Mazda6 MPS - že by konkurence BMW M3?
Mazda6 svými sportovními, až lehce agresivními, liniemi rázně rozčeřila uhlazené vody designu ve střední třídě. Nejnovější koncepční studie MPS tyto linie dále rozvíjí a sází na nekompromisní sportovní vzhled. Práce na tomto voze se ujalo vývojové centrum v německém Oberurselu a vložilo do vzhledu výrazně sportovní dynamiku. Přídi vozu dominuje další verze typické masky ve tvaru pětiúhelníku a mohutný nárazník se spoilerem. V něm jsou zakomponovány rozměrné vstupy chladícího vzduchu pro silný motor a výkonné brzdy, které byly inspirovány stejnými prvky sportovního kupé RX-8. Také záď vozu dostala nárazník se spoilerem tvarovaným jako Venturiho difuzory. Dynamický vzhled zádě doplňují dvě lichoběžníkové koncovky výfuku. Harmonii celku doplňují rozšířené lemy blatníků s velkými 18palcovými koly a speciální lak "silver storm" (stříbrná bouře).
Co naznačuje dynamický vzhled, to zcela jednoznačně potvrzuje technologie pohonu. Pod kapotu je umístěn nový, přeplňovaný motor o objemu 2,3 litru, vybavený přímým vstřikem paliva. Tato konstrukce zajišťuje nejen potřebný vysoký výkon, ale především nízkou spotřebu paliva a hladinu emisí. Při výkonu 206 kW (280 k) při 6500 ot/min a točivém momentu 360 Nm při 3500 ot/min, plní motor s přehledem i emisní normu Euro IV. Tohle stádo koní již potřebuje adekvátní převodové ústrojí, pro spolehlivý přenos své síly na vozovku. O to se stará ručně řazená šestistupňová převodovka se zkráceným chodem řadící páky přes elektronicky ovládaný systém 4WD. Ten je doplněn ještě diferenciálem s omezeným prokluzem, který napomáhá k lepším vlastnostem v zatáčkách. Své v přenosu výkonu na silnici hraje také zdokonalené zavěšení kol. Přední dvojitá lichoběžníková náprava i zadní víceprvková prodělaly optimalizaci a navíc byla zvýšena tuhost karosérie pro přesnou odezvu podvozku na řidičovy pokyny. Poslední článek podvozku, kola, mají rozměry 8J x 18 a pneumatiky 245/40 ZR 18 nesou značku Michelin Pilot Sport. Vedle pohonu všech kol dále pomáhá řidiči také stabilizační systém DSC a dnes již standardní ABS.
Pozornosti neušel ani interiér vozu. Základní barvou je černá, která je kombinovaná s bílou na čalounění kožených sedadel, či tmavě modrou v případě přístrojů. Ovladače jsou vyrobeny z hliníkové slitiny, což dodává výrazně sportovní dojem. Z elektronických systémů stojí za pozornost dálkově otevírané dveře a zarytému sportovci rozbuší srdce tlačítko uvádějící v činnost spouštěč motoru...