Mazda 3 (2012): Technická data a ceny po faceliftu
Aktuální generace Mazdy 3 je v prodeji od roku 2009, letos tak nastal čas na její modernizaci. Faceliftovaná verze pro severoamerický trh se představila na jaře, facelift evropské varianty následuje o půl roku později.
Autoři se při modernizaci auta zaměřili na jízdní komfort, zlepšení ovládání a jízdní stability ve vyšších rychlostech. Automobil má být také během každodenního užívání příjemnější.
Modernizovaná trojka má díky novým otvorům po stranách předního nárazníku s novými kulatými mlhovkami vypadat agresivněji, příď je díky změnám také aerodynamičtější. Součinitel aerodynamického odporu klesl z 0,28 cx na 0,27 cx u sedanu, respektive z 0,30 cx na 0,29 cx u hatchbacku.
Vzadu je tenčí nárazník (délka je tak nyní 4.460 mm), díky upraveným světlometům je vůz opticky širší.
Zákazníci mohou vybírat z osmi barev karoserie, novinkou je lak Autumn Bronze Mica. Změnila se i nabídka 16palcových a 17palcových kol.
Mazda 3 (2012) - ceny benzinových motorizací | ||||
Motor | 1,6 MZR | 2,0 MZR Activematic | 2,0 MZR i-stop | 2,3 MZR DISI |
Převodovka | 5M (4A) | 5A | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1999 | 1999 | 2261 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 77/6000 | 111/6500 | 111/6200 | 191/5500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 145/4000 | 187/4000 | 191/4500 | 380/3000 |
Max. rychlost [km/h] | 181 (173) | 205 | 206 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,2 (13,1) | 10,6 | 10,4 | 6,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,4 (7,6) | 7,6 | 6,7 | 9,6 |
Cena Base [Kč] | 299.900,- | - | - | - |
Cena CE [Kč] | 328.900,- | - | - | - |
Cena TE [Kč] | 349.900,- | - | - | - |
Cena TX [Kč] | 387.900,- | 461.900,- | - | - |
Cena TX Plus [Kč] | - | - | 436.900,- | - |
Cena GTA [Kč] | - | - | 485.900,- | - |
Cena MPS [Kč] | - | - | - | 679.900,- |
Uvnitř jsou změny minimální, stříbrná část středové konzole je nyní černá. Původně červené písmo informačního displeje mezi tachometrem a otáčkoměrem je nyní bílé, díky čemuž se zlepšila jeho čitelnost. Novinkou je i kožená rukojeť ruční brzdy.
Nabídka motorů zůstala zachována, na dvoulitrový čtyřválec Skyactiv-G (116 kW) ze severoamerické verze tak nedošlo. Mezi zážehové jednotky patří 1,6 MZR (77 kW) v kombinaci s pětistupňovým manuálem, nebo čtyřstupňovým automatem, 2,0 MZR Activematic (111 kW) s pětistupňovou samočinnou převodovkou a 2,0 MZR i-stop (111 kW) s manuálem o šesti stupních.
Z těch vznětových jsou nabízeny 1,6 MZ-CD (85 kW) a 2,2 MZR-CD ve dvou variantách se 110 kW a 136 kW. Všechny spolupracují s šestistupňovou manuální převodovkou.
Většina motorů je nyní úspornější, jejich kombinovaná spotřeba paliva klesla o 0,1 až 0,2 l/100 km.
Vrcholnou verzi MPS pohání i nadále přeplňovaný čtyřválec 2,3 MZR o výkonu 191 kW, kombinovaný se šestistupňovým manuálem. Nejsilnější Mazda 3 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 s a jede až rychlostí 250 km/h.
Karoserie je nyní tužší, změnilo se i nastavení zavěšení.
Mazda 3 (2012) - ceny dieselových motorizací | |||
Motor | 1,6 MZ-CD | 2,2 MZR-CD | 2,2 MZR-CD |
Převodovka | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 2184 | 2184 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 85/3600 | 110/3500 | 136/3500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 270/1750-2500 | 360/1800– 2600 | 400/1800–3000 |
Max. rychlost [km/h] | 186 | 205 | 231 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,0 | 9,2 | 8,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,3 | 5,2 | 5,4 |
Cena CE [Kč] | 390.900,- | - | - |
Cena TE [Kč] | 401.900,- | - | - |
Cena TX [Kč] | 439.900,- | - | - |
Cena TX Plus [Kč] | - | 478.900,- | - |
Cena GTA [Kč] | - | - | 537.900,- |
Ceny faceliftované trojky v Česku začínají na částce 299.900,- Kč za benzinovou šestnáctistovku se 77 kW.
Základní výbava Base zahrnuje šest airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, rádio s CD/MP3 přehrávačem, čtyřmi reproduktory a vstupem AUX, palubní počítač a 15palcové ocelové disky kol.
CE přidává pouze manuální klimatizaci. Zajímavější nabídkou je tak TE s lepším rádiem s ovládáním na volantu, dvouzónovou automatickou klimatizací, kůží obšitým volantem a hlavicí řadicí páky či vyhřívanými a sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky.
Sedan stojí stejně jako hatchback, na českém trhu je však nabízen s omezenou nabídkou motorizací, čítající 1,6 MZR, 2,0 MZR (i-stop i Activematic) a 1,6 MZ-CD. Pro sedan nejsou dostupné ani stupně výbavy Base a GTA.