Mazda v Ženevě: 2 x MX, 1x vodík a 1 x facelift

Mazda v Ženevě: 2 x MX, 1x vodík a 1 x facelift

 
 

Jako obvykle testuje Mazda reakce veřejnosti na nový model prostřednictvím studie. Tentokrát byla hlavní hvězdou stánku studie MX-Flexa, která je všeoběcně považována za nástupce modelu Premacy.

Jako obvykle testuje Mazda reakce veřejnosti na nový model prostřednictvím studie. Tentokrát byla hlavní hvězdou stánku studie MX-Flexa, která je všeoběcně považována za nástupce modelu Premacy. Evropskou premiéru si také odbyl koncept Mazda MX-Micro Sport. Technickou lahůdkou bylo představení nové verze unikátního motoru RENESIS využívající vodíkové palivo a inovovaná verze Mazdy Tribute.

MX-Flexa
Na společné platformě s Mazdou3, potažmo Focusem C-MAX o velkorysém rozvoru 2.750 mm (při délce 4470 mm) přijíždí malý velký vůz, kombinující praktičnost s maximálně sportovním fleurem. Nabízí plnohodnotné pohodlí a štědrou porci prostoru šestici cestujících, případně sofistikovaný systém E-ZZ-FOUR na bezpečný a snadný převoz až čtyř kol. Všechna místa k sezení jsou v maximální možné míře unifikována a zadní lze snadno složit do podlahy pomocí jednodotykového systému KARAKURI, známého už např. z Mazdy 6. Z téhož vozu pochází i pohonná jednotka, příčně uložený zážehový čtyřválec 2,3 l (126 kW, 214 Nm), doplněný čtyřstupňovým automatem. Stejně jako ve Focusu je přední náprava typu McPherson, zadní je víceprvková. Po prvních praktických zkušenostech s C-maxem lze prohlásit, že jízdní vlastnosti budou jistě špičkové. Nejen praktickým doplňkem budou posuvné dveře o šířce 700 mm na obou stranách a konceptu velmi sluší exkluzivní 18" disky.

MX-Micro Sport – Silná a sportovní
Na platformě Mazdy2 postavená studie disponuje výkonným zážehovým motorem o objemu 2,0 litru s výkonem 110 kW/150 k a maximem krouticího momentu 187 Nm při 4 500 ot/min. Relativně vysoký vůz je osazen šestistupňovou převodovkou a poháněna jsou přední kola. Zajímavostí je také kombinace McPhersonu na přední nápravě a klikové zadní nápravy s torzní příčkou. Ve třídě subkompaktů tak vznikl vůz, který velmi dobře vypadá, kypí silou a je schopen komfortně a stylově přepravit čtyři osoby. Navzdory dynamickému a sportovnímu designu nabízí interiér nové Mazdy MX-Micro Sport hojnost prostoru v oblasti hlavy i kolen.

RX-8 s vodíkovým rotačním motorem
Mazda také představila pohonnou jednotku využívající alternativní palivo, která slučuje vodíkové palivo s unikátní rotační technologií agregátu RENESIS. Jelikož tento koncepční motor využívá benzin i vodíkové palivo, je Mazda přesvědčena, že v případě Mazdy RX-8 s vodíkovým agregátem RE se jedná o reálný vůz využívající alternativního paliva. Provoz na vodíkové palivo vyžaduje u tohoto motoru provedení určitých úprav, díky kterým by jeho výroba byla relativně málo nákladná. Jako takový by pak přispěl propagaci využití vodíkového paliva i rozvoji nezbytné infrastruktury tohoto alternativního paliva. Maximální výkon při provozu na benzín/vodíkové palivo je 154kW/81kW, obojí při 7200 otáčkách, kroutící moment pak vrcholí hodnotou 222Nm/120Nm při 5000 otáčkách. Zajímavostí jsou dvě hrdla palivových nádrží, na jedné straně se tankuje vodík, na druhé pak benzín. Až budete zastavovat u pumpy, pořádně si rozmyslete pro co jste vlastně přijeli.

Facelift Tribute
Další premiérou na letošním ženevském autosalónu je inovovaná verze SUV Mazda Tribute. Nová verze představuje zážehový agregát MZR o objemu 2,3 litru, novou technologii pohonu všech čtyř kol (AWD), inovované prvky pasivní i aktivní bezpečnosti a zdokonalený interiér, a to vše pod modernizovaným exteriérem.

Kombinaci Mazda Tribute se zážehovým šestiválcem 3,0 litru nyní doplní varianta s novým zážehovým motorem MZR 2,3 litru 110 kW/150 k – který nahrazuje agregát o objemu 2,0 litru. Vůz je nyní vybaven spojkou s aktivním ovládáním krouticího momentu (ATCC= active torque control coupling). Tento systém využívá progresivního systému řízení motoru, který nepřetržitě sleduje rychlost otáčení kol a polohu škrticí klapky. Na základě těchto údajů určuje stav vozidla i předpokládaný záměr řidiče a automaticky ovládá elektromagnetickou spojku, která převádí krouticí moment na zadní kola vozu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…