31.1. 2019 David Bureš Google+ profil David Bureš

Maserati mění strategii. Opět chce být jedinečné

 

Organizační spárování Maserati a Alfy Romeo se koncernu FCA moc nepovedlo. Nové vedení tak pracuje na nápravě.

Maserati si v roce 2014 vytyčilo zajímavý cíl, stát se jakýmsi italským Porsche, tedy nadále sportovně orientovanou značkou, avšak s mnohem vyššími prodeji než do té doby – postupně měly vzrůst z 15.400 kusů ročně na 50.000 exemplářů a následně ještě výše. Po primárních úspěších se však růst zastavil a plány nedopadly tak, jak tehdejší vedení doufalo. Automobilka však našla chyby a pracuje na nápravě.

Nový šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Michael Manley, který na této pozici nahradil loni zesnulého Sergia Marchionneho, pro Maserati razí novou strategii, jíž by se dalo nazvat „návrat ke kořenům.“

Manley kritizuje rozhodnutí svého předchůdce, který Maserati v rámci organizace spároval s Alfou Romeo (obě značky tak měly stejného šéfa), důsledkem čehož se na značku s trojzubcem v logu nekladl takový důraz. Koncern se tak k Maserati choval skoro jako k masové, mainstreamové značce, což se k výrobci luxusních a sportovních aut rozhodně nehodilo a ublížilo mu to.

Maserati se nedařilo splňovat vytyčené plány. Prodej 50.000 aut v roce 2015 padl kvůli zpoždění příchodu SUV Levante. Na přelomu let 2017 a 2018 pak automobilka dokonce zastavovala výrobu kvůli nízké poptávce zákazníků.

Manley tak obměnil vedení značky. Do čela Maserati se v říjnu 2018 vrátil Harald Wester, který jej již vedl mezi lety 2008 až 2016. Za úkol dostal obměnit nejvyšší management, výsledkem čehož je třeba akvizice Jeana-Philippa Leloupa z Ferrari, který má vést nově založené oddělení Maserati Commercial.

Další, výraznější akce má pak podle Manleyho následovat na konci roku. „Bude trvat minimálně dvě čtvrtletí, než se vypořádáme s některými problémy, nicméně věřím, že Harald a jeho tým dosáhnou v druhé polovině roku 2019 významného pokroku,“ tvrdí šéf FCA.

Maserati by hlavně mělo něco udělat se svojí zastaralou nabídkou aut. GranTurismo a odvozené GranCabrio jsou už 11 let starými vozy, což je i v kategorii sportovních aut velice dlouhá doba. Něco pak už pamatují také Ghibli a Quattroporte, které se prodávají od roku 2013. Poměrné mladé Levante, uvedené v roce 2016, navíc tolik nezaujalo, což je v tak populárním segmentu, jakými jsou SUV, zvláštní.

Video

Loni odhalené budoucí plány, ještě za éry Marchionneho, počítaly s kompletní proměnou nabídky do roku 2022. Do té doby měly být všechny vozy modernizovány, nebo nahrazeny novými generacemi. Přijít měly i zcela nové vozy, SUV menší než Levante a sporťák Alfieri s elektrickým pohonem, vycházející ze stejnojmenného konceptu uvedeného již v roce 2014. Nové vedení ale může mít jiné plány, a tak se nechme představit, co pro nás firma sídlící v italské Modeně doopravdy přichystá.

Spolupracujeme s TipCars.com
Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě

Mistrovství světa ve fotbale, které se odehraje v roce…

Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj

Rostoucí výdaje státu na výzkum a vývoj, zvýšení daňových…

Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay

Dlouho očekávaná služba bezkontaktních plateb Apple Pay…

Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie

Češi platí za jeden gigabyte (GB) stažených dat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Maserati mění strategii. Opět chce být jedinečné







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Včera

Nový rok začal na evropských trzích tam, kde ten minulý skončil. Pokles prodejů nových automobilů pokračuje.




Blesk.cz

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou fenku zachránila veterinářka

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou…

Ošklivě si osud zahrál s fenkou Lolou, kterou převzal do své péče Psí domov U Lišky ve Střílkách na Kroměřížsku.…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala rádi přivítáme

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala…

Druhá jarní výhra, ale opět bez fanfár. Sparta dokázala na Dukle dvakrát otočit skóre a po výsledku 3:2 sebrala…

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle Plekance nebodoval

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle…

Jaromír Jágr je zpátky! Legendární útočník se po roce a jednom dni objevil v zápase, v 57. kole Chance ligy…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by měl KSČM říct, jaký je rok a v jaké zemi žijí

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by…

Nic na světě se nemění – jen kostýmy a kulisy, tvrdí Zpětné zrcátko při historických ohlédnutích. Věčnou…

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo v anglické jeskyni a posunutá vesnice

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo…

Obyvatelé vesnice Creswell ve střední Anglii museli být před několika staletími přesvědčeni, že brány pekla se…