Mazda 3 SkyActiv: Nový motor a převodovka pro Severní Ameriku

Mazda 3 SkyActiv: Nový motor a převodovka pro Severní Ameriku

 
 

Facelift Mazdy 3 se sice představil již v únoru v Torontu, ale až autosalon v New Yorku přináší bližší informace o nové technice.

Mazda 3 v současném provedení se představila koncem roku 2008 nejprve jako sedan na autosalonu v Los Angeles a o pár týdnů později i jako pětidveřový hatchback v Bologni. V letošním roce se tento zástupce nižší střední třídy dočkal modernizace. První představení se odehrálo v únoru v Torontu, ale až v dubnu v New Yorku automobilka zveřejnila bližší informace k technice.

Mazda podle severoamerických zvyklostí prezentuje facelift modelové řady 3 jako modelový rok 2012. Designové úpravy jsou minimální, o to výraznější změny prodělala technika. Odlišit faceliftovaný model po vzhledové stránce bude obtížné. V rámci modernizace byla upravena jen maska chladiče, nárazníky, rámečky kolem předních mlhovek, optika světel a design 16" a 17" kol z lehkých slitin.

Úpravy provedené na karoserii spolu s novým zakrytováním podvozku se mají podílet na lepším obtékání vzduchu kolem vozu a přispět k snížení spotřeby paliva. Součinitel aerodynamického odporu se u hatchbacku snížil z 0,29 Cd na 0,27 Cd a u sedanu klesl z 0,31 Cd na 0,29 Cd. V obou případech se jedná o zlepšení o 7 %.

Mazda 3 je prvním zástupcem japonské značky, na němž jsou aplikována vylepšení z balíčku inovací, které jsou souhrnně označovány jako Skyactiv. V případě tohoto zástupce nižší střední třídy se jedná především o nový motor a převodovky.

Pod kapotu zamířil motor Skyactiv-G. Tento čtyřválec o objemu 2,0 litru je o dva kilogramy lehčí než dosavadní dvoulitr MZR. Nová pohonná jednotka je vybavena přímým vstřikováním paliva pro lepší rozprášení směsi využívá vstřikovače s víceotvorovou tryskou.

Skyactiv-G 2,0 pracuje s vysokým kompresním poměrem 12,0:1. Maximální výkon tohoto motoru v severoamerickém provedení je 116 kW (157 k) při 6000 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 201 Nm při 4100 min-1. Předchozí 2,0 MZR nabízel výkon 109 kW (148 k) při 6500 min-1 a točivý moment 183 Nm při 4500 min-1.

Nová automatická převodovka Skyactiv-Drive se šesti rychlostními stupni je vedle upravené aerodynamiky a nové motoru dalším prvkem, který se má výrazně podílet na snížení spotřeby paliva. Tato převodovka v sobě spojuje přednosti konvenčních samočinných převodovek, převodovek s plynule měnitelným převodem a dvouspojkových převodovek.

Mazda 3 s čtyřdveřovou karoserií sedan vybavená novým motorem a převodovkou má mít spotřebu paliva nižší o 21 % na dálnic a o 17 % ve městě než dosavadní dvoulitr MZR v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou. Spotřeba paliva sedanu v provedení pro modelový rok 2012 je 8,4 litru na 100 km ve městě a 5,9 l na 100 km na dálnici.

Nová je i šestistupňová manuální převodovka Skyactiv-MT. Ta je menší a lehčí o 2 kg, má menší vnitřní ztráty, vylepšenou kulisu řazení a dráhy řazení zkrácené o 10 % ve srovnání se současnou šestistupňovou manuální převodovkou (v USA je nabízena pro motory 2,5 MZR a 2,3 DISI). S touto novou převodovkou sedan ve městě spotřebuje 8,7 l benzinu na 100 km a na dálnici 6,0 l na 100 km.

Motor Skyactiv-G 2,0 bude na severoamerickém trhu nabízen i v kombinaci s pětidveřovou karoserií. Ta byla doposud k dispozici pouze s motorem 2,5 MZR nebo jako MazdaSpeed3 s motorem 2,3 DISI, což je obdoba evropského modelu MPS. U této nové verze Mazda uvádí spotřebu paliva ve městě 8,4 l na 100 km s automatickou převodovkou, 8,7 l na 100 km s manuální převodovkou a na dálnici 6,2 l na 100 km s oběma převodovkami.

