Mercedes-Benz A 170 CDI

Mercedes-Benz A 170 CDI

 
 

nabízí český dovozce teprve několik týdnů. Po našich předchozích testech tohoto modelu ( a ) jsme se rozhodli prověřit v praxi takovou variantu, která odpovídá současným nárokům na jízdu v převážně městském provozu a současně poskytuje dostatečný výkon při nízké spotřebě. K testu jsme tedy zvolili model se silnějším ze vznětových motorů, navíc v provedení...

nabízí český dovozce teprve několik týdnů. Po našich předchozích testech tohoto modelu ( 160 CDI a srovnávací test s konkurencí) jsme se rozhodli prověřit v praxi takovou variantu, která odpovídá současným nárokům na jízdu v převážně městském provozu a současně poskytuje dostatečný výkon při nízké spotřebě. K testu jsme tedy zvolili model se silnějším ze vznětových motorů, navíc v provedení s automatickou převodovkou.

Nepočítáme-li existenci , (která razantně zlepšuje komfort cestujících zejména na zadních sedadlech, zavazadlový prostor zůstává stejný) lze vnější změny třídy A označit jako decentní nebo kosmetické. Přední masce nyní dominují světlomety s čirou optikou a přepracované nárazníky. Při podrobnějším zkoumání lze také odhalit zvýšení počtu podélných žeber před chladičem ze tří na čtyři nebo chromové doplňky dveřních klik.

Interiéru nadále dominují šedé plasty, oproti předchozím verzím však působí kvalitněji. Zcela přepracován je také středový panel, s podle našeho názoru přehlednějším uspořádáním ovládacích prvků. Autorádio s CD přehrávačem doplňoval v našem voze i zásobník na pět CD. Vysouvání disků má ale poněkud subtilní mechanismus, což může při častém používání působit komplikace.

Přestože se svými 196 centimetry rozhodně nepatřím k typickým zájemcům o tento vůz, musím konstatovat, že i přes dostatek prostoru nad hlavou a velmi pohodlná sedadla se mi optimální polohu za volantem nalézt nepodařilo - horní třetinu přístrojů v kapličce zakrýval věnec volantu a prostor pro kolena chyběl zejména při nastupování. Navíc i nejvyšší poloha vnějších zrcátek mi umožňovala jen kontrolu zadních kol a prostoru maximálně 5 metrů za vozem... Podle zkušeností menších řidičů lze naštěstí tuto zkušenost označit za extrémní - konfekčním postavám se v áčku sedí pohodlně. Body navíc získává Mercedes za sofistikovaný systém hands-free, do kterého v námi testované variantě "seděly" telefony Nokia pětkové a šestkové řady. Kromě klasického ovládaní s externím mikrofonem a reproduktorem se dá celý držák i s telefonem vyjmout a používat jako běžné sluchátko. Odkládacích prostor je dostatek, například do kapes ve dveřích se ale vejde pouze autoatlas - jsou velmi úzké. Cestující na zadních sedadlech mají ke svým místům díky relativně úzkým dveřím poněkud horší přístup, méně místa pro kolena je kompenzováno poněkud vyšším posazem.

Zavazadlový prostor o základním objemu 390 litrů má zcela rovnou podlahu, která zůstává i po odstranění zadních sedadel. Vzhůru otevíratelné páté dveře mají lehký chod, k jejich správnému dovření je však potřeba vynaložit poněkud vyšší sílu.

Pohon námi testovaného vozu obstarával pružný turbodiesel o výkonu 70 kW Přestože parametry motoru, zvláště pak plochá křivka průběhu točivého momentu vypadají slibně, v praxi se největší slabinou ukázala kombinace s automatickou převodovkou. Pod jejím vlivem se i nezatížené auto rozjíždělo velmi pozvolně, navíc řazení mezi 2.-3. a 3-4. stupněm probíhalo podle našeho názoru příliš pozdě. V městském provozu tak auto působilo velmi hlučně, když se k sytému zvuku naftového motoru přidal i hluk způsobený vysokými otáčkami. Možnost sekvenčního řazení řeší tento problém jen částečně - přeřazování probíhá podle našeho názoru s poněkud větším zpožděním a řidič tak nemůže reagovat dostatečně citlivě. Řazení tímto způsobem umožňuje pohyb voliče režimů vpravo a vlevo na rozdíl od běžně používaného schématu vpřed-vzad. Osobně by nám tento systém připadal přirozenější. Pokud můžeme hodnotit přínos automatické převodovky v tomto voze, pak lze její klad spatřovat skutečně jen v zjednodušení ovládání ve městě. Potenciálnímu uživateli či uživatelce ale nesmí vadit výše zmíněná negativa tohoto systému.

