Mercedes-Benz A 160 - Áčko - tentokrát s ESP!

Mercedes-Benz A 160 - Áčko - tentokrát s ESP!

 
 

Aféra Mercedesu A s nezvládnutým tzv. Losím testem je již pár měsíců za námi, a tak je ideální doba na to vyzkoušet inovované áčko. To prošlo řadou úprav na podvozku (snížení těžiště, 15" kola sériově, ...), ale hlavně je sériově vybaveno vyspělým a drahým systémem ESP (elektronický program stability).

Aféra Mercedesu A s nezvládnutým tzv. Losím testem je již pár měsíců za námi, a tak je ideální doba na to vyzkoušet inovované áčko. To prošlo řadou úprav na podvozku (snížení těžiště, 15" kola sériově, ...), ale hlavně je sériově vybaveno vyspělým a drahým systémem ESP (elektronický program stability).

Předem je nutno říci, že ani předchozí áčko se nepřevracelo "na počkání". K převrácení došlo až při jednom z nejtěžších testů. Aniž bych se chtěl áčka zastávat, jsem přesvědčen, že mnoha výrobcům tehdy zatrnulo, zda novináři neotestují i jejich vozový park. Zcela určitě by se našlo několik dalších aut, u kterých by museli přistižení výrobci přijmout "dodatečná opatření".

Mercedes se k celému problému postavil nejlepším možným způsobem (zároveň také nejdražším) a po inovaci montuje do áček sériově a bez příplatku systém ESP (dříve příplatek cca 1500 DEM). Áčko je pozoruhodným automobilem hlavně pro svou malou délku, která je pro srovnání o 280 (!) mm menší než Felicie. Přesto díky promyšlené konstrukci mají cestující prakticky stejné podmínky na předních i zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je oproti Felicii navíc podstatně větší! ()

Již základní výbava áčka je na velmi vysoké úrovni. Obsahuje např.: ABS, BAS (urychlovač brzdného účinku při náhlém brždění), ESP (elektronický program stability), airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy (viz foto), centrální zamykání, imobilizér s plovoucím kódem, el. ovládaná př. okna, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, tónovaná skla, mlhová světla, posilovač řízení, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, ukazatel servisních intervalů, čidlo zatížení sedadla spolujezdce (= automatická deaktivace airbagu spolujezdce), prachový filtr, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopná a vyjímatelná zadní sedadla (1/3, 2/3), výškově nastavitelné bezpečnostní pásy a vyhřívané trysky ostřikovačů.

Testovaná verze s optickou úpravou Elegance obsahovala navíc: kožené čalounění sedadel, kapsy na opěradlech, poličku na kazety, anténu pro GSM, automatickou spojku, reproduktory vpředu i vzadu, vyjímatelné sedadlo spolujezdce, klimatizaci, tónovaná skla s modrým filtrem a el. vytápění sedadel vpředu.

Co nás v redakci zajímalo na testovaném áčku nejvíce, bylo samozřejmě praktické vyzkoušení systému ESP a automatické spojky.

Nezkoušeli jsme sice pravý Losí test, ale i svižné projíždění mezi kužely nás přesvědčilo o výborné stabilitě vozu. Pokud jsme rychlost nájezdu mezi kužely úmyslně poněkud přehnali, ESP jen neznatelně (z pozice řidiče) přibrzdilo jedno z kol, tak aby byl případný nekontrolovaný smyk včas zažehnán.

Ovládání áčka je díky vyššímu posezu, posilovači řízení a dobé ergonomii interiéru hračkou a musí být požitkem i pro méně zkušené řidiče. Dvě věci však přeci jen do absolutoria při řízení chybí. Jednak je to velmi široký A-sloupek, přes který je možno přehlednout i "slona". Druhou vadou na kráse je výrazný odraz šedé přístrojové desky v předním skle. Přitom zde by vše vyřešil tmavší materiál horní části př. desky.

Zážehový čtyřválec o objemu 1,6 podává nejvyšší výkon 75 kW a s áčkem dokáže vyvinout rychlost přes 180 km/h. Jeho odhlučnění v interiéru by však mohlo být lepší, protože je v celém spektru otáček poměrně slyšet a nad čtyřmi tisíci ot/min hluk ještě stoupne.

Testovaný vůz byl vybaven tzv. automatickou spojkou (22 000,- Kč). Jde vlastně o mezistupeň mezi klasickým řazením a automatem. Chybí pedál spojky, ale řazení jednotlivých stupňů zůstává na řidiči. Spojku ovládá chytrá elektronika sama.

