V roce 2009 se chystá AAT (společný podnik Mazdy a Fordu - AutoAlliance Thailand) uvést na světový trh zcela novou řadu malých aut, která budou produkovat nízké množství emisí CO2. A právě tento model se bude vyrábět v nové továrně AAT. (Bude to nová Fiesta pro mimoevropské trhy?). Ruce si však mohou mnout i v Thajsku. Tamní pracovní úřady jistě potěší poptávka po nových zaměstnancích, v roce 2009 jich má mít AAT 6000 oproti současným 3600. Více aut, nová pracovní místa i trocha ekologie
Přesně tato tři hesla stojí v argumentaci pro rozšíření výroby v Thajsku. Spojený podnik Fordu a Mazdy investuje nejen do nových technologií, které umožní vyrobit místo současných 175 tisíc vozů ročně o sto tisíc aut více. A to v novém závodu. Ford a Mazda se zaměřují i na ekologické dopady výroby. Investují proto do kvalitnější technologie lakovny, která by tak měla podle zpráv koncernu Ford výrazně snížit dopady na životní prostředí. Podnik AAT vznikl z iniciativy Fordu a Mazdy v roce 1995. Jeho původním účelem byla výroba nákladních pick-upů pro tamní region.