Mazda sází na upsizing. V CX-3 nahradí patnáctistovku novým 1.8 Skyactiv-D
Mazda CX-3 se světu představila již na podzim roku 2014, a tak letos nastal čas jejího faceliftu. Při jeho jarní premiéře na autosalonu v New Yorku automobilka zdůrazňovala kosmetické změny, při blížícím se zahájení prodeje na domácím trhu ale oznámila i další novinky. Nejdůležitější je příchod nového turbodieselu 1.8 Skayctiv-D.
Nově vyvinutý vznětový čtyřválec nahrazuje dosavadní patnáctistovku, přičemž automobilka již potvrdila, že s tímto agregátem můžeme počítat i na evropských trzích. Stejně jako dosavadní 1.5 Skyactiv-D poskytne osmnáctistovka točivý moment 270 N.m, její výkon však i díky většímu objemu vzroste ze 77 na 85 kW.
Motor o objemu 1756 cm3 technicky vychází ze známé jedna pětky, s níž sdílí i na poměry turbodieselů nezvykle nízký kompresní poměr 14,8:1. Vyvíjen byl podle Mazdy tak, aby poskytl nízkou spotřebu i v reálném prostředí.
Vybaven je účinným vstřikováním a turbodmychadlem s proměnnou geometrií, které zajišťuje vysoký točivý moment i ve vyšších otáčkách. Zapracovalo se i na tepelné účinnosti nebo snížení vnitřního tření, které má rovněž vliv na snížení spotřeby. Zajímavostí 1.8 Skyactiv-D je pak fakt, že navzdory většímu objemu má osmnáctistovka vážit skoro stejně jako dosavadní 1.5 Skyactiv-D.
Vylepšení se přitom v rámci modernizace dočká také benzinový čtyřválec 2.0 Skayctiv-G. Dvoulitr se dočkal úprav z větší CX-5, konkrétně pístů s nízkým třením a hlavami se seříznutými okraji a nových vstřikovačů s vysokým rozptylem. Výsledkem mají být nejen rychlejší reakce na pokyn řidiče a zvýšený točivý moment v celém spektru otáček, ale také méně škodlivých částic ve výfukových plynech a nižší spotřeba v reálném prostředí.
Jestliže na domácím japonském trhu se modernizovaná Mazda CX-3 ukáže ještě na konci tohoto měsíce, v Evropě si na auto máme počkat do podzimu.