Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tento vrak Maserati 5000 GT Coupe Ghia se má vydražit za více než deset milionů korun

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 10. 8. 2019
36
1
Zobrazit náhledy (36)
Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia Maserati 5000 GT Coupe by Ghia

Maserati 5000 GT představuje jeden z nejvýjimečnějších a nejvzácnějších modelů automobilky s trojzubcem ve znaku. Díky tomu se může i nepojízdný vrak zařadit mezi nejzajímavější vozy v exkluzivní aukci společnosti RM Sotheby's.

Maserati 5000 GT se zrodilo ve druhé polovině padesátých let dvacátého století, když íránský šáh Muhammad Rezá Pahlaví přesvědčil Giulia Alfieriho, hlavního inženýra automobilky Maserati, aby upravil osmiválec ze závodního modelu 450S pro použití ve voze pro běžný silniční provoz.

První vůz pro íránského šáha byl dokončen v roce 1959. Tento automobil spojoval moderní pětilitrový vidlicový osmiválec o výkonu 242 kW (329 k) s upraveným podvozkem silničního modelu 3500 GT a jeho karoserie vznikla u Carrozzeria Touring Superleggera. Na tento první automobil navázalo dalších třiatřicet vozů, jejíchž výroba probíhala v letech 1959 až 1965.

Maserati 5000 GT díky své pohonné jednotce a konstrukci v době svého vzniku představovalo podobně výjimečný automobil, jakými jsou dnes hypersportovní vozy renomovaných značek s výkony kolem 736 kW (1000 k). Karoserie pro více než dvacet vozů Maserati 5000 GT dodala Carrozzeria Allemano podle návrhu Giovanni Michelottiho, tři připravil Pietro Frua, dvě Carrozzeria Monterosa a po jedné Pininfarina, Bertone a Ghia.

Poslední jmenovaná karosárna je podepsána pod vozem, který se má stát jednou z hvězd aukce společnosti RM Sotheby's v kalifornském Monterey ve dnech 15. až 17. srpna letošního roku. Linie tohoto vozu s číslem podvozku AM103 018 navrhl Sergio Sartorelli, mezi jehož díla patří mimo jiné Volkswagen Karmann-Ghia Typ 34, Fiat 2300 S Coupe, Fiat 126 nebo Fiat Ritmo.

Maserati 5000 GT Coupe s karoserií Ghia se veřejnosti představilo v roce 1961 během autosalonu v Turíně. Prvním majitelem se stal Ferdinando Innocenti, stojící za zrodem skútrů Lambretta a vlastní automobilkou Innocenti, vyrábějící nejprve v licenci vozy britských značek a následně i vlastní modely.

V sedmdesátých letech dvacátého století získal výjimečné kupé saúdskoarabský automobilový nadšenec Rubayan Alrubayan, který jej využíval, ale zároveň jej nechával na pospas suchému subtropickému až tropickému podnebí.

Podle materiálů společnosti RM Sotheby's zemřel Rubayan Alrubayan před několika lety a jeho dědicové přesunuli vůz do krytého stání, aby zabránili dalšímu zhoršení jeho stavu i případné likvidaci. Na boku vozu je nápis v arabštině, který jej označuje za opuštěný a vhodný k likvidaci sešrotováním. K tomu naštěstí nedošlo a nyní je výjimečný kus historie automobilky Maserati a karosárny Ghia nabízen v aukci. Očekává se, že bude vydražen za částku kolem 500.000 až 700.000 amerických dolarů (zhruba 11,6 až 16,2 milionu Kč).

Zdroj a foto: RM Sotheby's

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Stejsn
Ritmo
| 10. 8. 2019
Všeobecně se uvádí, že Ritmo navrhl Bertone. Tady (a na wikipedii) je ale jako autor Ritma uvedený Sergio Sartorelli, který ale pro Bertoneho nikdy nepracoval. Jak to teda je? Bylo by možné, že Bertone dělal z Ritma jen kabriolety (které se u něj ostatně i vyráběly), ale když se kouknu na Favorita, kterého Bertone navrhl určitě a který má s Ritmem mnoho společného, nějak mi to celé nepasuje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku