Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati v Evropě hlásí nárůst prodeje o 420 %

David Bureš
Diskuze (20)
Sázka na nové modely se Maserati vyplácí, italský výrobce hlásí vysoký nárůst prodejů.

Vedení automobilky Maserati chce do roku 2015 prodávat na 50.000 aut ročně. Italský výrobce je zatím na dobré cestě tento cíl splnit. Za první čtyři měsíce roku totiž Maserati prodalo jen v Evropě 1.837 aut, o 420 procent více než ve stejnou dobu před rokem.

Automobilka již hlásila úspěšné první čtvrtletí roku, dařilo se jí i v dubnu. Minulý měsíc bylo na starém kontinentě registrováno 507 vozů s trojzubcem ve znaku, což znamená meziroční nárůst o 333 procent.

Maserati zaznamenalo růst na všech důležitých evropských trzích – ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku, Švýcarsku nebo Velké Británii. Například na britském trhu za první čtyři měsíce roku prodeje Maserati meziročně vzrostly o 205 procent na 317 registrovaných aut.

Italský výrobce tak těží ze sázky na sedany Quattroporte a Ghibli, které jsou mezi zákazníky velice populární. Šestá generace Quattroporte debutovala před koncem roku 2012, menší Ghibli se světu poprvé ukázalo jen o několik měsíců později.

Maserati přitom ještě schovává jedno eso v rukávu pro další zvýšení prodejů – SUV Levante. Jeho sériová výroba má začít před koncem letošního roku, do prodejů se tak promítne až v příštím roce. Další model plánovaný model, kupé Alfieri, bude spíše o image než o vysokých prodejích, na trh má dorazit v roce 2016.

Dlouhodobější plány počítají s prodejem 75.000 aut v roce 2018. To je skoro pětinásobný nárůst proti loňskému roku, kdy Maserati prodalo asi 15.400 vozů.

Prodejní úspěch Maserati přichází v roce, kdy tato automobilka slaví rovných 100 let od svého založení. V současné době koncern Fiat Chrysler Automobiles plánuje, že z Maserati udělá italský ekvivalent Porsche. Nabídkou se již výrobce z Modeny konkurentovi ze Zuffenhausenu pomalu blíží, prodeji a výdělky má zatím daleko. Porsche loni předalo zákazníkům 162.145 aut, přičemž na každém z nich vydělalo 16.639 euro (cca 456.000 korun).

David Bureš
Diskuze (20)
14. 5. 2014 09:25
Re: jediny talian
Máš pravdu, moje chyba, neprohlédl jsem si dobře obrázek.
14. 5. 2014 07:10
Re: Kluci italský
Buou to ti samí lidé, kteří tvrdili, že Cayenne není Porsche ;-)
Avatar - Johny.Rico
13. 5. 2014 23:10
Re: jediny talian
Pokud se bavíme o Maserati, tak z Evropy je jeho konkurent jedině Jaguar. Jak cenou, tak prestiží. A stejně bych si vzal nové XJ, než Maserati.
Avatar - beibej
13. 5. 2014 23:00
Re: jediny talian
Gile54, kdy myslíš že je vyrobeno toto quattroporte? (nepátrej 94 až 01) Takže použitelný od roku 90?
13. 5. 2014 22:59
Re: jediny talian
Maserati mělo plno designově výjimečných modelů. Mě bralo starší Coupe, skutečně elegantní sporťák, ještě než mu zmršili zadek:
[odkaz]
A předek z něj použili na Fiat Grande Punto :-)