Mercedes A 45 AMG: Rázná odpověď na Audi RS3
S blížícím se příchodem Mercedesu-Benz třídy A ve vrcholné verzi AMG vůz odtajnil některá svá tajemství. Tobias Moers, šéf vývoje v AMG, sdělil britským médiím, že už od počátku vývoje bylo hlavním cílem konstruktérů dosažení výkonu pětiválce z Audi RS3.
Mercedes-Benz A 45 AMG nicméně nebude používat 2,5litrový přeplňovaný pětiválec jako Audi, nýbrž výrazně upravený dvoulitrový čtyřválec známý z verze A 250. Díky přepracované hlavě válců, použití jiného sacího systému a dalším změnám má tato jednotka (s interním označením M270 Evo) nabídnout výkon 246 kW. Točivý moment pak bude vrcholit výrazně nad hodnotou 400 Nm.
Audi RS3 Sportback nabízí výkon 250 kW. Mnichovský konkurent – BMW M135i– pak má být poháněn řadovým šestiválcem s turbodmychadlem twin-scroll o výkonu vyšším než 221 kW (300 k).
Na vývoji motoru pracovala britská odnož Mercedesu, divize High Performance Engine sídlící v Brixworthu v centrální Anglii. Agregát bude nejsilnějším čtyřválcem, který byl kdy použit v sériovém Mercedesu.
Čtyřválec bude spolupracovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, poháněna budou všechna kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex. V případě vysokého zatížení však bude točivý moment motoru primárně posílán na zadní kola. Samozřejmostí je také rekuperace brzdné energie a systém start-stop.
Výrazně upraven bude podvozek, počítá se tužšími pružinami a tlumiči, automobil bude mít také širší rozchod kol. Vůz také bude níž silnici než běžné áčko. Elektromechanický posilovač řízení byl přepracován pro větší citlivost ve středové pozici. ESP bude možné nastavit ve třech režimech, navíc jej bude možné i zcela vypnout.
Vzhledově se A 45 AMG bude lišit výrazným bodykitem. Automobil dostane výraznější přední nárazník, přepracovanou mřížku chladiče, rozšířené přední blatníky a zadní spoiler. Nový bude také zadní nárazník s difusorem a chromovanými koncovkami výfuku. Uvnitř budou sportovní sedačky a přepracované obložení.