Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S Cabriolet živě: Hvězdný návrat

David Bureš
Diskuze (29)
Mercedes se po 44 letech vrací do segmentu velkých čtyřmístných kabrioletů. A návrat je to ve velkém stylu!

Mercedes-Benz třídy S je aktuálně v oblasti luxusních automobilů hitem, který v prodejích doslova drtí konkurenci. Ve Stuttgartu ale neusínají na vavřínech a přijíždí s další karosářskou verzí eska, která má podpořit jeho prodeje. Nové S Cabriolet jsme si poprvé prohlédli na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Trojcípá hvězda se velkým čtyřmístným kabrioletům dlouho vyhýbala, přímým předchůdcem pět metrů dlouhé novinky je model 280 SE 3.5 s 3,5litrovým osmiválcem, jehož výroba byla ukončena v roce 1971. Od té doby Mercedes nabízel maximálně dvoumístný roadster SL, který byl během minulých let nejluxusnějším otevřeným vozem trojcípé hvězdy.

Mercedes-Benz S je na první pohled vrcholem elegance, marně vzpomínám na kabriolet, který by mě svým designem natolik oslovil. A to přitom nejsem nějakým velkým fanouškem S Coupé, z jehož tvarů nový kabriolet vychází. Především zadní partie těchto dvou karosářských variant třídy S jsou si nadmíru podobné.

Na elegantní notu hraje také sportovní verze z dílny AMG, kterou pohání dvakrát přeplňovaný 5,5litrový osmiválec o výkonu 430 kW. Na silný motor pod kapotou jen decentně odkazuje upravená maska chladiče s nápisem AMG ve vodorovné liště nebo nápisy V8 biturbo na blatnících. Specialitou jsou i čtyři koncovky výfuku na zádi nebo kovaná kola, za nimiž se ukrývají brzdové třmeny s logy AMG. Loketní opěrku pak ve vystaveném exempláři zdobilo vyražené logo divize AMG.

Uvnitř jsou použity ty nejlepší materiály. Jestliže luxusní kabrio Rolls-Royce Dawn mě některými lacinějšími detaily zklamalo, v S Cabrio žádný takový pocit nehrozí. Posádku obklopuje jen to nejlepší.

Dozadu se nastupuje snadno, na poměry kabrioletů je tu i dostatek místa, byť prostorové zázraky samozřejmě nečekejte. Potěší možnost vyhřívání zadních sedadel nebo přední sedačky, které si pamatují svojí původní polohu, když je cestující po nástupu vzad sklopí.

Mercedes-Benz novou třídu S Cabriolet označuje za nejpohodlnější kabriolet světa. Na definitivní verdikt si ještě počkejme do první jízdy, premiérové seznámení ale naznačuje, že toto prohlášení nemusí být jen marketingovou hláškou, ale ryzím faktem.

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - wakantanka
18. 9. 2015 10:47
Re: Každý by chtěla šít f luchsus...
z toho článku podľa mňa nevyplýva o aké problémy išlo a rozhodne som nenadobudol pocit že šiel "do kytek". Naviac nevidím problém u MB ako takého, skôr u miestneho dealera. A že podobných prípadov u rôznych značiek nájdeš po svete dosť ti asi tiež nemusím vysvetľovať.
18. 9. 2015 09:29
Re: Nevím,
Jo, ten je ostrý, ale ve skutečnosti je to stravitelnější. Ve sportovním autě i celkem přijatelné - klasické SL mělo také červený interiér. A v běžné nabídce mají i dvoubarevnou verzi (podle toho, jak se rozšířil nabídkou, bude asi oblíbený): [odkaz] Nicméně celočervený (nebo dvoubarevný černý-červený) interiér umí nejen Porsche, ale asi všechny značky v těchto a vyšších sférách, protože ti prostě udělají, co si řekneš. Jen asi půjde o klasickou a dostatečně oblíbenou volbu, když je tak dlouho v běžné nabídce.
Avatar - fOE
18. 9. 2015 09:05
Re: Nevím,
Ja mam obecne cervene interiery rad, preferuju teda kdyz jsou min cervene, klasicky treba jako v trojkovem bavoraku: cervena sedadla a polstrovani dveri, zbytek v cerne [odkaz] (takze tady v tom Sku je ta palubka v cervene zbytecne navic). Ale muj koment miril obecne na interier S-Klasse a ten je podle me OK (az na ty budiky), jen to chce lip vychytat barvu. A hodne jsem zvedav na srovnani s novou 7er.
Btw. ta nadmira cervene v tomto konkretnim aute mi furt prijde lepsi nez co s cervenou umi vycarovat Porsche
[odkaz]
18. 9. 2015 08:46
Re: Nevím,
A pořád si myslíš, že je to jeden display?

V čem byl speciální? Ještě jsem snad S Coupé bez designo čalounění (Exklusiv paketu) neviděl a i levnější Burmester ti dá ty pěkné mřížky (ano, reproduktorů budeš mít téměř polovinu).

Splitview/ dualview/ ... je na trhu snad přes deset let, ale nikdy mě to nezajímalo, protože bavení spolujezdce není má starost. Když tě to tak zaujalo, mám dotaz, vzhledem k nedávné diskuzi o nedokonalostech infotainmentů MB. Mohu poslouchat hudbu přes audio systém, zatímco se spolujezdec dívá, na co se chce dívat, a poslouchá případný zvuk přes sluchátka?
Avatar - Dinar
18. 9. 2015 07:50
Re: Nevím,
Jistě, auto je komplex, a esko má kvality, které nejlépe odpovídají požadavkům zákazníků dané třídy, aspoň zatím. To ale neznamená, že je ve všem objektivně špičkové, zrovna to provedení displejů není nic extra.