Dlouhodobý test: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon – Na cestách po Evropě

Dlouhodobý test: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon – Na cestách po Evropě

 
 

Naše dlouhodobě testované dieselové kombi vyrazilo na západ okusit kvalitní dálnice a úseky s neomezenou rychlostí.

Mazdě 6 Wagon 2,2 MZR-CD, která právě prochází dlouhodobým testem Auto.cz, jsme nadělili porci více než 5000 km po západoevropských dálnicích. Cesty po Nizozemsku, Belgii a především Německu důkladně prověřily schopnosti Mazdy na dlouhých trasách.

Typická dálniční rychlost 130 km/h znamená otáčky motoru 2400 min-1 a spotřeba paliva se pohybuje těsně pod 6,5 l/100 km. Tím Šestka nijak nevybočuje z obvyklých hodnot v daném segmentu.

Středně-třídního standardu se drží i utlumení pohonné jednotky a aerodynamický hluk.

O skutečných schopnostech auta ale vypoví víc vyšší rychlost. Maximum výkonu leží u všech verzí motoru 2,2 MZR-CD v 3500 min-1, naše prostřední verze v ten okamžik dává k dispozici 120 kW. Ručička otáčkoměru se v těchto otáčkách drží na 190 km/h a Mazda ze sebe vydává to nejlepší.

Udržet tuto rychlost není nejmenší problém a v případě nutnosti motor dokáže i uspokojivě akcelerovat. Mazda 6 ale překvapila něčím jiným.

Naprosto ukázková je její směrová stabilita. Auto dokáže držet přímý směr i v takto vysokých rychlostech – nevyžaduje žádné korekce řízení a prakticky se dá řídit bez držení volantu. To rozhodně nepovažujeme za samozřejmost, zvlášť když Mazda mimo dálnice nadšeně zatáčí a nemůže se ani spolehnout stabilitu plynoucí z vyšší hmotnosti (1575 kg patří mezi kombi střední třídy k nejnižším hodnotám).

Velmi kladně hodnotíme také sedadla. Mazda je v ceníku nazývá sportovní anatomicky tvarovaná, ve skutečnosti se ale jedná o pohodlná křesla ve sportovním designu, ze kterých nerozbolí tělo ani po tisíci kilometrech. Díky tomu není potřeba se obávat tvrdého podvozku – sedadla vynahradí ústupky v komfortu, které s sebou nese dynamicky naladěné šasi.

Udávaná maximální rychlost 212 km/h v praxi není limitem, dle GPS jsme dokázali dlouhodobě držet tempo přes 220 km/h. Pokoušení maxima ale zákonitě odebírá z nádrže ve velkém – spotřeba paliva prudce roste až ke 12 litrům. Projet skrz Německo na plný plyn bez jediného zastavení je nereálné, 64litrová nádrž pak vystačí sotva na 500 km.

Pokud naopak chcete šetřit, řešením je uklidit se do pravého pruhu a zpomalit na 100 km/h. Otáčky motoru klesnou na 1900 min-1 a spotřeba paliva se ustálí na 4,9 l/100 km.

Brzdným účinkem se Mazda ke špičce střední třídy neřadí. Nástup brzd je plynule dávkovatelný, brzdná síla ale zrovna přesvědčivá není. Aby auto brzdilo očekávaným účinkem, je potřeba se do pedálu pravou nohou více opřít. Na to je při jízdě po dálnici potřeba myslet a v hustším provozu uvážit volbu rychlosti a odstupu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Praha schválila další výkup pozemků pro linku metra D Praha schválila další výkup pozemků pro linku metra D

Hlavní město plánuje koupit pozemky v Písnici za zhruba…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese

Druhá generace Mazdy 6 si zachovala to nejlepší z…

Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé

Pavouci vrací úder a opět trápí majitele Mazdy 6. Do…

 



 
BMW dostanou nový digitální přístrojový štít. Podívejte se, jak bude vypadat!

BMW dostanou nový digitální přístrojový štít. Podívejte se, jak bude vypadat!

Dnes 16:52

BMW nechává nahlédnout do vývoje a blízké budoucnosti svých značek. Hlavním lákadlem je nový digitální přístrojový panel spolu s novou generací informačního systému.




Blesk.cz

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

Geislerová je znovu volná! Po třech letech rozchod se zeťákem herečky Šulcové

Geislerová je znovu volná! Po třech letech rozchod…

Každou chvíli si vyznávali lásku na sociálních sítích, ale loni to utichlo. Produkční a blogerka Ester…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Sandra

Sandra "Medojed" Mašková v pořadu Fight!: Zápasení…

Je aktuálně nejúspěšnější a nejpopulárnější zápasnicí Čechách. Sandra Medojed Mašková navíc patří mezi největší…

 

Reflex.cz

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…

Ekonom vs. feministka: Nerovnost platů žen a mužů není. Je to lež, která útočí na tradiční rodinu

Ekonom vs. feministka: Nerovnost platů žen a mužů…

Dva naprosto různé pohledy na fakt, že ženy mají tenčí výplatní pásky, přinese druhé vydání pořadu Proti Sobě…