Mercedes-Benz A 160 - Áčko - tentokrát s ESP!

Mercedes-Benz A 160 - Áčko - tentokrát s ESP!

 
 

Aféra Mercedesu A s nezvládnutým tzv. Losím testem je již pár měsíců za námi, a tak je ideální doba na to vyzkoušet inovované áčko. To prošlo řadou úprav na podvozku (snížení těžiště, 15" kola sériově, ...), ale hlavně je sériově vybaveno vyspělým a drahým systémem ESP (elektronický program stability).

Aféra Mercedesu A s nezvládnutým tzv. Losím testem je již pár měsíců za námi, a tak je ideální doba na to vyzkoušet inovované áčko. To prošlo řadou úprav na podvozku (snížení těžiště, 15" kola sériově, ...), ale hlavně je sériově vybaveno vyspělým a drahým systémem ESP (elektronický program stability).

Předem je nutno říci, že ani předchozí áčko se nepřevracelo "na počkání". K převrácení došlo až při jednom z nejtěžších testů. Aniž bych se chtěl áčka zastávat, jsem přesvědčen, že mnoha výrobcům tehdy zatrnulo, zda novináři neotestují i jejich vozový park. Zcela určitě by se našlo několik dalších aut, u kterých by museli přistižení výrobci přijmout "dodatečná opatření".

Mercedes se k celému problému postavil nejlepším možným způsobem (zároveň také nejdražším) a po inovaci montuje do áček sériově a bez příplatku systém ESP (dříve příplatek cca 1500 DEM). Áčko je pozoruhodným automobilem hlavně pro svou malou délku, která je pro srovnání o 280 (!) mm menší než Felicie. Přesto díky promyšlené konstrukci mají cestující prakticky stejné podmínky na předních i zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je oproti Felicii navíc podstatně větší! ()

Již základní výbava áčka je na velmi vysoké úrovni. Obsahuje např.: ABS, BAS (urychlovač brzdného účinku při náhlém brždění), ESP (elektronický program stability), airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy (viz foto), centrální zamykání, imobilizér s plovoucím kódem, el. ovládaná př. okna, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, tónovaná skla, mlhová světla, posilovač řízení, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, ukazatel servisních intervalů, čidlo zatížení sedadla spolujezdce (= automatická deaktivace airbagu spolujezdce), prachový filtr, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopná a vyjímatelná zadní sedadla (1/3, 2/3), výškově nastavitelné bezpečnostní pásy a vyhřívané trysky ostřikovačů.

Testovaná verze s optickou úpravou Elegance obsahovala navíc: kožené čalounění sedadel, kapsy na opěradlech, poličku na kazety, anténu pro GSM, automatickou spojku, reproduktory vpředu i vzadu, vyjímatelné sedadlo spolujezdce, klimatizaci, tónovaná skla s modrým filtrem a el. vytápění sedadel vpředu.

Co nás v redakci zajímalo na testovaném áčku nejvíce, bylo samozřejmě praktické vyzkoušení systému ESP a automatické spojky.

Nezkoušeli jsme sice pravý Losí test, ale i svižné projíždění mezi kužely nás přesvědčilo o výborné stabilitě vozu. Pokud jsme rychlost nájezdu mezi kužely úmyslně poněkud přehnali, ESP jen neznatelně (z pozice řidiče) přibrzdilo jedno z kol, tak aby byl případný nekontrolovaný smyk včas zažehnán.

Ovládání áčka je díky vyššímu posezu, posilovači řízení a dobé ergonomii interiéru hračkou a musí být požitkem i pro méně zkušené řidiče. Dvě věci však přeci jen do absolutoria při řízení chybí. Jednak je to velmi široký A-sloupek, přes který je možno přehlednout i "slona". Druhou vadou na kráse je výrazný odraz šedé přístrojové desky v předním skle. Přitom zde by vše vyřešil tmavší materiál horní části př. desky.

Zážehový čtyřválec o objemu 1,6 podává nejvyšší výkon 75 kW a s áčkem dokáže vyvinout rychlost přes 180 km/h. Jeho odhlučnění v interiéru by však mohlo být lepší, protože je v celém spektru otáček poměrně slyšet a nad čtyřmi tisíci ot/min hluk ještě stoupne.

Testovaný vůz byl vybaven tzv. automatickou spojkou (22 000,- Kč). Jde vlastně o mezistupeň mezi klasickým řazením a automatem. Chybí pedál spojky, ale řazení jednotlivých stupňů zůstává na řidiči. Spojku ovládá chytrá elektronika sama.

