Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Nissan Navara D40: Náročný služebník

Nissan Navara D40 2.5 dCi 106 kW
Nissan Navara D40 2.5 dCi 106 kW
Nissan Navara D40 2.5 dCi 106 kW
Palubní deska navary je ryze účelová, vladnou zde tvrdé plasty a velká tlačítka
53 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (0)

Pick-upy to u nás nemají snadné. Ve srovnání se zbytkem světa jsou jejich prodeje mizivé, a navíc často dojíždějí na neschopnost majitelů se o specifickou techniku náležitě postarat.

Na relativně omezeném evropském trhu s pick-upy si Nissan vždy držel svůj podíl, přestože navara se v generaci označované D40 od počátku v roce 2004 musela potýkat s nepříliš dobrou pověstí. Ve výrobě nakonec D40 vydrželo opravdu dlouho, a ačkoliv jej v Evropě už nahradilo D23, ve Spojených státech se jako Nissan Frontier produkuje dodnes. Problémy, s nimiž se navary občas potýkají, nejsou vždy zaviněny nekvalitou vozu, ale spíše neodpovídající údržbou ze strany majitelů. Navara totiž není módním SUV, ačkoliv jej tak mnozí majitelé mohou brát. Pick-up na rámu, stavěný s ohledem na pracovní nasazení, prostě vyžaduje poctivější a tím pádem také dražší údržbu. Pokud se jí navara dočká, nedělá jí problém bez závad najezdit stovky tisíc kilometrů.

Od modernizace i V6

Při příchodu na český trh v roce 2004 si navara vystačila s 2,5litrovým vznětovým čtyřválcem o výkonu 126 kW. Modernizace v roce 2010 se na vzhledu příliš nepodepsala, přinesla však značně přepracovaný čtyřválec a také nový šestiválcový třílitr, vyvinutý spolu s Renaultem. S tím se navara díky kultivovanějšímu chodu a obecně vyšší výbavě těchto vozů už více přiblížila módním SUV.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi