Mercedes-Benz A 160 - Áčko - tentokrát s ESP!

Mercedes-Benz A 160 - Áčko - tentokrát s ESP!

 
 

Aféra Mercedesu A s nezvládnutým tzv. Losím testem je již pár měsíců za námi, a tak je ideální doba na to vyzkoušet inovované áčko. To prošlo řadou úprav na podvozku (snížení těžiště, 15" kola sériově, ...), ale hlavně je sériově vybaveno vyspělým a drahým systémem ESP (elektronický program stability).

Aféra Mercedesu A s nezvládnutým tzv. Losím testem je již pár měsíců za námi, a tak je ideální doba na to vyzkoušet inovované áčko. To prošlo řadou úprav na podvozku (snížení těžiště, 15" kola sériově, ...), ale hlavně je sériově vybaveno vyspělým a drahým systémem ESP (elektronický program stability).

Předem je nutno říci, že ani předchozí áčko se nepřevracelo "na počkání". K převrácení došlo až při jednom z nejtěžších testů. Aniž bych se chtěl áčka zastávat, jsem přesvědčen, že mnoha výrobcům tehdy zatrnulo, zda novináři neotestují i jejich vozový park. Zcela určitě by se našlo několik dalších aut, u kterých by museli přistižení výrobci přijmout "dodatečná opatření".

Mercedes se k celému problému postavil nejlepším možným způsobem (zároveň také nejdražším) a po inovaci montuje do áček sériově a bez příplatku systém ESP (dříve příplatek cca 1500 DEM). Áčko je pozoruhodným automobilem hlavně pro svou malou délku, která je pro srovnání o 280 (!) mm menší než Felicie. Přesto díky promyšlené konstrukci mají cestující prakticky stejné podmínky na předních i zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je oproti Felicii navíc podstatně větší! ()

Již základní výbava áčka je na velmi vysoké úrovni. Obsahuje např.: ABS, BAS (urychlovač brzdného účinku při náhlém brždění), ESP (elektronický program stability), airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy (viz foto), centrální zamykání, imobilizér s plovoucím kódem, el. ovládaná př. okna, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, tónovaná skla, mlhová světla, posilovač řízení, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, ukazatel servisních intervalů, čidlo zatížení sedadla spolujezdce (= automatická deaktivace airbagu spolujezdce), prachový filtr, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopná a vyjímatelná zadní sedadla (1/3, 2/3), výškově nastavitelné bezpečnostní pásy a vyhřívané trysky ostřikovačů.

Testovaná verze s optickou úpravou Elegance obsahovala navíc: kožené čalounění sedadel, kapsy na opěradlech, poličku na kazety, anténu pro GSM, automatickou spojku, reproduktory vpředu i vzadu, vyjímatelné sedadlo spolujezdce, klimatizaci, tónovaná skla s modrým filtrem a el. vytápění sedadel vpředu.

Co nás v redakci zajímalo na testovaném áčku nejvíce, bylo samozřejmě praktické vyzkoušení systému ESP a automatické spojky.

Nezkoušeli jsme sice pravý Losí test, ale i svižné projíždění mezi kužely nás přesvědčilo o výborné stabilitě vozu. Pokud jsme rychlost nájezdu mezi kužely úmyslně poněkud přehnali, ESP jen neznatelně (z pozice řidiče) přibrzdilo jedno z kol, tak aby byl případný nekontrolovaný smyk včas zažehnán.

Ovládání áčka je díky vyššímu posezu, posilovači řízení a dobé ergonomii interiéru hračkou a musí být požitkem i pro méně zkušené řidiče. Dvě věci však přeci jen do absolutoria při řízení chybí. Jednak je to velmi široký A-sloupek, přes který je možno přehlednout i "slona". Druhou vadou na kráse je výrazný odraz šedé přístrojové desky v předním skle. Přitom zde by vše vyřešil tmavší materiál horní části př. desky.

Zážehový čtyřválec o objemu 1,6 podává nejvyšší výkon 75 kW a s áčkem dokáže vyvinout rychlost přes 180 km/h. Jeho odhlučnění v interiéru by však mohlo být lepší, protože je v celém spektru otáček poměrně slyšet a nad čtyřmi tisíci ot/min hluk ještě stoupne.

Testovaný vůz byl vybaven tzv. automatickou spojkou (22 000,- Kč). Jde vlastně o mezistupeň mezi klasickým řazením a automatem. Chybí pedál spojky, ale řazení jednotlivých stupňů zůstává na řidiči. Spojku ovládá chytrá elektronika sama.

I když tento systém používá již např. Renault Twingo, kupodivu se mu nedostává zatím "slyšení" u více výrobců i když naše zkušenosti jsou více než pozitivní. Rozjezd se provede jednoduše tak, že zařadíte jedničku a po sešlápnutí plynu elektronika jemně uvolní spojku a vůz se plynule rozjede. Další rychlosti se řadí jen s ubráním plynu. Řazení probíhá tak jistě a samozřejmě, že neinformovaný spolujezdec by si pravděpodobně ani nevšiml, že v tomto voze chybí spojkový pedál. Po několika kilometrech s tímto "zařízením" nechápeme, jak to že s automatickou spojkou nejezdí už většina aut. Shodli jsme se na tom, že v případě automatické spojky není nad vlastní zkušenost.

Základní verze A140 stojí 575.000 Kč, testovaná špičkově vybavená verze se ovšem dostala až nad hranici osmi set tisíc korun. Takováto cena se však zvláště u nás stává dosti vážnou překážkou pro větší odbyt áčka jako takového. Nezabrání tomu zřejmě ani mimořádná kvalita zpracování a image značky Mercedes

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 575 000 Kč Cena v testované výbavě: 818 027 Kč

Základní výbava:ABS, BAS (urychlovač brzdného účinku při náhlém brždění), ESP (elektronický program stability), airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy (viz foto), centrální zamykání, imobilizér s plovoucím kódem, el. ovládaná př. okna, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, tónovaná skla, mlhová světla, posilovač řízení, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, ukazatel servisních intervalů, čidlo zatížení sedadla spolujezdce (= automatická deaktivace airbagu spolujezdce), prachový filtr, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopná a vyjímatelná zadní sedadla (1/3, 2/3), výškově nastavitelné bezpečnostní pásy a vyhřívané trysky ostřikovačů.

Výbava testovaného vozu:základní + kožené čalounění sedadel, kapsy na opěradlech, poličku na kazety, anténu pro GSM, automatickou spojku, reproduktory vpředu i vzadu, vyjímatelné sedadlo spolujezdce, klimatizaci, tónovaná skla s modrým filtrem a el. vytápění sedadel vpředu

Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny…

Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným

Stát štědře dotuje politické strany. Ty dříve úspěšné,…

Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.1 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / 1190
Objem nádrže (l):54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1108 / 392
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3575
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1575
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj

Hledáte luxus do města? Prestiž malé ojeté třícípé hvězdy…

Takto se testuje nový Mercedes-Benz A. Nebojí se sněhu, ani jízdy bokem! Takto se testuje nový Mercedes-Benz A. Nebojí se sněhu, ani jízdy bokem!

Příchod čtvrté generace Mercedes-Benzu A se blíží.…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které končí smrtí!

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které…

Herecká legenda Jana Štěpánková (83) před kamerou umírala už několikrát. Nikdy z toho trauma, jako většina…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných beachvolejbalistek

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných…

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…