Mazda MX-5 Speedster Evolution a MX-5 RF Kuro sází na muší váhu
Mazda před rokem do Las Vegas přivezla koncepty MX-5 Spyder a Speedster, z nichž ten druhý jmenovaný se zde ve své nové podobně jako MX-5 Speedster Evolution představuje i letos.
Modrý lak loňského provedení je sice minulostí a místo něj se letos MX-5 Speedster Evolution do sněhobílého odstínu, ale jinak zachovává všechny hlavní rysy svého předchůdce.
Hlavním cílem tohoto konceptu, vycházejícího ze závodní MX-5 Global Cup, je dosažení co nejnižší hmotnosti pro zajištění těch nejzábavnějších jízdních zážitku. Díky tomu zde opět chybí čelní sklo i střecha a v interiéru je jen to nejnutnější pro jízdu. Volant je s ohledem na použití přilby bez airbagu a přístrojový štít tvoří jediný displej.
Výsledkem odtučňovací kúry je podle materiálů automobilky snížení hmotnosti o 45 kg oproti loňskému konceptu a 159 kg oproti výchozímu sériovému provedení současné MX-5 s plátěnou střechou. Hmotnost MX-5 Speedster Evolution se má tedy nyní pohybovat okolo 900 kg.
Mazda MX-5 RF Kuro je na rozdíl od svého sourozence bez střechy čerstvou novinkou, která má především přilákat zákazníky k letošní novince s pevnou skládací střechou, z níž přímo vychází a liší se od ní především svou matnou povrchovou úpravou karoserie.
Další úpravy se týkají podvozku. Ten totiž dostal stavitelné odpružení ze závodní MX-5 Global Cup a kontakt s asfaltem zajišťují 17palcová kovaná kola Rays s pneumatikami BF Goodrich Rival G-Force o rozměrech 215/45 R17. K technice ukryté pod kapotou se oficiální materiály automobilky nevyjadřují ani u jednoho z této dvojice vozů.