Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LX od Larte Design: Ještě brutálnější

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
Kalifornští Larte Design umějí přetvořit kdejaké auto. Co třeba obří teréňák řady LX od Lexusu?

Lexus LX třetí generace má za sebou devítiletou kariéru, byl představen na autosalonu v New Yorku v dubnu 2007 a vyrábí se od listopadu téhož roku. Za tu dobu prošel už třemi modernizacemi, naposledy loni v srpnu. Změnil se interiér a vůz dostal mohutnou masku ve stylu ostatních, i nám dobře známých modelů značky.

Pětimetrového „full-size“ drobečka pohánějí výhradně vidlicové osmiválce, benzinové 4,61 a 5,66 l, případně diesel 4,46 l. Je určen hlavně pro Severní Ameriku, ale koupit se dá i v Asii, u protinožců, v zemích bývalého SSSR, Chile nebo na Blízkém východě. Nejde o nic jiného než o luxusnější verzi Toyoty Land Cruiser J200.

Larte Design přišel jeho aktuální vzhled málo agresivní a brutální, přitom z původního návrhu Shinichiho Hiranaky zůstaly po letech už jen boky. Kdekdo by řekl, že žádnou úpravu vizáže nepotřebuje. Jenže Kaliforňané na něj aplikovali své typické prvky, nechali se inspirovat hlavně v domovské zemi luxusnější divize Toyoty: v Japonsku.

Přední nárazník je k dispozici ve dvou verzích, ta širší a impozantnější má doplňkové větrací otvory a poněkud komplikovaně tvarovaný spoiler. Využívá ovšem standardních denních diod ve tvaru bumerangu. Slovo „mřížka“ pro vodorovná žebra se sem vůbec nehodí, tohle je prostě a jednoduše mříž.

Larte si vypůjčili firemní obrácené L, jeho motiv se opakuje všude, kde to je jen možné, třeba i na chladicích dírách v nárazníku zadním. Kromě difuzoru se uprostřed usadilo brzdové světlo ne nepodobné tomu na monopostech formule 1. Mechanické změny se nekonají, není jich třeba. Aktuální LX nedostatkem výkonu rozhodně netrpí, současná severoamerická varianta 570 má 286 kW. Pravda, na zhruba 2,7 tuny hmotnosti to někomu možná přijde málo...

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
29. 4. 2016 17:15
Re: hrůza
OT: dnes jsem poprvé viděl v Brně modrého F-Pace. Na ty kola jsem se musel jít kouknout zblízka - 22 palců. Šílené. Auto se mi na fotkách moc líbilo, ale naživo je to trochu moc vysoké a úzké, zvláštní... přechválil jsem to podle fotek, reality už mně tak neuchvátila. Oči jsem mohl nechat naopak na XE v bílé a šedivé, to jsou pěkná kompaktní auta.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2016 12:17
Re: Design: Ještě brutálnější
Sorry ale tohle, to je fakt úlet.... ošklivější SUV je snad už jen IX35
29. 4. 2016 11:56
Re: Design: Ještě brutálnější
Ten 5.7 je hodně spolehlivý a hlavně kultivovaný motor, snad jen u starších modelových roků někdy kolem 60 tisíc mil začala téct vodní pumpa. Nic proti němu, i když Američané tvrdí, že ve srovnání s moderními motory US konkurence má malý výkon a vysokou spotřebu. Ta spotřeba je možná o 1-2 mpg vyšší (jezdím dlouhodobě cca za 14 mpg město, 16.5 mpg dálnice - do l/100 km si to převeďte sami ), ale zase vím, že nezůstanu někde stát. S výkonem problém nemám, tohle není STI, nezávodím s tím a pro všechny ostatní účely mi výkon přijde dostatečný. I pokud potřebuju něco tahat, tak to není problém. Mimochodem, LX je kvůli adaptivnímu odpružení omezený na přívěsy do 7000 lb a na to jeho 383 koní úplně v pohodě stačí.
Ta osmistupňová převodovka to trochu zlenivěla ve srovnání se staršími LX, která měla šestistupňovou. Ale zase je o něco lepší spotřeba. Také komfort trochu utrpěl - z nějakého důvodu to trochu cuká v hodně prudkých horských stoupáních. Běžný řidič se ale s tím nejspíš nesetká, tohle jsou extrémní situace.
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2016 11:11
Re: Design: Ještě brutálnější
Ty na testy přece nedáš ;-)

Jdi si jí projet! Je ve všem od IS 200t po to GS-F :-)

Jo a pořádně krouhni pár zatáček a soustřeď se na převodovku ;-)

Zrovna včera chválili RC200t v Autosalonu = a to je nějakej zdroj >:-[]
29. 4. 2016 09:47
hrůza
Ach jo. Proč? Inženýři Toyoty, kteří Land Cruiser navrhovali primárně do terénu, z toho mohou pravděpodobně umřít smíchy. Není třeba ani hodnotit tuhle konkrétní tunningovou úpravu. Ono už stačí, co z LX udělali marketingoví specialisté. Zlikvidovat všechny terénní schopnosti takového auta použitím 21" kol a nízkoprofilových pneumatik, to je na metál. To se dá ale poměrně snadno napravit a dát tam 18" kola z Land Cruisera nebo ještě lépe 17" TRD se slušnými terénními pneumatikami. Ten nárazník je bohužel průšvih. Výrazně omezuje nájezdové úhly a moc se s ním dělat nedá. ARB nabízí pevnostní nárazník jen pro Land Cruiser a pokud bych chtěl dát předek z Land Cruisera, tak je třeba vyměnit blatníky, kapotu, světlomety... Prostě skoro nereálné :-(

Edit: teď vidím, že ti blázni z Larte tam dali místo 21" dokonce 22". Svět se zbláznil.