I když tento systém používá již např. Renault Twingo, kupodivu se mu nedostává zatím "slyšení" u více výrobců i když naše zkušenosti jsou více než pozitivní. Rozjezd se provede jednoduše tak, že zařadíte jedničku a po sešlápnutí plynu elektronika jemně uvolní spojku a vůz se plynule rozjede. Další rychlosti se řadí jen s ubráním plynu. Řazení probíhá tak jistě a samozřejmě, že neinformovaný spolujezdec by si pravděpodobně ani nevšiml, že v tomto voze chybí spojkový pedál. Po několika kilometrech s tímto "zařízením" nechápeme, jak to že s automatickou spojkou nejezdí už většina aut. Shodli jsme se na tom, že v případě automatické spojky není nad vlastní zkušenost.

Základní verze A140 stojí 575.000 Kč, testovaná špičkově vybavená verze se ovšem dostala až nad hranici osmi set tisíc korun. Takováto cena se však zvláště u nás stává dosti vážnou překážkou pro větší odbyt áčka jako takového. Nezabrání tomu zřejmě ani mimořádná kvalita zpracování a image značky Mercedes

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 575 000 Kč Cena v testované výbavě: 818 027 Kč

Základní výbava:ABS, BAS (urychlovač brzdného účinku při náhlém brždění), ESP (elektronický program stability), airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy (viz foto), centrální zamykání, imobilizér s plovoucím kódem, el. ovládaná př. okna, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, tónovaná skla, mlhová světla, posilovač řízení, stěrač zadního okna, ukazatel vnější teploty, ukazatel servisních intervalů, čidlo zatížení sedadla spolujezdce (= automatická deaktivace airbagu spolujezdce), prachový filtr, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopná a vyjímatelná zadní sedadla (1/3, 2/3), výškově nastavitelné bezpečnostní pásy a vyhřívané trysky ostřikovačů.

Výbava testovaného vozu:základní + kožené čalounění sedadel, kapsy na opěradlech, poličku na kazety, anténu pro GSM, automatickou spojku, reproduktory vpředu i vzadu, vyjímatelné sedadlo spolujezdce, klimatizaci, tónovaná skla s modrým filtrem a el. vytápění sedadel vpředu

Do západních aerolinek poprvé investuje velká čínská letecká společnost Do západních aerolinek poprvé investuje velká čínská letecká společnost

Letecká společnost China Eastern Airlines koupí podíl…

Prodej Slevomatu spěje do finále, cena převýší miliardu Prodej Slevomatu spěje do finále, cena převýší miliardu

Sedm let od založení prvního českého webu na hromadné…

Index Dow Jones uzavřel na novém maximu, S&P 500 a Nasdaq klesly Index Dow Jones uzavřel na novém maximu, S&P 500 a Nasdaq klesly

Americké akcie zakončily čtvrteční obchodování…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.1 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / 1190
Objem nádrže (l):54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1108 / 392
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3575
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1575
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj

Hledáte luxus do města? Prestiž malé ojeté třícípé hvězdy…

AMG chystá civilnější verze kompaktů A 45, CLA 45 a GLA 45 AMG chystá civilnější verze kompaktů A 45, CLA 45 a GLA 45

Kompaktní modely AMG s výkonem blížícím se 400 koním, to…

 



 
Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

TEST: Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

Dnes 08:00

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. V exkluzivním testu jsme ji vyzkoušeli přímo na českých silnicích.




Blesk.cz

Muž na Letné vyhrožoval skokem ze střechy: Pak dobrovolně slezl dolů

Muž na Letné vyhrožoval skokem ze střechy: Pak…

V pátek 28. července ráno se rozhodl muž z Letné ukončit život. Na místo přijeli i hasiči se žebříkem, aby muže…

Expřítel Dary Rolins měl autonehodu: Zpěvák Wohnoutu skončil zakrvácený

Expřítel Dary Rolins měl autonehodu: Zpěvák Wohnoutu…

Stáli při něm všichni svatí. Expřítel zpěvačky Dary Rolins (44) a frontman skupiny Wohnout Matěj Homola (44) se…

 

iSport.cz

Pardubice se chlubí: Ujedeme toho nejméně! Koho čekají nejdelší cesty?

Pardubice se chlubí: Ujedeme toho nejméně! Koho…

Najezdíme nejméně, pochlubily se hokejové Pardubice. Před zářijovým startem nové extraligové sezony spočítaly…

Stramaccioni po direktu v EL: Hráči vědí, co mají hrát! Jsem zklamaný

Stramaccioni po direktu v EL: Hráči vědí, co mají…

PŘÍMO Z BĚLEHRADU – Na svůj první ostrý zápas na střídačce Sparty nebude trenér Andrea Stramaccioni vzpomínat v…

 

Reflex.cz

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Přibližně 40 zraněných si dnes vyžádala nehoda příměstského vlaku na nádraží ve španělské Barceloně. Jeden…

Ve 14 městech světa bude vůbec poprvé unikátní výstava předmětů z koncentračního tábora Osvětim

Ve 14 městech světa bude vůbec poprvé unikátní…

Vůbec poprvé od konce druhé světové války se ve 14 městech Evropy a USA uskuteční putovní výstava předmětů z…