Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 (2012): Technická data a ceny po faceliftu

David Bureš
Diskuze (52)
Modernizovaná Mazda 3 se liší vzhledem a úspornějšími motory.

Aktuální generace Mazdy 3 je v prodeji od roku 2009, letos tak nastal čas na její modernizaci. Faceliftovaná verze pro severoamerický trh se představila na jaře, facelift evropské varianty následuje o půl roku později.

Autoři se při modernizaci auta zaměřili na jízdní komfort, zlepšení ovládání a jízdní stability ve vyšších rychlostech. Automobil má být také během každodenního užívání příjemnější.

Modernizovaná trojka má díky novým otvorům po stranách předního nárazníku s novými kulatými mlhovkami vypadat agresivněji, příď je díky změnám také aerodynamičtější. Součinitel aerodynamického odporu klesl z 0,28 cx na 0,27 cx u sedanu, respektive z 0,30 cx na 0,29 cx u hatchbacku.

Vzadu je tenčí nárazník (délka je tak nyní 4.460 mm), díky upraveným světlometům je vůz opticky širší.

Zákazníci mohou vybírat z osmi barev karoserie, novinkou je lak Autumn Bronze Mica. Změnila se i nabídka 16palcových a 17palcových kol.

Mazda 3 (2012) - ceny benzinových motorizací
Motor1,6 MZR2,0 MZR Activematic2,0 MZR i-stop2,3 MZR DISI
Převodovka5M (4A)5A6M6M
Zdvihový objem [cm3]1598199919992261
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/6000111/6500111/6200191/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]145/4000187/4000191/4500380/3000
Max. rychlost [km/h]181 (173)205206250
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,2 (13,1)10,610,46,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,4 (7,6)7,66,79,6
Cena Base [Kč]299.900,----
Cena CE [Kč]328.900,----
Cena TE [Kč]349.900,----
Cena TX [Kč]387.900,-461.900,---
Cena TX Plus [Kč]--436.900,--
Cena GTA [Kč]--485.900,--
Cena MPS [Kč]---679.900,-

Uvnitř jsou změny minimální, stříbrná část středové konzole je nyní černá. Původně červené písmo informačního displeje mezi tachometrem a otáčkoměrem je nyní bílé, díky čemuž se zlepšila jeho čitelnost. Novinkou je i kožená rukojeť ruční brzdy.

Nabídka motorů zůstala zachována, na dvoulitrový čtyřválec Skyactiv-G (116 kW) ze severoamerické verze tak nedošlo. Mezi zážehové jednotky patří 1,6 MZR (77 kW) v kombinaci s pětistupňovým manuálem, nebo čtyřstupňovým automatem, 2,0 MZR Activematic (111 kW) s pětistupňovou samočinnou převodovkou a 2,0 MZR i-stop (111 kW) s manuálem o šesti stupních.

Z těch vznětových jsou nabízeny 1,6 MZ-CD (85 kW) a 2,2 MZR-CD ve dvou variantách se 110 kW a 136 kW. Všechny spolupracují s šestistupňovou manuální převodovkou.

Většina motorů je nyní úspornější, jejich kombinovaná spotřeba paliva klesla o 0,1 až 0,2 l/100 km.

Vrcholnou verzi MPS pohání i nadále přeplňovaný čtyřválec 2,3 MZR o výkonu 191 kW, kombinovaný se šestistupňovým manuálem. Nejsilnější Mazda 3 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 s a jede až rychlostí 250 km/h.

Karoserie je nyní tužší, změnilo se i nastavení zavěšení.

Mazda 3 (2012) - ceny dieselových motorizací
Motor1,6 MZ-CD2,2 MZR-CD2,2 MZR-CD
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]156021842184
Válce/ventily4/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/3600110/3500136/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750-2500360/1800– 2600400/1800–3000
Max. rychlost [km/h]186205231
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,09,28,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,35,25,4
Cena CE [Kč]390.900,---
Cena TE [Kč]401.900,---
Cena TX [Kč]439.900,---
Cena TX Plus [Kč]-478.900,--
Cena GTA [Kč]--537.900,-

Ceny faceliftované trojky v Česku začínají na částce 299.900,- Kč za benzinovou šestnáctistovku se 77 kW.

Základní výbava Base zahrnuje šest airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, rádio s CD/MP3 přehrávačem, čtyřmi reproduktory a vstupem AUX, palubní počítač a 15palcové ocelové disky kol.

CE přidává pouze manuální klimatizaci. Zajímavější nabídkou je tak TE s lepším rádiem s ovládáním na volantu, dvouzónovou automatickou klimatizací, kůží obšitým volantem a hlavicí řadicí páky či vyhřívanými a sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky.

Sedan stojí stejně jako hatchback, na českém trhu je však nabízen s omezenou nabídkou motorizací, čítající 1,6 MZR, 2,0 MZR (i-stop i Activematic) a 1,6 MZ-CD. Pro sedan nejsou dostupné ani stupně výbavy Base a GTA.




David Bureš
Diskuze (52)
Avatar - radekoo
10. 11. 2011 19:36
Re: nepřeplňovaný motor vs přeplňovaný
Mimo si jedine ty :-) . Tady nikdo nesrovnává naftu vs nepřeplňovaný zážehový... Passat 96kw ma cca 300 nm. Srovnávám benzinové motory... Dejme tomu 1.4 tsi, vs 2.0 v mazdě. Už si pochopil?
Avatar - Ronault.
10. 11. 2011 16:07
Re: cena/výbava
Tak nějak, to je právě to umění VW... Popravdě bych při téhle ceně moc neváhal o jiném autě než tenhle kousek.
10. 11. 2011 15:41
Re: cena/výbava
Jo, tak to je určitě vynikající nabídka. Už to ale není ceníková cena, ale nabídka konkrétního prodejce. Což samozřejmě nemění nic na tom, že u mazdy takovou slevu z ofic. ceny těžko dostaneš a určitě je to jeden z důvodů, proč se tolik neprodává. VW je určitě automobilka, která umí nejlépe prodávat, tohle maj vymakaný a z hlediska obchodního smekám :-)
Avatar - Ronault.
10. 11. 2011 13:20
Re: cena/výbava
No ale mrkni na ten druhý odkaz, kde máš za 320 bez financování škofinem (škofin nemá návyšení) a bez nutnosti dát auto protiúčtem (to taky pro mnohé je výhoda) s 5hb, packetem All in, Confort, rádiem... a 1,2 TSI... a to už je hodně na pováženou.

Můžeš sice namítat, že to je skladovka, ale ne tak úplně. Protože u Mazdy si toho nakonfiguruješ minimálně a výběr skladovek je u VW tak široký, že není prooblém si vybrat... o pár tisícovek dráž jsou tam i s metalízou.

Koukám, že jsem zapomněl na onen odkaz. [odkaz]
10. 11. 2011 11:47
Re: Mazda 3 a základní motor
Jenže ta 1,2 77kW je podstatně dražší, tuším 383000,- a když dokoupíš zadní dveře, jseš na 390t.