McLaren P1: Produkční hypersport konečně na oficiálních fotkách

 

Nový hypersport s emblémem McLarenu známe již od loňské Paříže, ale až nyní jsou k dispozici fotky produkční verze.

V pořadí třetí skutečně sériový silniční vůz od McLarenu se nám ukazoval postupně. Loni v Paříži jsme viděli oranžovou studii. Výrobce sám později řekl, že už byla funkční, jen interiér se nacházel před dokončením. Britská střela absolvovala americké privátní turné a od začátku února se objevují další snímky. Nejdříve zamaskovaný prototyp při zkouškách, pak vnitřek auta, několik rentgenových snímků... a také první oficiální čísla. Nyní tu máme konečně sériovou verzi.

Od konceptu se liší jen v detailech, změnil se zadní vstup vzduchu, přibyly také dva další otvory v karbonovém předním nárazníku a dostala silniční pneumatiky. Nutné úpravy byly koneckonců už ohlášeny na jednom ze soukromých představení v New Yorku loni v prosinci. Produkční P1 také dostal světlejší odstín oranžové místo jedovaté metalízy Volcano, kterou byla lakována studie. Tradice je třeba ctít, Bruce McLaren by měl určitě radost!

Ještě ke zmíněným číslům. McLaren 20. února oficiálně oznámil, že P1 je hybrid. Vidlicovému osmiválci se dvěma turbodmychadly zůstal objem 3,8 l z již prodávaného MP4-12C, podporuje jej ovšem navíc ještě elektromotor. Společně poskytují 674 kW (916 k). Točivý moment kulatých 900 N.m při 4.000 otáčkách přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka na zadní nápravu.

Benzinová jednotka sama o sobě dává 542 kW (727 k) při 7500 min-1 a 720 N.m/4000 min-1. Elektromotor s parametry 132 kW (179 k) a 260 N.m pochází z vlastního vývoje, tedy konkrétně od divize McLaren Automotive. Původ v královně motoristického sportu mají nastavitelné křídlo včetně DRS (Drag Reduction System) a systém IPAS (Instant Power Assist System), který dává elektromotoru krátkodobě až dvojnásobek jeho výkonu. Oba se ovládají tlačítky na volantu. Akumulátory v karbonové skořepině váží 96 kg a palubní nabíječkou je lze doplnit zpět na plnou kapacitu během dvou hodin. Hypersport je schopen pouze na „čistý“ zdroj pohonu ujet zhruba 10 km.

Konstrukci podvozku doplňují hliníkové deformační zóny, panely karoserie jsou z uhlíkových vláken, kovové vnější části pak z titanové slitiny. McLaren P1 by měl vážit zhruba 1,3 tuny. Nevznikne více než 500 kopií a každá z nich má stát 1,2 milionu dolarů, tedy necelých 23,5 milionu korun.

Výkony zůstávají dosud v tajnosti, ale počítejme se sprintem z 0 na 100 km/h za maximálně 3 s, spíše s ještě nižší hodnotou. Nejvýše by měl bolid uhánět až 350 km/h. I počítačový hráč si však vzpomene, že v klasické Need For Speed 2 vymáčkl z legendárního F1 o nějakých 20 km/h více...

McLaren P1: Hypersport v detailech

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



To je škody! Unikátní McLaren P1 divize MSO skončil v plamenech To je škody! Unikátní McLaren P1 divize MSO skončil v plamenech

Tento konkrétní kousek patřil mezi nejznámější vozy…

Výkladní skříň inovací a technologií: McLaren P1 slaví pět let existence Výkladní skříň inovací a technologií: McLaren P1 slaví pět let existence

Britské hyperauto s označením P1 debutovalo v roce 2012.…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…