Lotus Evora 400 Hethel Edition oslavuje 50. výročí výroby v Norfolku
Kořeny značky Lotus sahají do druhé poloviny čtyřicátých let dvacátého století, kdy Anthony Colin Bruce Chapman začal na základech Austinu Seven z třicátých let s konstrukcí vlastního trialového speciálu Lotus Mark I.
Historie samotné automobilky se začala psát prvním dnem roku 1952, když byla založena Lotus Engineering Company. Tento rok je významný i díky představení Lotusu Mark VI, z nějž se stal první sériový model své značky a rovněž ukázal směr, jímž se o pět let později vydal slavný Seven.
Mezi významné události v historii značky Lotus patří i její stěhování z již nevyhovující prostor v Cheshuntu do Hethelu v Norfolku. Colin Chapman tehdy předvedl svůj organizační talent a vše proběhlo bez přerušení výroby. Na konci roku 1966 z moderního podniku vyjel nový Lotus Type 46 Europa s motorem před zadní nápravou.
Nyní o padesát let později vyjíždějí z Hethelu vozy se stejnou koncepcí a významné výročí si automobilka připomíná prostřednictvím speciální série Lotus Evora 400 Hethel Edition.
Novinka, jak napovídá její jméno vychází z modelu Evora 400, jehož premiéra i spuštění výroby se odehrálo v loňském roce. Hlavní odlišnosti Hethel Edition od standardní verze představuje provedení exteriéru a interiéru.
Lotus nabídne zájemcům o speciální provedení Evory 400 možnost volby jednoho ze tří odstínů karoserie, odkazujících na slavnou minulosti značky. K dispozici bude Essex Blue, Black Motorsport a Racing Green. Lak karoserie doplní stylové proužky na bocích, stříbrná kovaná kola a červeně lakované brzdové třmeny.
Interiér nabídne v závislosti na odstínu laku karoserie červeno-černé nebo pouze černé provedení interiéru s čalounění kůží nebo Alcantarou. Všechny vozy z Hethel Edition pak má spojovat i pamětní plaketa v interiéru.
Technika tohoto Lotusu se nemění a stejně jako u výchozí Evory 400 i zde mohou budoucí majitelé počítat s kompresorem přeplňovaným šestiválcem o objemu 3,5 litru, disponujícím výkonem 298 kW (406 koní) a točivým momentem 410 N.m. Na výběr je pak šestistupňový manuál, či automat se stejným počtem rychlostí.
V případě manuální převodovky zvládne Hethel Edition akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne maximální rychlosti 300 km/h. S automatem se čas akcelerace nemění, ale maximální rychlost klesá na 280 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu je pro obě verze 9,7 litru benzinu na 100 km.
Lotus si za výroční vydání Evory 400 na sousedním německém trhu účtuje 100.500 eur (zhruba 2.725.000 Kč).