Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes A 160 CDI: Nový základ od Renaultu nabídne výkon 66 kW

David Bureš
Diskuze (137)
Nové základní verze přeplňovaného vznětového čtyřválce se dočkala také třída B. V jejím případě známe i českou cenu - 545.000 korun.

Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku motorů pro kompaktní modely. Zatímco třídy A a B se dočkaly nového základního turbodieselu, CLA je možné objednávat i ve vrcholné verzi z dílny AMG.

Vznětový agregát s označením 160 CDI o výkonu 66 kW pochází z dílny Renaultu, jedná se o slabší verzi již prodávaného motoru o zdvihovém objemu 1461 cm3 (180 CDI). Točivý moment vrcholí hodnotou 220 N.m. při 1750-2750 min-1. Motor spolupracuje se šestistupňovým manuálem.

Nová verze tohoto turbodieselu je na českém trhu v současnosti dostupná pouze pro třídu B. V případě MPV je tato jednotka nabízena za 545.000 korun. Za tuto cenu však není možné „béčko“ doplnit jinými zvýhodněnými pakety, zájemci o ně musí zaplatit 584.430 Kč.

V případě třídy B je novinkou také turbodiesel 180 CDI. Pod stejným označením se skrývá nový motor – dřívější 1,8litrový agregát nahradila patnáctistovka od Renaultu o totožném výkonu 80 kW.

Normovaná spotřeba paliva v kombinovaném cyklu díky jinému agregátu klesla ze 4,4 litru na 100 km na 4,1 litru na 100 kilometrů.

Mercedes-Benz – technické údaje nově nabízených verzí
ModelA 160 CDIB 160 CDIB 180 CDIB 180 CDI BEEB 220 4MATIC
Převodovka6M6M6M (7DS)6M7DS
Zdvihový objem [cm3]14611461146114611991
Válce/ventily4/24/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]66/-66/-80/-80/-135/-
Největší toč. mom. [N.m/min-1]220/
1750-2750
220/
1750-2750
260/-260/-300/-
Max. rychlost [km/h]180180190 (190)190225
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,814,011,6 (10,7)11,67,5
Komb. spotřeba [l/100 km]3,84,14,13,86,5
Cena [Kč]-545.000605.000616.713732.050

B 180 CDI je počínajem července dostupné také v úsporné variantě BlueEfficiency Edition. V tomto případě kombinovaná spotřeba klesne na 3,8 litru na 100 km. Toto provedení se chlubí lepší aerodynamikou nebo delšími převodovými stupni.

Na trh bylo v červenci uvedeno také B 220 s pohonem všech kol, který zatím pro toto MPV nebyl dostupný.

Nových variant se dočkal také sedan CLA. Novým vrcholem je CLA 45 AMG s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 265 kW, tato verze je k dispozici i s pohonem všech kol. Systém 4Matic je možné přiobjednat i pro CLA 250.

David Bureš
Diskuze (137)
4. 7. 2013 17:41
Re: fakta
Napis mi pla systemove nedostatky motora 2,0dci, kedze o nom pises ako o tragickom. Podla mna len trepes totalne bludy.
3. 7. 2013 14:21
Re: diamanty jsou vecne
precti si to ještě jednou, ona znacka VW pokrejva 8 znacek s beznyma autama nižší stredni a stredni tridy?
Avatar - Hittman
3. 7. 2013 11:12
Re: diamanty jsou vecne
No ty jsi nabyl dojmu, že ostatní dealeři či distributoři se necpou do firemních flotil a neuplácejí? Že to dělá jen vw??
Já znám tedy jeden rakouský koncern, kde u nás mají finanční limit na auto, kde si mohou teoreticky koupit co chtějí do výše určené částky a to si určují lidé, kteří v tom autě budou jezdit. Je pravda, že obchoďáci dostali kie ceed první generace, která se firmě osvědčila v poruchovovosti a drahém servisu tak, že to bylo poprvé a naposled, kdy je pořídili. Např. výměna předního skla u autotorizovaného servisu Kie vyšlo o 6 tis dráž než u servisu škodovky, takže sklo na kie nakonec vyměnili ve škodovce.
A pokud jsi takový optimista, že největší úplatky dává vw a že třeba korejci se na to jen dívají, tak si tvrdě na omylu.
Koupil jsem do své firmy nový trafic cca před 6ti lety. Do 20tis přestal chodit pás u řidiče, nastavování zpětných zrcátek a hučelo ložisko, které ovšem technik hučet neslyšel...a to se při 100km/h nedalo v autě bavit mezi sebou bez řvaní.
Já nikdy neříkal, že vw je svatý a nebo že dělá super auta a bůh ví co. Kdepak. Ale realita je taková, že německá auta jsou kvalitativně stále nad francouzskými, dnes bych řekl že i ti korejci je předběhli >:-[]
A co se týče obyč lidí, tak a) nemají tolik peněz, aby si koupili např. vw v plné palbě, tak jdou za levnějšíma francouzama, kteří si zbytek ceny vytáhnou v servisu. b) myslíš, že když si někdo kupuje auto, běží hned za vw?? Já takového neznám, větši si vyzkouší dost aut, než se rozhodnou.
3. 7. 2013 09:43
Re: diamanty jsou vecne
zaprvé, o tech autech někdo rozhoduje, a cesto je to clovek kteremu je naprosto putna jak kvalitni to auto je, delal jsem pro firmu kde maj cca 300 firemních aut pro obchodaky, a ten kdo tam rozhoduje o koupi tech aut, je schnilej dement co ma za kamarady snad kdejakého vlastnika autosalonu/servisu v okoli te firmy, no a schvalne cim myslis ze se v te firme jezdi, ano 8 ruznejma znackama aut, a nejzajimavejsi v te firme bylo zjisteni, ze nejmíň poruchova auta z flotili jsou benzinaky v LPG s automatem i presto ze mají největší najezdy, no a schvalne co bys řekl ze se za poslední 4 roky kupuje v te firme za auta? ano diesely s manuálem >:D

je to proste jen o penezich k nekomu do kapsy, a nedelam si iluze ze tak to funguje u spousty firem co maj vetsi flotyli, vcetne tech statnich/polostátních, viz třeba kauza Prazske policie kde vydirali majitele autoservisu :-)

zaslepenost nekterych jedincu, ze VW je uzasne jen proto ze jich je hromada je dosti k smichu, je jich hromada protože jsou oblibene prave jako flotilove vozi které se proste toci a často jsou o dům dal po 2 letech, dnes i po 4-6, nic vic a nic min, cos dosti často zkresluje vidiny nekterych co si takove auto od firmy odkoupej za super cenu, no kdo by si sam posobe nekoupil auto za zlomek ceny a pak ho nevychvaloval?
3. 7. 2013 09:34
Re: diamanty jsou vecne
ty vis v jakym stavu ty auta jsou? ja to teda z fotek nejakyho tipcars fakt nepoznam, ono si staci projit bazary a zjistis ze na fotkách vonavka, muze bejt z technického hlediska vrak ;-) i taxik co ma nadreno k milionu se da nablýskat tak, ze bys mu uveril i 50k km na tachu >:D