Kromě nového dvoulitrového čtyřválce a převodovek Skyactiv bude Mazda 3 na severoamerickém trhu i v modelové roce 2012 nabízena se zážehovým čtyřválcem 2,5 MZR. Ten bude mít stejně jako v letošním roce maximální výkon 121 kW (165 k) při 6000 min-1 a točivý moment 228 Nm při 4000 min-1. K dispozici bude s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou pětistupňovou převodovkou.

Mazda 3 v provedení pro modelový rok 2012 se vedle lepší aerodynamiky, nového dvoulitrového motoru a převodovek může pochlubit i tužší karoserií. Na skelet jsou v místech uchycení přední i zadní nápravy a podlahy použity pevnější materiály. Modernizace se má projevit i na novém nastavení tlumičů a přepracován byl i elektrohydraulický posilovač (EHPAS). Řízení faceliftované Mazdy 3 má poskytovat mnohem lepší zpětnou odezvu.

V interiéru se modernizace projevu novu skladbou barev použitých na palubní desce i výplních dveří, kde je nyní ve větší míře využita černá. V případě přístrojové štítu a informačního displeje se změnilo podsvícení z červené na bílou. Nové materiály a vzory čalounění jsou použity na sedadla.

Standardní bezpečnostní výbava na severoamerickém trhu pro modelový rok 2012 bude obsahovat mimo jiné šest airbagů, ABS, EBD, brzdový asistent, DSC, TCS a systém sledování tlaku v pneumatikách.

Výše zmiňované inovace jsou součástí balíčku Mazda Skyactiv. Díky šesti klíčovým inovacím chce Mazda touto cestou snížit do roku 2015 spotřebu paliva svých aut o 30 % (proti úrovni roku 2008). V Evropě se kromě Skyactiv-G, Skyactiv-Drive a Skyactiv-MT dočkáme také vznětového motoru Skyactiv-D.

Poslední dvě inovace – podvozek Skyactiv-Chassis a platforma Skyactiv-Body – se dotýkají přímo konstrukce karoserie. K jejich uplatnění v sériové výrobě by mělo dojít od roku 2012, a to s novou generací Mazdy 6.

JAKE.AUTO.CZ: MAZDA3 (všechny testy a další články)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže

Nízkonákladový letecký dopravce Ryanair oznámil, že od…

České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie

České hudební nástroje by mohly mít ve světě znovu velký…

Babiš připouští, že nemusí být premiérem Babiš připouští, že nemusí být premiérem

Šéf hnutí ANO připustil debatu o osobě příštího premiéra.…

Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců

Největší skandinávská stavební společnost Skanska se v…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Ojetá Mazda 3 (BL): Solidní auto, které skoro nikdo nechtěl Ojetá Mazda 3 (BL): Solidní auto, které skoro nikdo nechtěl

První generace Mazdy 3 se stala prodejním šlágrem. Druhé…

Mazda 3 MPS vs. Ford Focus ST - Sportování za hubičku? Mazda 3 MPS vs. Ford Focus ST - Sportování za hubičku?

Dovozce zlevnil Mazdu 3 MPS o osmdesát tisíc, takže ji…

 



 
Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

TEST: Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

Dnes 15:52

Zemní plyn považuju za jednu z nejrozumnějších alternativních cest. Přesto u Audi A4 Avant g-tron nebylo všechno růžové. Tedy zelené.




Blesk.cz

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak neuvíznout v bílé pasti

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak…

V Česku bude ve středu chumelit, za hodinu mohou spadnout až tři centimetry sněhu. Další velmi silné sněžení se…

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Březina vstup do ME nezvládl: Dolehla na mě tíže, že mám něco předvést

Březina vstup do ME nezvládl: Dolehla na mě tíže, že…

Českým krasobruslařům se krátký program na mistrovství Evropy nevydařil. Michal Březina zůstal patnáct bodů za…

 

Reflex.cz

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů budou volit i Zemana. Hodně jich k volbám už vůbec nepůjde

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů…

První průzkum po prvním kolem voleb není dobrá zpráva pro Jiřího Drahoše. Okolo 6 až 7 procent voličů, kteří o…

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o polovinu. Nová revoluční technologie ho ale brzy vzkřísí

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o…

Cena bitcoinu spadla za posledních šest týdnů skoro o polovinu. Z téměř 20 tisíc dolarů na méně než 11 tisíc. Po…