Jízda s novým áčkem se oproti předchozím modelům nijak nezměnila. Díky koncepci "v každém rohu jedno kolo" je auto až překvapivě stabilní a obávané boční náklony nepůsobí nebezpečně. Tvrdá charakteristika pérování zůstala nezměněna. Na městské dlažbě má tak vůz stále tendenci odskakovat a příčné nerovnosti (např. retardéry) je třeba přejíždět jen velmi pomalu. Případné nebezpečí smyky (převážně nedotáčivého) pak hlídá standardně montovaný systém . Díky dobrému výhledu do všech stran je i jízda po městě bezproblémová - malé rozměry pak usnadní zejména parkování. Na dálnici se pak Mercedes A chová zcela bezproblémově - jen je třeba počítat s výše zmíněnými vlastnostmi automatu. Spotřeba námi testovaného vozu se ustálila na 6,5 litrech nafty v převážně městském provozu.

Do značné míry výjimečný vůz se v námi testované konfiguraci motoru a převodovky ukázal být sice hospodárným, ale poněkud těžkopádným druhým vozem do rodiny. Automatická převodovka ubírá áčku hodně z jeho jinak velmi dobrých vlastností - optimum tedy představuje pravděpodobně některý z turbodieselů s manuální převodovkou. Vezmeme-li v úvahu především nadprůměrnou úroveň bezpečnosti tohoto vozu, stává se mnoho z našich předchozích výtek relativními - zvláště přihlédneme-li ke specifickému potenciálnímu využití auta. Je ovšem pravda, že cena námi testovaného modelu je natolik výjimečná, že její výši necháváme k posouzení jen potenciálním kupujícím...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 589 000 Kč Cena v testované výbavě: 819 700 Kč

Základní výbava:ABS, ESP, BAS (urychlovač brzdového účinku), airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, elektricky ovládaná přední okna, výškové nastavení sedadla řidiče, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, volant a řadicí páka v kůži, elektronická regulace topení, střešní anténa, třetí brzdové světlo, přední mlhovky, vyhřívané trysky ostřikovače předního skla, zadní stěrač a ostřikovač, tónovaná skla, kryt zav. prostoru, centrální zamykání s dálk. ovládáním.

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+14.370,-), integrované dětské sedačky vzadu (+7.375,-), CD přihrádka ve střešním panelu (+1.380,-), automatická 5ti stupňová převodovka (+47.955,-). , elektricky sklopná vnější zrcátka (+6.185,-), alarm (+10.370,-), mechanická klimatizace (+43.960,-), rádio MB audio 10 s CD přehrávačem (+20.790), příprava pro GSM telefon + hands-free sada (+20.360,-), provedení Avantgarde (+57.950)

Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1689
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 180 / 1600 - 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 5.8 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / 1740
Objem nádrže (l):54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1160 / 385
Rozměr pneu:195/50 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3606
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1575
d) rozvor (mm): 2423
e) rozchod vpředu (mm): 1503
f) rozchod vzadu (mm): 1452
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1340
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,68
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj

Hledáte luxus do města? Prestiž malé ojeté třícípé hvězdy…

Třída A skutečně dostane kabel do zásuvky! Jde o únik nedopatřením, nebo nás Mercedes zkouší? Třída A skutečně dostane kabel do zásuvky! Jde o únik nedopatřením, nebo nás Mercedes zkouší?

Při detailním pohledu na digitální přístrojovku si můžeme…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…