I když tento systém používá již např. Renault Twingo, kupodivu se mu nedostává zatím "slyšení" u více výrobců i když naše zkušenosti jsou více než pozitivní. Rozjezd se provede jednoduše tak, že zařadíte jedničku a po sešlápnutí plynu elektronika jemně uvolní spojku a vůz se plynule rozjede. Další rychlosti se řadí jen s ubráním plynu. Řazení probíhá tak jistě a samozřejmě, že neinformovaný spolujezdec by si pravděpodobně ani nevšiml, že v tomto voze chybí spojkový pedál. Po několika kilometrech s tímto "zařízením" nechápeme, jak to že s automatickou spojkou nejezdí už většina aut. Shodli jsme se na tom, že v případě automatické spojky není nad vlastní zkušenost.

Základní verze A140 stojí 575.000 Kč, testovaná špičkově vybavená verze se ovšem dostala až nad hranici osmi set tisíc korun. Takováto cena se však zvláště u nás stává dosti vážnou překážkou pro větší odbyt áčka jako takového. Nezabrání tomu zřejmě ani mimořádná kvalita zpracování a image značky Mercedes

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 575 000 Kč Cena v testované výbavě: 818 027 Kč

Základní výbava:ABS, BAS (urychlovač brzdného účinku při náhlém brždění), ESP (elektronický program stability), airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy (viz foto), centrální zamykání, imobilizér s plovoucím kódem, el. ovládaná př. okna, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, tónovaná skla, mlhová světla, posilovač řízení, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, ukazatel servisních intervalů, čidlo zatížení sedadla spolujezdce (= automatická deaktivace airbagu spolujezdce), prachový filtr, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopná a vyjímatelná zadní sedadla (1/3, 2/3), výškově nastavitelné bezpečnostní pásy a vyhřívané trysky ostřikovačů.

Výbava testovaného vozu:základní + kožené čalounění sedadel, kapsy na opěradlech, poličku na kazety, anténu pro GSM, automatickou spojku, reproduktory vpředu i vzadu, vyjímatelné sedadlo spolujezdce, klimatizaci, tónovaná skla s modrým filtrem a el. vytápění sedadel vpředu

Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho

 Zimbabwská vládní strana chce odvolat prezidenta Roberta…

Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol

Na první pohled vypadá bílý prototyp jako obyčejná…

Nejbohatší procento milionářů vlastní polovinu světového jmění, tvrdí studie Nejbohatší procento milionářů vlastní polovinu světového jmění, tvrdí studie

Propast mezi bohatými a chudými se stále prohlubuje.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.1 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / 1190
Objem nádrže (l):54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1108 / 392
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3575
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1575
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N

Letos by se v nošovické továrně značky Hyundai mělo…

 



Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj

Hledáte luxus do města? Prestiž malé ojeté třícípé hvězdy…

První fotky nového Mercedesu třídy A. Ukáže se v Ženevě První fotky nového Mercedesu třídy A. Ukáže se v Ženevě

Zákazníci se mohou těšit na zcela novou platformu,…

 



 
Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Dnes 19:08

Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech.




Blesk.cz

Pravda o náhlé smrti herce Šmída (†47): Lékař ho varoval už před 2 měsíci!

Pravda o náhlé smrti herce Šmída (†47): Lékař ho…

Nečekaná a pro mnohé šokující smrt herce Jaroslava Šmída (†47), známého Doktora od jezera hrochů, který v…

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v Jeseníkách »sežralo« sucho, zbyly jen holiny! Hrozí povodně

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v…

Největší přírodní katastrofa v historii českého lesnictví zasáhla pohoří Nízkého Jeseníku. Doslova před očima…

 

iSport.cz

Kouč Slovácka před Plzní: Rozdráždili jsme kobru, která trošku spinkala

Kouč Slovácka před Plzní: Rozdráždili jsme kobru,…

Sedm zápasů v lize, nula výher. Pod koučem Michalem Kordulou (40) to Slovácku dře, o to větší šok způsobil jeho…

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Jihlava 1:0. Výhru vystřelil navrátilec Kadlec

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Jihlava 1:0. Výhru vystřelil…

Fotbalisté Sparty v předehrávce 14. kola první ligy zvítězili těsně 1:0 nad Jihlavou a minimálně do soboty se…

 

Reflex.cz

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

Chlap natolik dojatý, jako jsem dnes já, by asi neměl psát sloupek. Ale nezbývá nic jiného, povinnost je…

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…