Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda6 dostane nové motory 2,2 MZR-CD s 92, 120 a 136 kW

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Nový turbodiesel se do nových Mazd dostane na začátku roku 2009. Nejvíce se od jeho instalace očekává v modelech CX-7 a Mazda6. Místo jediné naftové motorizace nabídne Mazda rovnou tři se stejným zdvihovým objemem.

Nová rodina motorů má zdvihový objem o 10 % větší než současný motor 2.0 MZR-CD. Cílem vývoje přesto bylo udržet zástavbové rozměry co nejblíže předchozímu agregátu. I když přibyly vedle zdvihového objemu například vyvažovací hřídele, je nový motor jen o 6 kg těžší než 2.0 MZR-CD. Mazda slibuje nejen výbornou spotřebu, ale také jeden z nejtišších naftových motorů současnosti.

Turbodmychadlo VGT má nově místo přímých složitěji tvarované nastavitelné rozvaděcí lopatky na výfukové straně, což přispívá k lepším maximálním hodnotám i zkrácení reakční doby motoru na povel akcelerovat v nízkých a středních otáčkách. Maximální pracovní tlak v systému common-rail byl zvýšen ze 180 na 200 MPa, vstřikovače mají místo šesti nově deset otvorů s menším průměrem (0,119 mm místo 0,13 mm), nižší je také kompresní poměr 16,3:1.

Nový čtyřválec patří podle Mazdy k superčistým motorům nové generace. Podle interních analýz automobilky je již dnes schopen plnit emisní normu Euro 5. Hlavní technickou inovací má být uvedení nového filtru pevných částic s výrazně zlepšenou funkcí. To spočívá v prodloužení intervalu mezi regeneracemi filtru, což přímo ovlivňuje spotřebu paliva. Samotná regenerace je díky novému pórovitému keramickému materiálu, který obsahuje molekuly kyslíku, asi o dvě třetiny kratší než u konvenčních filtrů pevných částic.

Mechanismus regenerace se nemění. Je k ní zapotřebí krátce zvýšit teplotu výfukových plynů tak, aby nashromážděné saze ve filtru shořely. Prodloužení intervalu regenerace společně s jejím zkrácením umožnilo snížit spotřebu.

Mazda6 - Nová generace naftových motorů
Motor2.2 MZR-CD Low2.2 MZR-CD Mid2.2 MZR-CD High2,0 MZR-CR
Zdvihový objem [cm3]2184218421841998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]92/3500120/3500136/3500103/3500
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]310/1800-2600360/1800-3000400/1800-3000330/2000
Max. rychlost [km/h]195212218204
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,69,08,310,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,55,55,65,6
Pohotovostní hmotnost [kg]1445144514551425

Více o motorech samotných a naše první zkušenosti za volantem šestky s novým turbodieselem zveřejníme příští týden.

Ondřej Láník
Diskuze (25)
16. 11. 2008 09:19
Re: Hope japončíku
S tím podvozkem si děláš srandu,že? Takové jízdní vlastnosti v současnosti nemá žádná předokolka v této třídě (AR159 je super, ale je to bachraté auto) Motory možná tak v benzínu, ale beru pořád to, že nabídka benzínových motorů pokryje 90% trhu, že není nějaká 200 koňová verze, no dobrá, ale těch prodejů nebude tolik. Na poli naftových motorů příchodem 2.2 je to už dobré. Zpracování interiéru - no to je diskutabilní, protože slícování je špičkové, ano materiály by mohli použít o něco lepší, že se nelíbí design (to je subjektivní). Nebude to fleetové auto a zaplať pánbůh, že nebude. Nebude to premiovka Audi, BMW nebo MB.
15. 11. 2008 23:14
Re: Hope japončíku
Chcel by som vedieť ČO jej k špičke chýba ... Podľa ma nič, len lokálpatriotizmus Európanov ...
15. 11. 2008 23:10
Re: Klamstvo
Chválabohu!
Avatar - freeman
13. 11. 2008 21:10
Re: Klamstvo
Sorry hoši ! Tento krát máte úplnu pravdu. Motor od mazdy je iný. Moja chyba. Bol som moc zbrklý ! A kajam sa !
Avatar - skejpa
13. 11. 2008 21:07
Re: Klamstvo
benzinove ctyrvalce od objemu 1.8 az po tusim 2.5 jsou vyhradne vyvoj mazdy. ford to pouze prebira. v tom si jsem jistej. s dieslem je to na spekulaci, tam sem pravdu jeste poradne nehledal ale nekde se jiz psalo, ze motory s objemem nad 1.8 si mazda dela taky sama. Mazda od Fordu totiz neprebira zadny motor (pro vetsi modely viz M5, M6, CX-7 - pro M2 a M3 ano) a spis prebira podvozkove platformy (viz M2 a M3). nova mazda 6 ale taky nema s fordem co delat. M6 ma s fordem spolecneho asi leda tak tech 33% co Ford v Mazde vlastni...