4.2. 2016 Jan Mička Jan Mička

Marek Šafarčík, šéf českého Nissanu: Rok 2015 byl pro nás rekordní

Marek Šafarčík, šéf českého Nissanu: Rok 2015 byl pro nás rekordní

Marek Šafarčík působí na nejvyšší pozici českého zastoupení Nissanu od loňského srpna. Hovořili jsme s ním o budoucnosti automobilky a poodkryli roušku nové generace oblíbené Micry.

Automobilce Nissan se v Evropě v poslední době daří. Loni zde prodala celkem 715.623 vozidel, což znamená nejenom meziroční nárůst o 16,8 procenta a rekordní čtyřprocentní podíl na evropském trhu, ale také pozici nejprodávanější asijské značky v Evropské unii. Největší kus práce na výsledku odvedl crossover Qashqai, špatně se však nevede ani extravagantnímu Juku, který má paradoxně úspěch především u starší klientely.

Výborných výsledků loni Nissan dosáhl také v České republice. Ve srovnání s rokem 2014 eviduje nárůst prodejů o 64 procent a umístil se v žebříčcích deseti značek s největším relativním nárůstem (8. místo) a největším absolutním nárůstem (čtvrté místo, o 1969 více prodaných vozů než v roce 2014). Poprvé u nás značka prodala více než 5000 osobních vozů a dosáhla tržního podílu přes dvě procenta, důvodů k radosti má tedy více než dost.

České zastoupení Nissanu vede od 17. srpna loňského roku Marek Šafarčík, který ve funkci vystřídal Zdeňka Fořta. Šafarčík pro Nissan pracoval už v letech 1996 – 2000 a než se v roce 2013 vrátil, vystřídal různé pozice u automobilek Audi, Peugeot a Saab. Japonská automobilka aktuálně na český trh uvádí novou generaci pick-upu Navara a na přelomu března a dubna dojde řada i na modernizovaný elektromobil Leaf. Nejenom o nich je ale krátký rozhovor – dozvíte se například něco o budoucnosti oblíbeného modelu Micra nebo co značka chystá pro nadcházející ženevský autosalon.

Jak hodnotíte loňské počínání Nissanu v České republice?

Rok 2015 byl pro nás rekordní. Poprvé jsme se v prodeji dostali nad pět tisíc aut, a to nejen v součtu osobních a užitkových vozů, ale i čistě v kategorii osobních vozů. Tržní podíl navíc poprvé překonal dvě procenta, výsledek tedy nelze hodnotit jinak než kladně.

Co všechno za pozitivními výsledky stojí?

Může za to především silná pozice modelu Qashqai, znatelně ale roste zájem také o extravagantní Juke. Vůz je hodně pozitivně vnímaný a aktuálně tvoří zhruba pětinový prodejní podíl i díky možnostem personalizace, které se rozšířily s příchodem modernizované verze. Více než polovina prodaných Juků má minimálně jeden personalizační prvek, je tedy znát, že se i majitelé tak výrazného vozu chtějí dále odlišovat.

Loni Nissan v Evropě vykázal růst prodeje o 16,8 %. Jak dlouho je takový stav do budoucna udržitelný?

Samozřejmě uděláme vše pro to, abychom stávající pozici udrželi. Jak se nám bude v příštím roce dařit, ale ovlivňuje více faktorů, ne jen obměna modelové řady. V letošním roce jsme již uvedli na trh novou Navaru a přijde také modernizovaný Leaf. Uvedením zmíněných modelů nicméně nekončíme – začátkem příštího roku dorazí i nová Micra, od které si slibujeme skutečně hodně.

Kdy novou Micru uvidíme poprvé naživo? Bude to už v Ženevě?

Ženevský stánek Nissanu se bude točit hlavně okolo autonomního řízení, Micru ale pro tuto výstavu potvrzenou nemáme. Zatím jsem ji neviděl, podle našich informací vyplývajících z anonymního průzkumu je však její design hodnocen velice kladně.

Můžeme u nás v budoucnu očekávat rozšíření nabídky modelu Qashqai? Například o benzinovou verzi s pohonem všech kol?

U tohoto modelu se zaměřujeme například na limitované edice, třeba personalizační balíčky jako v případě Juku ale neplánujeme. Ty lze nicméně očekávat například u Micry. Qashqai 4x4 má v rámci modelu zhruba desetiprocentní podíl, protože se primárně nejedná o vůz do terénu. Doplnění nabídky o nové kombinace motorů a typů pohonu proto v blízké budoucnosti neplánujeme. Například s X-Trailem je to ale naopak – více než osmdesát procent prodaných vozů má pohon všech kol.

Leaf je celosvětově nejprodávanější elektromobil, roste mu ale konkurence především od BMW a Volkswagenu. Jak s nimi v Česku plánujete bojovat?

