce dříve a s nekrotizující…

Apple zprovoznil EKG na Watch Series 4. Bohužel jen v USA

Apple zprovoznil EKG na Watch Series 4. Bohužel jen v USA

Po několika měsících od představení Apple konečně vydal aktualizaci watchOS 5.1.2, která v hodinkách zprovozní…

 

iSport.cz

Klopp vytáhl na United žolíka, po třech minutách slavil. Štěstí, řekl Mourinho

Klopp vytáhl na United žolíka, po třech minutách…

Takhle nějak by mohla vypadat definice dokonalého střídání. Kouč Liverpoolu Jürgen Klopp poslal dvacet minut…

Rajnoch o Spartě: Hrůza! Hráči skoro brečeli. Co radí Rosickému?

Rajnoch o Spartě: Hrůza! Hráči skoro brečeli. Co…

Když viděl, jak Zdeněk Ščasný, Martin Frýdek či Michal Sáček po remíze s Příbramí (1:1) odevzdaně odpovídají…

 

Reflex.cz

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se na místo činu

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se…

Psal se rok 1898. V hostinci u Valšů na rohu Betlémské a Poštovské ulice (dnes Karoliny Světlé) panovala…

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese útulností je zdraví vysoce nebezpečná

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese…

Dánské slovo hygge je do jiných jazyků těžko přeložitelné. V češtině má asi nejblíže ke slovu „útulný“. Dánové…