Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG S 63 4Matic Cabriolet Edition 130 je oslavou motorismu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Automobilka Mercedes-Benz se rozhodla prostřednictvím limitované série luxusního kabrioletu připomenout a zároveň oslavit své kořeny a počátky automobilismu.

Karl Benz požádal 29. ledna roku 1886 příslušný úřad o patent na svou tříkolku, respektive dle spisu vozidlo poháněné plynovým motorem. Právě na tuto dobu a zároveň i pokrok, který automobily za 130 let učinily, má odkazovat Mercedes-AMG S 63 4Matic Cabriolet Edition 130, jehož premiéra se odehrála na letošním autosalonu v Detroitu.

Luxusní kabriolet v provedení Edition 130 se pyšní jedinečným odstínem laku karoserie, pojmenovaných alubeam silver, jemuž sekunduje plátěná střecha v červené Bordeaux a matně černá 20palcová kola s deseti paprsky, za nimiž vykukují červené brzdové třmeny a karbon-keramické kotouče.

Interiér pak ovládla kůže nappa v odstínech červená Bengal a černá, které ovšem může na přání nahradit kombinace krystalické šedé s černou a doplňovat obložení lakované pianovou černí. Další výjimečné detaily pak mají představovat koberečky s červeným nebo šedým obšitím v závislosti na zvoleném čalounění sedadel.

Na volantu a středové konzole nebude chybět plaketa, odkazující na název limitované edice a ke každému vozu bude dodána krycí plachta s nápisem Edition 130 – 1 of 130. Každý majitel pak při převzetí vozu dostane Welcome Package, obsahující hliníkovou schránku na klíček a ozdobný přívěšek.

Technika kabrioletu zůstává beze změny a pod kapotou bude pracovat 5,5litrový osmiválec biturbo o výkonu 430 kW (585 k) při 5500 min-1 a točivém momentu 900 N.m dostupném od 2250 do 3750 min-1, který spolupracuje se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol.

Mercedes-AMG S 63 4Matic Cabriolet má maximální rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h, ale jeho majitelé se mohou opájet akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Spotřeba paliva v kombinovaném režimu má být 10,4 l benzinu na 100 km.

Jak už vám určitě došlo, automobilka hodlá v rámci této edice vyrobit pouze 130 vozů, jejichž dodávky zákazníkům se rozběhnou v dubnu letošního roku. Cena na sousedním německém trhu je stanovena na 226.457 Eur (zhruba 6.150.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Avatar - flyboyeda
13. 1. 2016 14:50
Re: Nechápu smysl kabrioletů
to si napsal moc hezky, za to ti dám palec nahorů :yes:
13. 1. 2016 12:16
Re: Nechápu smysl kabrioletů
Je to tak Edo. Svět je zlej, musím pít starý víno, žrát plesnivej sejra a jezdit v placatým autě bez střechy:)
Avatar - Individualita
13. 1. 2016 09:56
Re: Nechápu smysl kabrioletů
Já naopak lepší typ vozu neznám :-!
Avatar - white label
12. 1. 2016 21:25
Re: Nechápu smysl kabrioletů
Když máš strach z ozonové díry, úpalu, rakoviny, hmyzu a seroucích ptáků, k tomu "pleškomplex", v autě si dobrovolně pouštíš hrůzy a potřebuješ důkladnější zateplení, tak si kabriolet prostě nekupuj..., ale nediv se normálním neproblémovým lidem, kteří si ho případně klidně koupí. :*) ;-)
Avatar - Bully_
12. 1. 2016 20:29
Re: Nechápu smysl kabrioletů
Co je lepsiho nez kabriolet?
Dva kabriolety :-)