Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Dlouhodobý test: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon – Na cestách po Evropě

Diskuze (22)
Naše dlouhodobě testované dieselové kombi vyrazilo na západ okusit kvalitní dálnice a úseky s neomezenou rychlostí.

Mazdě 6 Wagon 2,2 MZR-CD, která právě prochází dlouhodobým testem Auto.cz, jsme nadělili porci více než 5000 km po západoevropských dálnicích. Cesty po Nizozemsku, Belgii a především Německu důkladně prověřily schopnosti Mazdy na dlouhých trasách.

Typická dálniční rychlost 130 km/h znamená otáčky motoru 2400 min-1 a spotřeba paliva se pohybuje těsně pod 6,5 l/100 km. Tím Šestka nijak nevybočuje z obvyklých hodnot v daném segmentu.

Středně-třídního standardu se drží i utlumení pohonné jednotky a aerodynamický hluk.

O skutečných schopnostech auta ale vypoví víc vyšší rychlost. Maximum výkonu leží u všech verzí motoru 2,2 MZR-CD v 3500 min-1, naše prostřední verze v ten okamžik dává k dispozici 120 kW. Ručička otáčkoměru se v těchto otáčkách drží na 190 km/h a Mazda ze sebe vydává to nejlepší.

Udržet tuto rychlost není nejmenší problém a v případě nutnosti motor dokáže i uspokojivě akcelerovat. Mazda 6 ale překvapila něčím jiným.

Naprosto ukázková je její směrová stabilita. Auto dokáže držet přímý směr i v takto vysokých rychlostech – nevyžaduje žádné korekce řízení a prakticky se dá řídit bez držení volantu. To rozhodně nepovažujeme za samozřejmost, zvlášť když Mazda mimo dálnice nadšeně zatáčí a nemůže se ani spolehnout stabilitu plynoucí z vyšší hmotnosti (1575 kg patří mezi kombi střední třídy k nejnižším hodnotám).

Velmi kladně hodnotíme také sedadla. Mazda je v ceníku nazývá sportovní anatomicky tvarovaná, ve skutečnosti se ale jedná o pohodlná křesla ve sportovním designu, ze kterých nerozbolí tělo ani po tisíci kilometrech. Díky tomu není potřeba se obávat tvrdého podvozku – sedadla vynahradí ústupky v komfortu, které s sebou nese dynamicky naladěné šasi.

Udávaná maximální rychlost 212 km/h v praxi není limitem, dle GPS jsme dokázali dlouhodobě držet tempo přes 220 km/h. Pokoušení maxima ale zákonitě odebírá z nádrže ve velkém – spotřeba paliva prudce roste až ke 12 litrům. Projet skrz Německo na plný plyn bez jediného zastavení je nereálné, 64litrová nádrž pak vystačí sotva na 500 km.

Pokud naopak chcete šetřit, řešením je uklidit se do pravého pruhu a zpomalit na 100 km/h. Otáčky motoru klesnou na 1900 min-1 a spotřeba paliva se ustálí na 4,9 l/100 km.

Brzdným účinkem se Mazda ke špičce střední třídy neřadí. Nástup brzd je plynule dávkovatelný, brzdná síla ale zrovna přesvědčivá není. Aby auto brzdilo očekávaným účinkem, je potřeba se do pedálu pravou nohou více opřít. Na to je při jízdě po dálnici potřeba myslet a v hustším provozu uvážit volbu rychlosti a odstupu.

Diskuze (22)
25. 7. 2012 11:55
Re: Spojka
aj ja si dalsie auto kupim asi s automatom. pohodlie v kolonach. ale inak mi maual vobec nevadi a ani ta spojka.
25. 7. 2012 11:52
Re: Spojka
mam ten isty motor, spojka je uplne v pohode, nepripada mi ani extra tvrda, mal som predtym auto s tvrdsou spojkou. samozrejme, ked sadnem do fabie, tak jej spojka je makka ako maslo, az mi to je neprijemne. tak si asi treba zvyknut, neviem.
Avatar - Shr3k
29. 8. 2011 18:22
Re: Spojka
Co jsem naposledy vypomáhal známému prodejci a převážel nějaké benzínové 1.8 a 2.0 šestky či pětky, spojka byla vždycky v pohodě. Ale ať tak nebo jinak, ve městě je to pochopitelně otrava.
29. 8. 2011 14:17
Re: Spojka
Protože mě ta spojka štvala tak jsem vlezl i do M6 v benzínu 1,8l i 2l. Tam o velkém krouťáku nemluvme a ejhle - spojka šla těžko stejně. Takže já nevím jak bych to řešil, to by asi měli kluci v Mazdě.
Avatar - Shr3k
29. 8. 2011 13:52
Re: Spojka
Měl bych jen dotaz, jak bys chtěl jinak technicky řešit vysouvání spojky, která musí udržet 400 Nm, musí rychle fungovat a má mít nějaký prokluz? U manuální 330d se tomu od dob E46 taky nikdo nedivil a nediví a sám víš, že 335d manuál ani nemá, protože vyšlapávat spojku, co má unést 580 Nm, to aby měl jeden lýtko jak kulturista.