Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6 2014: První teaser a žádné Takeri

David Bureš
Diskuze (48)
Nová generace Mazdy 6 bude oficiálně představena na pařížském autosalonu.

Mazda zveřejnila první oficiální video, na níž je zachycena nová generace modelu 6. Automobil bude vycházet z loni představeného konceptu Takeri. Jak video naznačuje, oba vozy si budou opravdu velice podobné.

Video zachycuje část přídě budoucí šestky, která je prakticky totožná s předkem studie Takeri. Pouze maska chladiče se lehce liší. Sama Mazda k videu říká, že podobnost budoucího modelu 6 a Takeri je jednoznačně záměrná.

Šéfdesignér nové šestky Akira Tamatani její předek popisuje jako promyšleně vyřezávaný obličej s ostrýma očima hledícíma vpřed, definovaný chromovaným, tzv. „signature wing.“ Takto automobilka označuje lištu spojující světlomety s maskou chladiče.

Nová generace šestky se začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2013. Sériový vůz však veřejnost poprvé uvidí na letošním pařížském autosalonu, který bude probíhat na přelomu září a října.

Pro Severní Ameriku se počítá s benzinovým dvoulitrem Skyactiv-G, kombinovaným se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou, tzv. Skyactiv-MT a Skyactiv-Drive.

V Evropě bude vůz vedle benzinového motoru nabízen rovněž s turbodieselem 2,2 Skyactiv-D, který pracuje už v Takeri.

Zatím není jasné, zda sériový automobil použije také systém rekuperace brzdné energie i-ELOOP, prezentovaný v Takeri. Jeho předností je to, že ukládá elektrickou energii do kondenzátoru. Díky tomu může i-ELOOP ukládat velké objemy elektřiny, na rozdíl od baterií lze kondenzátor rychle nabít a vybít, podle Mazdy v řádu několika sekund. Navíc nedochází ke snížení kapacity jako při častém užívání akumulátorů.

Podle dřívějších zákulisních zpráv má být nová Mazda 6 vyráběna ve čtyřech karosářských variantách. Sedan, liftback a kombi mají být později doplněny verzí kupé.

David Bureš
Diskuze (48)
12. 7. 2012 14:43
Re: VE STÍNU
Cece, jak chces delat prodeje v zemi, kde kupni sila je 0, kde plati moudra typu nejlepci je TDI pac to tahne vocpoda a Japonec az nakonec.

Mazda dojizdi na blbost ceskeho spotrebitele a na dovozni cla a vysoky kurz jenu.

Kdyby misto 550tis v zakladu stala 495 tis v zakladu, tak by se ten slavny Pasik zas tak paradne neprodaval. Clo je tu vylozene ke skode spotrebitele, protoze jinak je Mazda supr auto.

12. 7. 2012 08:48
VE STÍNU
Mazda 6, to je takové auto ve... stínu. Kdybys vycházel ze zdejších diskusí, litoval bys snad i Panameru, v reálu je to však úplně všechno jinak. Klasicky jinak. Image na bodu mrazu. Čím to? Přitom z japonského importu je to právě mazda, která důsledně pokrývá široké modelové porfolio. Věc je poměrně přehledná, mazda neumí šestku "prodat". Až příliš z toho vozu čiší snaha vyplnit kdejakou mezeru v segmentu, aniž by se kdo asi zamyslel nad tím, že právě ve střední třídě o nějaké vykrývání nejde, zde bodují jen ti, kteří tlučou zlatou střední takříkajíc "passatovskou" cestu. Tvrdší odladění podvozku, nijak zázračně vyvedená kabina, tohle není ta správná třídní genetika. Kolik myslíš že je reálných jezdců, jimž neučaruje klasika v podobě Apoštola a když ne klasika passata, pak je tu Mondeo a samozřejmě i Superb.

Já bych to dokonce definoval takto - někteří výrobci snad tvoří svá auta podle diskusí na autoportálech, neuvědomují si, že právě na těchto adresách však naleznou povětšinou jen plakátové toužiče, a vyzobávat z diskusí realistické diskusní perly (však jsou i zde), to holt po výrobcích nikdo nemůže chtít.

Lze v šestce tedy spatřovat nějaký budoucí garážový potenciál? Pochybuji o tom. Bude to stále stejné, na diskusích plakátová raketa, v reálu však ji potkat na silnicích bude tradiční úkol pro soukromé očko. Nedomnívej se však slepě, že je to ze stejného důvodu, jako u té Panamery. A právě tohle lze považovat za nejvýraznější potenciální problém budoucí mazdy 6.

BRAVO APOŠTOL :yes:
11. 7. 2012 22:32
To bude kraska
Tak toto bude fakt kraska na kolesach. ;)
Avatar - Well-being
11. 7. 2012 21:23
Re: Bohužel,
Pokud má někdo koncern VW spojen pouze s Citigo a Rapidem, pak chápu, že nechápe ... :-)
11. 7. 2012 18:42
Re: Bohužel,
Praktickost v nemoznosti otvorenia spolujazdcovho okna v Citigo z miesta jazdca? Praktickost v nemoznosti otvorenia zadnych okien z miesta jazdca v Rapide? Alebo tá skvela škrabka v Rapide? >:D