Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Nissan Navara D40: Náročný služebník

Michal Dokoupil
Diskuze (0)

Pick-upy to u nás nemají snadné. Ve srovnání se zbytkem světa jsou jejich prodeje mizivé, a navíc často dojíždějí na neschopnost majitelů se o specifickou techniku náležitě postarat.

Na relativně omezeném evropském trhu s pick-upy si Nissan vždy držel svůj podíl, přestože navara se v generaci označované D40 od počátku v roce 2004 musela potýkat s nepříliš dobrou pověstí. Ve výrobě nakonec D40 vydrželo opravdu dlouho, a ačkoliv jej v Evropě už nahradilo D23, ve Spojených státech se jako Nissan Frontier produkuje dodnes. Problémy, s nimiž se navary občas potýkají, nejsou vždy zaviněny nekvalitou vozu, ale spíše neodpovídající údržbou ze strany majitelů. Navara totiž není módním SUV, ačkoliv jej tak mnozí majitelé mohou brát. Pick-up na rámu, stavěný s ohledem na pracovní nasazení, prostě vyžaduje poctivější a tím pádem také dražší údržbu. Pokud se jí navara dočká, nedělá jí problém bez závad najezdit stovky tisíc kilometrů.

Od modernizace i V6

Při příchodu na český trh v roce 2004 si navara vystačila s 2,5litrovým vznětovým čtyřválcem o výkonu 126 kW. Modernizace v roce 2010 se na vzhledu příliš nepodepsala, přinesla však značně přepracovaný čtyřválec a také nový šestiválcový třílitr, vyvinutý spolu s Renaultem. S tím se navara díky kultivovanějšímu chodu a obecně vyšší výbavě těchto vozů už více přiblížila módním SUV.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Michal Dokoupil
Diskuze (0)

Doporučujeme