Lotus Evora 400 Hethel Edition oslavuje 50. výročí výroby v Norfolku

 

Automobilky v dnešní době využívají nejrůznější události k uvedení speciálních modelů a výjimkou není ani Lotus, i když 50. výročí působení značky v Hethelu je významným milníkem v jeho historii.

Kořeny značky Lotus sahají do druhé poloviny čtyřicátých let dvacátého století, kdy Anthony Colin Bruce Chapman začal na základech Austinu Seven z třicátých let s konstrukcí vlastního trialového speciálu Lotus Mark I.

Historie samotné automobilky se začala psát prvním dnem roku 1952, když byla založena Lotus Engineering Company. Tento rok je významný i díky představení Lotusu Mark VI, z nějž se stal první sériový model své značky a rovněž ukázal směr, jímž se o pět let později vydal slavný Seven.

Mezi významné události v historii značky Lotus patří i její stěhování z již nevyhovující prostor v Cheshuntu do Hethelu v Norfolku. Colin Chapman tehdy předvedl svůj organizační talent a vše proběhlo bez přerušení výroby. Na konci roku 1966 z moderního podniku vyjel nový Lotus Type 46 Europa s motorem před zadní nápravou.

Nyní o padesát let později vyjíždějí z Hethelu vozy se stejnou koncepcí a významné výročí si automobilka připomíná prostřednictvím speciální série Lotus Evora 400 Hethel Edition.

Novinka, jak napovídá její jméno vychází z modelu Evora 400, jehož premiéra i spuštění výroby se odehrálo v loňském roce. Hlavní odlišnosti Hethel Edition od standardní verze představuje provedení exteriéru a interiéru.

Lotus nabídne zájemcům o speciální provedení Evory 400 možnost volby jednoho ze tří odstínů karoserie, odkazujících na slavnou minulosti značky. K dispozici bude Essex Blue, Black Motorsport a Racing Green. Lak karoserie doplní stylové proužky na bocích, stříbrná kovaná kola a červeně lakované brzdové třmeny.

Interiér nabídne v závislosti na odstínu laku karoserie červeno-černé nebo pouze černé provedení interiéru s čalounění kůží nebo Alcantarou. Všechny vozy z Hethel Edition pak má spojovat i pamětní plaketa v interiéru.

Lotus Evora Sport 410: Kila dolů a koně nahoru

Technika tohoto Lotusu se nemění a stejně jako u výchozí Evory 400 i zde mohou budoucí majitelé počítat s kompresorem přeplňovaným šestiválcem o objemu 3,5 litru, disponujícím výkonem 298 kW (406 koní) a točivým momentem 410 N.m. Na výběr je pak šestistupňový manuál, či automat se stejným počtem rychlostí.

V případě manuální převodovky zvládne Hethel Edition akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne maximální rychlosti 300 km/h. S automatem se čas akcelerace nemění, ale maximální rychlost klesá na 280 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu je pro obě verze 9,7 litru benzinu na 100 km.

Lotus si za výroční vydání Evory 400 na sousedním německém trhu účtuje 100.500 eur (zhruba 2.725.000 Kč).

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Konkurence Uberu? Nissan se chystá na trh sdílených jízd Konkurence Uberu? Nissan se chystá na trh sdílených jízd

Japonská automobilka Nissan Motor Co představila…

Náš člověk v Pchjongčchangu: Schovaní diváci Náš člověk v Pchjongčchangu: Schovaní diváci

Byla to ostuda. Na hokejové čtvrtfinále Česko–USA přišlo…

Vládní novela má prolomit bankovní tajemství. Nepodporují ji ale ani někteří lidé z ANO Vládní novela má prolomit bankovní tajemství. Nepodporují ji ale ani někteří lidé z ANO

Banky, poskytovatelé platebních služeb, právní kanceláře,…

Praha vymění všechny zastaralé automaty na jízdenky. Půjde platit i kartou Praha vymění všechny zastaralé automaty na jízdenky. Půjde platit i kartou

Pražský dopravní podnik (DPP) postupně vymění v metru…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 



Lotus Evora GT430 nabídne přes 430 koní na 1299 kg Lotus Evora GT430 nabídne přes 430 koní na 1299 kg

Lotus opět dokazuje, že stále umí snižovat hmotnost i u…

Lotus Evora Sport 410 je poctou Bondovu Espritu S1. Vznikl pouze jediný kousek Lotus Evora Sport 410 je poctou Bondovu Espritu S1. Vznikl pouze jediný kousek

V červenci letošního roku tomu bude čtyřicet let od…

 



 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

 

iSport.cz

Česko - Rusko OSR 0:3. Sen o finále je pryč, soupeř rozhodl za 27 vteřin

Česko - Rusko OSR 0:3. Sen o finále je pryč, soupeř…

Čeští hokejisté se v olympijském semifinále v Pchjongčchangu statečně bili s výběrem Ruska, ale na postup mezi…

Dvě medaile? Můžeme být hrdí, říká Rybář. Potvrdil, že Češi nejedou do Ruska

Dvě medaile? Můžeme být hrdí, říká Rybář. Potvrdil,…

PŘÍMO Z KOREJE | Po stojce Jaroslava Soukupa jen na střelnici lámal rukama. „To je škoda, to je taková škoda,“…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…