Mercedes-Benz A 170 CDI

Mercedes-Benz A 170 CDI

 
 
14.5. 2001

nabízí český dovozce teprve několik týdnů. Po našich předchozích testech tohoto modelu ( a ) jsme se rozhodli prověřit v praxi takovou variantu, která odpovídá současným nárokům na jízdu v převážně městském provozu a současně poskytuje dostatečný výkon při nízké spotřebě. K testu jsme tedy zvolili model se silnějším ze vznětových motorů, navíc v provedení...

nabízí český dovozce teprve několik týdnů. Po našich předchozích testech tohoto modelu ( 160 CDI a srovnávací test s konkurencí) jsme se rozhodli prověřit v praxi takovou variantu, která odpovídá současným nárokům na jízdu v převážně městském provozu a současně poskytuje dostatečný výkon při nízké spotřebě. K testu jsme tedy zvolili model se silnějším ze vznětových motorů, navíc v provedení s automatickou převodovkou.

Nepočítáme-li existenci , (která razantně zlepšuje komfort cestujících zejména na zadních sedadlech, zavazadlový prostor zůstává stejný) lze vnější změny třídy A označit jako decentní nebo kosmetické. Přední masce nyní dominují světlomety s čirou optikou a přepracované nárazníky. Při podrobnějším zkoumání lze také odhalit zvýšení počtu podélných žeber před chladičem ze tří na čtyři nebo chromové doplňky dveřních klik.

Interiéru nadále dominují šedé plasty, oproti předchozím verzím však působí kvalitněji. Zcela přepracován je také středový panel, s podle našeho názoru přehlednějším uspořádáním ovládacích prvků. Autorádio s CD přehrávačem doplňoval v našem voze i zásobník na pět CD. Vysouvání disků má ale poněkud subtilní mechanismus, což může při častém používání působit komplikace.

Přestože se svými 196 centimetry rozhodně nepatřím k typickým zájemcům o tento vůz, musím konstatovat, že i přes dostatek prostoru nad hlavou a velmi pohodlná sedadla se mi optimální polohu za volantem nalézt nepodařilo - horní třetinu přístrojů v kapličce zakrýval věnec volantu a prostor pro kolena chyběl zejména při nastupování. Navíc i nejvyšší poloha vnějších zrcátek mi umožňovala jen kontrolu zadních kol a prostoru maximálně 5 metrů za vozem... Podle zkušeností menších řidičů lze naštěstí tuto zkušenost označit za extrémní - konfekčním postavám se v áčku sedí pohodlně. Body navíc získává Mercedes za sofistikovaný systém hands-free, do kterého v námi testované variantě "seděly" telefony Nokia pětkové a šestkové řady. Kromě klasického ovládaní s externím mikrofonem a reproduktorem se dá celý držák i s telefonem vyjmout a používat jako běžné sluchátko. Odkládacích prostor je dostatek, například do kapes ve dveřích se ale vejde pouze autoatlas - jsou velmi úzké. Cestující na zadních sedadlech mají ke svým místům díky relativně úzkým dveřím poněkud horší přístup, méně místa pro kolena je kompenzováno poněkud vyšším posazem.

Zavazadlový prostor o základním objemu 390 litrů má zcela rovnou podlahu, která zůstává i po odstranění zadních sedadel. Vzhůru otevíratelné páté dveře mají lehký chod, k jejich správnému dovření je však potřeba vynaložit poněkud vyšší sílu.

Pohon námi testovaného vozu obstarával pružný turbodiesel o výkonu 70 kW Přestože parametry motoru, zvláště pak plochá křivka průběhu točivého momentu vypadají slibně, v praxi se největší slabinou ukázala kombinace s automatickou převodovkou. Pod jejím vlivem se i nezatížené auto rozjíždělo velmi pozvolně, navíc řazení mezi 2.-3. a 3-4. stupněm probíhalo podle našeho názoru příliš pozdě. V městském provozu tak auto působilo velmi hlučně, když se k sytému zvuku naftového motoru přidal i hluk způsobený vysokými otáčkami. Možnost sekvenčního řazení řeší tento problém jen částečně - přeřazování probíhá podle našeho názoru s poněkud větším zpožděním a řidič tak nemůže reagovat dostatečně citlivě. Řazení tímto způsobem umožňuje pohyb voliče režimů vpravo a vlevo na rozdíl od běžně používaného schématu vpřed-vzad. Osobně by nám tento systém připadal přirozenější. Pokud můžeme hodnotit přínos automatické převodovky v tomto voze, pak lze její klad spatřovat skutečně jen v zjednodušení ovládání ve městě. Potenciálnímu uživateli či uživatelce ale nesmí vadit výše zmíněná negativa tohoto systému.

Jízda s novým áčkem se oproti předchozím modelům nijak nezměnila. Díky koncepci "v každém rohu jedno kolo" je auto až překvapivě stabilní a obávané boční náklony nepůsobí nebezpečně. Tvrdá charakteristika pérování zůstala nezměněna. Na městské dlažbě má tak vůz stále tendenci odskakovat a příčné nerovnosti (např. retardéry) je třeba přejíždět jen velmi pomalu. Případné nebezpečí smyky (převážně nedotáčivého) pak hlídá standardně montovaný systém . Díky dobrému výhledu do všech stran je i jízda po městě bezproblémová - malé rozměry pak usnadní zejména parkování. Na dálnici se pak Mercedes A chová zcela bezproblémově - jen je třeba počítat s výše zmíněnými vlastnostmi automatu. Spotřeba námi testovaného vozu se ustálila na 6,5 litrech nafty v převážně městském provozu.

