Mazda 3 SkyActiv: Nový motor a převodovka pro Severní Ameriku

Mazda 3 SkyActiv: Nový motor a převodovka pro Severní Ameriku

 
 

Facelift Mazdy 3 se sice představil již v únoru v Torontu, ale až autosalon v New Yorku přináší bližší informace o nové technice.

Mazda 3 v současném provedení se představila koncem roku 2008 nejprve jako sedan na autosalonu v Los Angeles a o pár týdnů později i jako pětidveřový hatchback v Bologni. V letošním roce se tento zástupce nižší střední třídy dočkal modernizace. První představení se odehrálo v únoru v Torontu, ale až v dubnu v New Yorku automobilka zveřejnila bližší informace k technice.

Mazda podle severoamerických zvyklostí prezentuje facelift modelové řady 3 jako modelový rok 2012. Designové úpravy jsou minimální, o to výraznější změny prodělala technika. Odlišit faceliftovaný model po vzhledové stránce bude obtížné. V rámci modernizace byla upravena jen maska chladiče, nárazníky, rámečky kolem předních mlhovek, optika světel a design 16" a 17" kol z lehkých slitin.

Úpravy provedené na karoserii spolu s novým zakrytováním podvozku se mají podílet na lepším obtékání vzduchu kolem vozu a přispět k snížení spotřeby paliva. Součinitel aerodynamického odporu se u hatchbacku snížil z 0,29 Cd na 0,27 Cd a u sedanu klesl z 0,31 Cd na 0,29 Cd. V obou případech se jedná o zlepšení o 7 %.

Mazda 3 je prvním zástupcem japonské značky, na němž jsou aplikována vylepšení z balíčku inovací, které jsou souhrnně označovány jako Skyactiv. V případě tohoto zástupce nižší střední třídy se jedná především o nový motor a převodovky.

Pod kapotu zamířil motor Skyactiv-G. Tento čtyřválec o objemu 2,0 litru je o dva kilogramy lehčí než dosavadní dvoulitr MZR. Nová pohonná jednotka je vybavena přímým vstřikováním paliva pro lepší rozprášení směsi využívá vstřikovače s víceotvorovou tryskou.

Skyactiv-G 2,0 pracuje s vysokým kompresním poměrem 12,0:1. Maximální výkon tohoto motoru v severoamerickém provedení je 116 kW (157 k) při 6000 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 201 Nm při 4100 min-1. Předchozí 2,0 MZR nabízel výkon 109 kW (148 k) při 6500 min-1 a točivý moment 183 Nm při 4500 min-1.

Nová automatická převodovka Skyactiv-Drive se šesti rychlostními stupni je vedle upravené aerodynamiky a nové motoru dalším prvkem, který se má výrazně podílet na snížení spotřeby paliva. Tato převodovka v sobě spojuje přednosti konvenčních samočinných převodovek, převodovek s plynule měnitelným převodem a dvouspojkových převodovek.

Mazda 3 s čtyřdveřovou karoserií sedan vybavená novým motorem a převodovkou má mít spotřebu paliva nižší o 21 % na dálnic a o 17 % ve městě než dosavadní dvoulitr MZR v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou. Spotřeba paliva sedanu v provedení pro modelový rok 2012 je 8,4 litru na 100 km ve městě a 5,9 l na 100 km na dálnici.

Nová je i šestistupňová manuální převodovka Skyactiv-MT. Ta je menší a lehčí o 2 kg, má menší vnitřní ztráty, vylepšenou kulisu řazení a dráhy řazení zkrácené o 10 % ve srovnání se současnou šestistupňovou manuální převodovkou (v USA je nabízena pro motory 2,5 MZR a 2,3 DISI). S touto novou převodovkou sedan ve městě spotřebuje 8,7 l benzinu na 100 km a na dálnici 6,0 l na 100 km.

Motor Skyactiv-G 2,0 bude na severoamerickém trhu nabízen i v kombinaci s pětidveřovou karoserií. Ta byla doposud k dispozici pouze s motorem 2,5 MZR nebo jako MazdaSpeed3 s motorem 2,3 DISI, což je obdoba evropského modelu MPS. U této nové verze Mazda uvádí spotřebu paliva ve městě 8,4 l na 100 km s automatickou převodovkou, 8,7 l na 100 km s manuální převodovkou a na dálnici 6,2 l na 100 km s oběma převodovkami.