Model Leaf byl u nás dosud nabízen pouze v základní verzi s chudší výbavou, která neobsahovala například infotainment. Nově budeme nabízet modernizované provedení s lepší výbavou včetně infotainmentu, tepelného čerpadla a dvěma typy baterií, 24 a 30 kWh. Dále jsme v Česku zprovoznili systém Carwings pro stoprocentní využití všech dostupných funkcí Leafu, razantně rozvíjíme dealerskou síť certifikovanou pro prodej a servis elektromobilů, jakožto i infrastrukturu nabíjecích stanic, a připravujeme program, který by měl zákazníkům usnadnit život s elektromobilem. Spustíme jej zhruba za tři měsíce.

Co Nissan a sedany v Evropě, potažmo v Česku? Existuje možnost prodávat u nás Maximu s velkým motorem?

Nabízet Maximu na českém trhu by bylo hezké, vždyť v minulosti u nás byla dlouhou dobu. Situace na našem, potažmo evropském trhu, by však pro ni nebyla jednoduchá, proto s její nabídkou nepočítáme.

Minulá generace Navary byla loni podle statistik SDA desátá a nejprodávanější Ford Ranger měl velký náskok. Jak plánujete podpořit prodeje nové generace vozu pro letošní rok?

S Navarou jsme v minulosti byli velmi úspěšní, minulá generace už ale opravdu potřebovala obměnu. První reakce zákazníků, kteří měli možnost nový vůz vyzkoušet, jsou velmi pozitivní. Navíc cíle, které jsme si dali na objednání vozidel do výroby, jsme splnili. Předstartovní fáze uvedení dopadla dobře, i přestože teprve v těchto dnech přichází na všechna dealerství demo vozy. NP300 Navara není jen pracant, ale také vůz pro volný čas, je tedy také o originálním příslušenství, které naši zákazníci využívají. Aktuálně jej nabízíme za velmi výhodných podmínek.

Navara coby lehký užitkový vůz v současnosti plní emisní normu Euro 5b. Jaká opatření připravujete pro splnění normy Euro 6?

Verze splňující normu Euro 6 přijde v průběhu letošního roku a bude vybavena systémem vstřikování močoviny. Prozatím není jasné, zda se tento prvek promítne do ceny vozu.

V minulosti jste vedle Nissanu pracoval například u Saabu. Jak se ve srovnání s ním liší strategie Nissanu?

Zákazníci Nissanu a Saabu jsou zcela odlišní. Milovníci Saabu jsou lidé, kteří značce absolutně propadli a byli ochotni akceptovat i některé její nešvary. Byl to pro ně zkrátka životní styl. Nissan má jinou klientelu – pracujete s daleko širší skupinou zákazníků, a dá se říci, že kvůli tomu máme daleko víc práce. Na druhou stranu je Nissan značka, která se snaží zpřístupňovat moderní technologie a inovace všem zákazníkům a to mě baví.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

Moskva: Mezinárodní koalice dobyla syrskou Rakku pomocí „barbarského bombardování“ Moskva: Mezinárodní koalice dobyla syrskou Rakku pomocí „barbarského bombardování“

Rusko dnes obvinilo mezinárodní koalici v čele s USA z…

Mohl to být větší úspěch, čeká nás opozice, říká Klaus mladší Mohl to být větší úspěch, čeká nás opozice, říká Klaus mladší

„Opět nás čeká práce v opozici a musíme se s tím…

U Čechů v cizině vyhrála jasně TOP 09. Babiš skončil až čtvrtý U Čechů v cizině vyhrála jasně TOP 09. Babiš skončil až čtvrtý

Hnutí ANO bylo u voličů zaregistrovaných v zahraničí až…

 

Štítky Nissan Rozhovor

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 





 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže sbírku schwarzenberského stříbra i tapety z krav!

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže…

Hostinské komnaty, pokoje pro personál a unikátní sbírka schwarzenberského stříbra. To všechno jsou novinky,…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

Strach, potom dvě pětky. Ragby může růst jen proti silným, říká kouč

Strach, potom dvě pětky. Ragby může růst jen proti…

Těžkou beznaděj ale i záblesk lepší budoucnosti pro české ragby přinesl zápas národního týmu proti jihoafrickému…

Kadlec střídal v slzách, Šural pálil. Proč nebyl v Jablonci Lafata?

Kadlec střídal v slzách, Šural pálil. Proč nebyl v…

I přes vítězství 3:0 na hřišti Jablonce odjížděl sparťanský útočník Václav Kadlec zklamaný. Utkání sice opět…

 

Reflex.cz

Česku chybí konzervativní strany. Populisté uspěli díky neschopnosti tradičních politiků a zaslepenosti Bruselu

Česku chybí konzervativní strany. Populisté uspěli…

Podle Jefima Fištejna je hlavní rozdíl voleb u nás a v Německu i Rakousku v tom, že zatímco u našich sousedů…

Nejvíce sexy zdravotní sestřička na světě uhranula internet, sledují ji miliony lidí

Nejvíce sexy zdravotní sestřička na světě uhranula…

Američka Lauren Drainová (31) žije na Floridě a pracuje již osm let v nemocnici jako zdravotní sestra.…