Do značné míry výjimečný vůz se v námi testované konfiguraci motoru a převodovky ukázal být sice hospodárným, ale poněkud těžkopádným druhým vozem do rodiny. Automatická převodovka ubírá áčku hodně z jeho jinak velmi dobrých vlastností - optimum tedy představuje pravděpodobně některý z turbodieselů s manuální převodovkou. Vezmeme-li v úvahu především nadprůměrnou úroveň bezpečnosti tohoto vozu, stává se mnoho z našich předchozích výtek relativními - zvláště přihlédneme-li ke specifickému potenciálnímu využití auta. Je ovšem pravda, že cena námi testovaného modelu je natolik výjimečná, že její výši necháváme k posouzení jen potenciálním kupujícím...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 589 000 Kč Cena v testované výbavě: 819 700 Kč

Základní výbava:ABS, ESP, BAS (urychlovač brzdového účinku), airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, elektricky ovládaná přední okna, výškové nastavení sedadla řidiče, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, volant a řadicí páka v kůži, elektronická regulace topení, střešní anténa, třetí brzdové světlo, přední mlhovky, vyhřívané trysky ostřikovače předního skla, zadní stěrač a ostřikovač, tónovaná skla, kryt zav. prostoru, centrální zamykání s dálk. ovládáním.

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+14.370,-), integrované dětské sedačky vzadu (+7.375,-), CD přihrádka ve střešním panelu (+1.380,-), automatická 5ti stupňová převodovka (+47.955,-). , elektricky sklopná vnější zrcátka (+6.185,-), alarm (+10.370,-), mechanická klimatizace (+43.960,-), rádio MB audio 10 s CD přehrávačem (+20.790), příprava pro GSM telefon + hands-free sada (+20.360,-), provedení Avantgarde (+57.950)

Janoušek neuspěl s žádostí o prominutí zbytku trestu Janoušek neuspěl s žádostí o prominutí zbytku trestu

Lobbista Roman Janoušek neuspěl s žádostí o prominutí…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1689
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 180 / 1600 - 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 5.8 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / 1740
Objem nádrže (l):54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1160 / 385
Rozměr pneu:195/50 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3606
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1575
d) rozvor (mm): 2423
e) rozchod vpředu (mm): 1503
f) rozchod vzadu (mm): 1452
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1340
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,68
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Snaha obejít platné emisní limity není záležitostí…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj

Hledáte luxus do města? Prestiž malé ojeté třícípé hvězdy…

Mercedes-Benz třídy A Sedan se představuje v provedení pro Evropu Mercedes-Benz třídy A Sedan se představuje v provedení pro Evropu

Mercedes-Benz odhaluje podobu i techniku prvních verzí…

 



 
Další obětí nových emisních norem je Renault Koleos! Vrátí se vůbec?

Další obětí nových emisních norem je Renault Koleos! Vrátí se vůbec?

Dnes 11:50

Renault nestihl včas úpravu Koleosu podle nových emisních norem. Na čas tak přeruší jeho výrobu pro evropské trhy.




Blesk.cz

„Otloukánek“ Štika čeká dítě s mladší milenkou: Reakce dcer jsou drsné!

„Otloukánek“ Štika čeká dítě s mladší milenkou:…

Monika Štiková (46) se v reality show Štiky představila jako žena, která nejde pro ostrá slova daleko. Když tak…

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci zkopali ležícího mladíka. Pátrá po nich policie

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci…

Z noční návštěvy diskotéky 22. dubna si odnesl několikatýdenní neschopenku. Nejprve ho vyvedl vyhazovač z baru a…

 

iSport.cz

Polský jezdec Jedrzejak (†39), který závodil za Pardubice: sebevražda!

Polský jezdec Jedrzejak (†39), který závodil za…

Ve věku 39 let zemřel v úterý polský plochodrážní jezdec Tomasz Jedrzejak, který v posledních letech patřil v…

Naštvaný Trpišovský v Kyjevě: Rýpl si do Dynama, dva dotazy a konec

Naštvaný Trpišovský v Kyjevě: Rýpl si do Dynama, dva…

PŘÍMO Z KYJEVA | Nebyla to standardní tisková konference po zápase. Už na jejím začátku byli novináři…

 

Reflex.cz

Erotické motivy na katolických kostelech: obří penis, masturbující muž i soulož. Proč tam jsou?

Erotické motivy na katolických kostelech: obří…

Muž s obrovským penisem na katolickém kostele? Nebo vousatý muž, který masturbuje? Či žena, která vystavuje na…

Jsem rasistka, tak pozor na mě. Lidé komentují rozhodnutí JXD přihlásit se k romské národnosti

Jsem rasistka, tak pozor na mě. Lidé komentují…

„Dobrý den pane Doležal, asi mám dlouhé vedení, ale ve Vašem dnešním článku jsem důvod, proč se prohlásíte za…