Kromě nového dvoulitrového čtyřválce a převodovek Skyactiv bude Mazda 3 na severoamerickém trhu i v modelové roce 2012 nabízena se zážehovým čtyřválcem 2,5 MZR. Ten bude mít stejně jako v letošním roce maximální výkon 121 kW (165 k) při 6000 min-1 a točivý moment 228 Nm při 4000 min-1. K dispozici bude s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou pětistupňovou převodovkou.

Mazda 3 v provedení pro modelový rok 2012 se vedle lepší aerodynamiky, nového dvoulitrového motoru a převodovek může pochlubit i tužší karoserií. Na skelet jsou v místech uchycení přední i zadní nápravy a podlahy použity pevnější materiály. Modernizace se má projevit i na novém nastavení tlumičů a přepracován byl i elektrohydraulický posilovač (EHPAS). Řízení faceliftované Mazdy 3 má poskytovat mnohem lepší zpětnou odezvu.

V interiéru se modernizace projevu novu skladbou barev použitých na palubní desce i výplních dveří, kde je nyní ve větší míře využita černá. V případě přístrojové štítu a informačního displeje se změnilo podsvícení z červené na bílou. Nové materiály a vzory čalounění jsou použity na sedadla.

Standardní bezpečnostní výbava na severoamerickém trhu pro modelový rok 2012 bude obsahovat mimo jiné šest airbagů, ABS, EBD, brzdový asistent, DSC, TCS a systém sledování tlaku v pneumatikách.

Výše zmiňované inovace jsou součástí balíčku Mazda Skyactiv. Díky šesti klíčovým inovacím chce Mazda touto cestou snížit do roku 2015 spotřebu paliva svých aut o 30 % (proti úrovni roku 2008). V Evropě se kromě Skyactiv-G, Skyactiv-Drive a Skyactiv-MT dočkáme také vznětového motoru Skyactiv-D.

Poslední dvě inovace – podvozek Skyactiv-Chassis a platforma Skyactiv-Body – se dotýkají přímo konstrukce karoserie. K jejich uplatnění v sériové výrobě by mělo dojít od roku 2012, a to s novou generací Mazdy 6.

JAKE.AUTO.CZ: MAZDA3 (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou

Peníze navíc pro protestující praktické, dětské lékaře a…

Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru

Po zkušenostech s posledním vývojem staveb jaderných…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Mazda 3 MPS vs. Ford Focus ST - Sportování za hubičku? Mazda 3 MPS vs. Ford Focus ST - Sportování za hubičku?

Dovozce zlevnil Mazdu 3 MPS o osmdesát tisíc, takže ji…

Nová Mazda 3 bude lehčí a úspornější Nová Mazda 3 bude lehčí a úspornější

Pro příští Mazdu3 se chystá podobný balíček technických…

 



 
Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Dnes 08:00

Dokončení dálniční sítě, jednodušší bodový systém nebo zavedení elektronických dálničních známek. I to jsou sliby jednotlivých stran v oblasti dopravy před nadcházejícími volbami.




Blesk.cz

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to schytává i od slavných!

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to…

Má tu holku rád vůbec někdo jiný kromě Jaromíra Jágra? Řady děvčat, jež se ní obouvají, jsou totiž pořád početnější.

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají: Orangutaní schovávaná

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají:…

Na lásku teprve čekají. Kamarádi ale už jsou a společné hry si umí užít. Orangutani Mawar (28) a Pagy (16) v…

 

iSport.cz

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává, Liverpool má rekord

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává,…

Uběhlo dlouhých pět let od doby, kdy Ligu mistrů naposledy ovládl anglický tým. Chelsea s Petrem Čechem v brance…

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i vypínák Stříteského

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i…

MOMENTY KOLA | Ani šest zápasů 14. kola hokejové Tipsport extraligy nenudilo, ačkoliv se tentokrát obešlo bez…

 

Reflex.cz

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s kým se smí mluvit, a pak se diví, že lidé volí radši Zemana

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s…

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita. Mediální analytik Bohumil Kartous viní pražské elity…

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Malý hádž - tak bývá často nazývána pouť ke svatyni Hacšbektas, na kterou se každý srpen vydávají tisíce…