25.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

McLaren rozšiřuje nabídku, 570 GT láká na velký kufr a tišší výfuk

 

Nabídku McLarenu rozšiřuje dříve avizované gran turismo. Vychází z kupé 570S a nabízí větší komfort.

McLaren postupně rozšiřuje nabídku své nejmenší řady Sports Series. Kupé ve verzích 570S a 540C doplňuje praktičtěji laděný model 570GT, který se světu oficiálně představí příští týden na ženevském autosalonu. Později se můžeme těšit ještě na třetí karosářskou variantu, kterou patrně bude roadster.

570GT vychází z kupé, proti němuž se však liší standardně dodávanou panoramatickou střechou, kterou doplňuje skleněný poklop nad motorovým prostorem. Zatímco panoramatická střecha prosvětluje interiér, zadní poklop vytvořil nový prostor pro uložení zavazadel.

Tento zadní zavazadelník nabízí objem 220 litrů a doplňuje zavazadlový prostor v přídi, kam se stejně jako v běžném kupé vejde jen 150 litrů zavazadel. Díky těmto dvěma prostorům pro bagáž s celkovým objemem 370 litrů McLaren tvrdí, že je 570GT vůbec nejpraktičtějším modelem v jeho historii. Lákat u sporťáku na praktičnost? Tak to tu snad ještě nebylo…

Skleněný poklop se otevírá do strany, která se bude lišit podle toho, zda je daný exemplář určen pro levostranný, nebo pravostranný provoz. Sklo je rámováno karbonovým rámem, což zajišťuje dostatečnou torzní tuhost.

Komfortu na palubě mají pomáhat i pneumatiky. 570GT používá speciálně vyvinutou verzi gum Pirelli P Zero s až o tři decibely sníženou hlučností. Obutí využívá patentovaný systém rušení šumu, který absorbuje vibrace od silnice a jejich přenos do kabiny. Odpružení je navíc měkčí než u 570S, tuhost tlumičů byla na přední nápravě snížena o 15 %, vzadu o 10 %.

Také výbava myslí na komfort. Standardem je kožené čalounění, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla s pamětí nebo parkovací čidla vpředu a vzadu. Specialitou jsou i nové tlumicí materiály na přepážce mezi kabinou a motorovým prostorem. Výfukový systém vozu byl upraven tak, aby nedělal takový randál jako v 570S.

O pohon se stará známý 3,8litrový osmiválec twinturbo se 419 kW (570 koní) a 600 N.m, který byl převzat z 570S. Síla motoru je posílána na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Z 0-100 km/h 570GT zrychlí za 3,4 sekundy a jede až 328 km/h. Na stovce je o 0,2 sekundy pomaleji než 570S, maximální rychlost je ale shodná.

První zákazníci se nového McLarenu 570GT dočkají před koncem letošního roku. Ti britští za něj zaplatí 154.000 liber, což je v přepočtu asi 5,2 milionu korun. Novinka je tak asi o 330.000 korun dražší než 570S.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




McLaren 570S GT4 odhalen a 570S Sprint potvrzen McLaren 570S GT4 odhalen a 570S Sprint potvrzen

McLaren Automotive rozšiřuje svou Sport Series o závodní…

McLaren 570S GT: Stále pro dva, ale s větším kufrem McLaren 570S GT: Stále pro dva, ale s větším kufrem

Luxusnější verze McLarenu 570S asi nebude mít 2+2místnou…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly. Imagination Festival slaví páté výročí

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly.…

Festival, který na jednom místě spojil elektronické žánry drum'n'bass, hardcore a jejich příbuzné styly a…

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

 

iSport.cz

Zmar Litvínova. Kometa dorazila hosty dvěma góly během jednoho oslabení

Zmar Litvínova. Kometa dorazila hosty dvěma góly…

Hodně specifickým způsobem korunovala brněnská Kometa svoji výhru nad Litvínovem (7:1) v zápase, který patřil…

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

To byl zápas! Fotbalisté Borussie Dortmund v souboji Ligy mistrů s Realem Madrid dvakrát prohrávali, ale nakonec…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…